close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Remslangen

Bouwjaar: 1998

Hoi,

Hoe kun je bij een Golf 3, het beste de voorremslangen vernieuwen?
Bij de APK kwam men er achter, dat de linkerremslang iets doorzweette.
De garage heeft de auto niet afgemeld, maar was zo aardig, omdat hij weet, dat ik altijd probeer alles zelf te doen aan mijn auto om me de kans te geven eerst te repareren.
Na reparatie zou hij de auto alsnog goedkeuren.
Nu is het zo, dat de één zegt je moet de remklauwen demonteren, omdat als je eerst de bovenkant van de remslang vastzet en daarna de onderkant, de remslang gedraaid zit, zoadat dit de levensduur zou beïnvloeden, de ander zegt het hoeft nu juist niet.
Graag jullie hulp of advies.

Groet Annie

Geplaatst door

j.knoppers (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je wordt dement, Rico. Deze vraag heb je een paar uuur geleden ook al gesteld. Aan de remslang zit aan de kant van de remklauw een ongeveer drie centimeter lange nippel. Die schroef je eerst in de remklauw. Het andere eind zit wel degelijk in een steun op het binenscherm. Bovenop dat steuntje ligt een veertje waar de wartel van de stalen leiding doorheen steekt. Je houdt de slang middels het zeskant zo vast dat hij niet tordeert. Nu schroef je de stalen leiding vast. Ontluchten en klaar is Kees.
Maar als je het niet vertrouwt: afblijven. Het zijn wel je remmen.

Audifreak763 0
badge

19 jaar

Beste Jan,
Dement is niet het juiste woord, maar een vergissing is menselijk. Mijn vrouw heeft deze vraag op deze site gezet en ik heb hem gecopieerd en per abuis nogmaals geplaatst.
Ik blijf echter bestrijden, dat er op ons binnenscherm een steun geplaatst zit. De steun voor de remslang, zit bij ons op de achteras bevestigd, daar waar de remleiding overgaat in de remslang. Ik kan er niest anders van maken. Voorts raakte wij verward over het woord nippel; als je denkt aan bijvoorbeeld een ontluchtingsnippel, is dit totaal iets anders.
Wijhebben de remslangen al in huis en deze hebben aan de ene kant een gedraaid stuk schroefdraaf en aan de andere kant, daar waar de remslang in de remleiding moet worden geplaats, een inwendig gedraaid stuk schroefdraad. Als dit in vaktermen een nippel heet, dan hebben jullie gelijk.
Groet Rico

j.knoppers 0

19 jaar

Beste Jan,
Nog even een toevoeging.
Je uitleg was duidelijk, mijn dank hiervoor.

Groet Rico

j.knoppers 0

19 jaar

De steun voor de remslang, zit bij ons op de achteras bevestigd, daar waar de remleiding overgaat in de remslang. Ik kan er niest anders van maken -----> zeg jij , het gaat dus over de kleine slangen van achter als ik het goed begrijp en niet over de slangen van de vooras zoals je eerder zei , bij de vooras zit wel degelijk een steuntje aan het binnenscherm , verder zou ik zeggen als jet het niet kunt moet je er af blijven , is toch wel wat als je straks iemand dood rijdt omdat jij 35 euro garage kosten wilt besparen

mb-man 0
badge

19 jaar

Nog deze week ga ik remslangen van een Golf III vervangen. Wanneer jij tegen die tijd nog niet overtuigd bent mail ik je een foto van het steuntje waar de remslang aan hangt. Overigens de voorremmen zitten achter de wielen die met het stuur zijn verbonden. Er lijkt namelijk enige spraakverwarring op te treden.

Audifreak763 0
badge

19 jaar

Hoi,
Even voor de duidelijkheid, jullie hebben allemaal gelijk, we hebben twee zaken door elkaar gehaald.
En neen het is zeker niet de bedoeling om iemand dood te rijden omdat wij ¤. 35,-- willen besparen. Vertel mij trouwens maar eens waar dat kan. En dat de voorremmen achter de wielen zitten, die met het stuur zijn verbonden, weten wij ook. Maar toch allemaal bedankt hoor voor jullie goede hulp!
We hebben het inmiddels allemaal vernieuwd, inclusief de achterwielremcilinders, remslangen, segmenten en de trommels met de binnen en buitenlagers (SKF), zelf geperst met een op maat gemaakte pvc pijp. Ook is de remolie ververst.

Groet Rico

j.knoppers 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.