Beste forumleden,
ik heb een Passat TDI variant model 2002 Tiptronic en dit is mijn eerste winter met deze auto.
De aller eerste vorstperiode van een paar maanden geleden wou de auto met moeite voor en achteruit en dacht ik dat de Tiptronic gevoelig was voor vorst.
De dag dat het dooide was het probleem over tot de afgelopen week.
Na twee nachten en dagen vorst geen remdruk en pedaal was bijna niet in te drukken, gezien mijn vorige ervaring dacht ik aan het remsysteem.
Bij mijn garage auto na laten kijken en het bleek dat er water in de rembekrachtigingspomp zat en dat de accubak onder water stond.
Nu lees ik dat dit een bekend probleem is bij deze auto maar een echte oplossing ben ik niet tegengekomen.
Nadat de pomp drooggemaakt was en de afvoer in de accubak schoon gemaakt was kon ik weer rijden ondanks dat de auto een dag en een nacht in de vorst had gestaan.
Echter na twee dagen en twee nachten buiten gestaan te hebben in de vorst was het probleem er weer, vocht kan het naar mijn idee niet zijn want toen ik reed was het droog en de wegen schoon en droog.
Kortom wat bevriest er dan ????
Vandaag gelukkig dooi en probleem weg.
Hier word je niet goed van met name omdat dit blijkbaar een veelvoorkomend probleem is.
Er moeten toch professionals zijn die dit probleem kennen en er mee te maken hebben gehad en een structurele oplossing hebben gevonden op een fout van die gasten in Wolfsburg ?
Ik hoor graag,
groeten Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je zou haast zeggen veel vocht in de remolie , wat me onwaarschijnlijk lijkt ?
Of toch nog vocht bij de hoofdremcilinder/rembekrachtiger.
Hebben ze de rembekrachter gedemonteerd en droog gemaakt ? Had vorige week het niet zelfde met een bmw
rubber ventielen in de waterbak verwijderen, onder de accu zit er eentje, onder de rembooster nummer 2. Dingen kunnen regelrecht de kliko in.
controleer ook even of het nog droog is onder de mat bij de bestuurdersstoel. overlopende waterbakken veroorzaken water in de auto op die plek. daar is het comfortmodule gemonteerd welke dan druk bezig is te zakken voor zijn zwemdiploma.
Dank voor jullie tips, ik ga onder de mat kijken bij de modules.
ja rembekrachtiger en al het andere is droog gemaakt en heeft ook en nacht in een verwarmde werkplaats gestaan.
Volgens mij zijn ook alle doppen verwijderd en tevens is al het water in de accubak etc verwijderd.
Wordt vervolgd.
11 jaar
hai ik weet dit is niet je rem probleem maar kijk even naar je olie, want waneer die bak vol water gestaan heeft zuigt de motor dit water op via de vacumslang van je rem. als je olie op majo lijkt meteen spoelen verversen+ olie filter grts paul
11 jaar
Probleem komt weer terug echter nu een haperende rembekrachtiger. Wordt nu vervangen. Probleem van bevroren rembekrachtigers blijkt een Passat 2002 probleem te zijn dat ik op meer forums tegenkom.
11 jaar
[quote=Marcel1340]Probleem van bevroren rembekrachtigers blijkt een Passat 2002 probleem te zijn[/quote]
Dit wordt pas een probleem indien niet tijdig de modificatie is doorgevoerd (doorvoerrubber verwijderen)
Gr. paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar