Volkswagen Caddy: Roestvorming caddy NIET te stoppen...

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

Hallo,

Ik heb een zilvergrijze caddy uit '99 en dat ding roest sneller dan ie rijdt.
Uit het niets begint ie overal te roesten, grote plakaten, boven de voorruit, de deuren, het dak, de achterdeuren...
echt overal.

Ik weet niet welk waardeloos gerecycled colablik ze daar in spanje gebruiken, maar mijn golf uit 84 roeste nog niet zoveel.

Hoe kan ik die roestvorming tegen gaan?
Hebben andere caddyrijders hier ook last van?

Roesten die nieuwe caddy's ook zo hard?

prietje

Geplaatst door prietje (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

31 Reacties

Fries33 (0), 16 jaar geleden

Ik rij een Caddy uit 2003, bolhoedmodel zeg maar. Heb nergens geen last van. Misschien dat ze in de loop der jaren een betere carrosserie behandeling hebben gehad.
Iemand die dat weet???

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Auto nieuw gekocht?

Gr.

prietje (0), 16 jaar geleden

[quote=Petje57]Auto nieuw gekocht?

Gr.[/quote]
Nee, 2e hands in 2002

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Niet om je moedeloos te maken maar dit doet mij denken dat de auto al eens zeewater heeft gezien van kortbij.
Heb ooit in het verleden ook eens 'n Golf gehad die half in de waddenzee had gestaan. Na enkele jaren werd het in de raarste hoeken bruin van de roest, zelfs de schakelstangen in de bak werden bruin.........
Roest tegenhouden is bijna onmogelijk. De enige manier om eraf te komen zal inruil zijn, denk ik.

Gr.

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

komt ie:

deze roest is niet te stoppen...8 van de 10 caddy's van dit type zitten onder de acnee...
net als polo's golfjes 3/vento's en ibiza's uit dit genre..

gehele auto overspuiten, en daarbij de plek heel goed behandelen en het blijft wel ff weer weg, maar het komt zeker weer.

ook die van fries gaat gegarandeert roesten...die is alleen nog iets nieuwer...duurt nog een paar jaartjes...maar bruin gaat ie ook worden..

Fries33 (0), 16 jaar geleden

[quote=arie549]komt ie:

ook die van fries gaat gegarandeert roesten...die is alleen nog iets nieuwer...duurt nog een paar jaartjes...maar bruin gaat ie ook worden..[/quote]
En bedankt Arie, voor je opbeurende mededeling, hahaha
We wachten af........

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

arie bedoelt roestvorming na steenslag...... dat is heel iets anders dan roesten uit het niets.

Gr. paul

prietje (0), 16 jaar geleden

Die van mij roest dus echt uit het niets, volgens mij is er heel slecht plaatwerk aan gebruikt.
Ook de primer is van waardeloze kwaliteit, ik had een keer een kleine schade aan een scherm en de lak sprong er zo in grote schilfers vanaf met primer en al.

Kan dat ook vandoen hebben met de watergedragen lakken die toen? nog in in de kinderschoenen stonden?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=prietje]Die van mij roest dus echt uit het niets, volgens mij is er heel slecht plaatwerk aan gebruikt.
Ook de primer is van waardeloze kwaliteit, ik had een keer een kleine schade aan een scherm en de lak sprong er zo in grote schilfers vanaf met primer en al.

Kan dat ook vandoen hebben met de watergedragen lakken die toen? nog in in de kinderschoenen stonden?[/quote]
hmmmm! wel bekent is dat de caddy (bepaalde serie) begonnen te roesten rondom de slotplaat in de sponning.. dit werd toen door de importeur keurig opgelost. ik zie genoeg caddy's van echt roesten is geen sprake............

Gr. paul

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

.

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=paulkelder]arie bedoelt roestvorming na steenslag...... dat is heel iets anders dan roesten uit het niets.

Gr. paul[/quote]
nee dat bedoel arie niet, roest op de gekste plekken bedoelt arie, ook op plekken waar geen stenen komen...zie ze zat met dit euvel...had beter combo of courier achter op kunnen staan.

prietje (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=prietje]Die van mij roest dus echt uit het niets, volgens mij is er heel slecht plaatwerk aan gebruikt.
Ook de primer is van waardeloze kwaliteit, ik had een keer een kleine schade aan een scherm en de lak sprong er zo in grote schilfers vanaf met primer en al.

Kan dat ook vandoen hebben met de watergedragen lakken die toen? nog in in de kinderschoenen stonden?[/quote]
hmmmm! wel bekent is dat de caddy (bepaalde serie) begonnen te roesten rondom de slotplaat in de sponning.. dit werd toen door de importeur keurig opgelost. ik zie genoeg caddy's van echt roesten is geen sprake............

Gr. paul[/quote]
Oooh,

Hoe heeft vw dat opgelost?
Roesten rondom de slotplaat doet die van mij nl. ook, als een waanzinnige, ik heb de portiervangers al eens verwijderd, hele gebied roestarm gemaakt, roestomvormer erop, schoongemaakt, hammerite erop en...... een half jaar later...... weer roest!

Zal morgen eens een paar plaatjes schieten van de roest.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=arie549]ik zie ze zat die de roest op gekste plaatsen hebben zitten....[/quote]
kan wel zijn.... de hamvraag is, hoe ontstaan ? kan zijn door steenslag, kan zijn door beschadiging ?

Fries33 (0), 16 jaar geleden

Heb zelf ook wel steenslag voor op de motorkap en op de voorrand van het bolhoedje, van roest geen enkele sprake........

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

ik hou het op de kwaliteit van het plaatmateriaal......had vw niet in de begin jaren 90 een of andere opel topman binnen gehaald die de juiste wegen wist voor goedkoop blik?? hoe zat dat verhaal ook al weer?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=arie549]of, het dezelfde kwaliteit blik waarvan ook de golfjes3/vento's en polo6n/ibizia van voorzien zijn...das ook van dat kwaliteits spul wat al roest als je er naar kijkt.[/quote]
niet zo overdrijven arie..... een peusjoo is ook niet zalligmakend ;

prietje (0), 16 jaar geleden

Deze roest gaat zeker het probleem worden waarom ik deze auto niet meer lang kan blijven rijden.
Ik kan niet met zo'n roestbak bij mijn klanten voor komen rijden.

Dit ligt echt aan de kwaliteit staal in comb. met slechte lak.

Wat ik wil weten is of de kwaliteit van de nieuwe Poolse caddy ook zo erbarmelijk is? anders koop ik maar liever een ander merk.

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

das afwachten prietje...die nieuwe caddy doet het in eerste instantie prima...maar wat die doet als ie 9 a 10 jaar is kan niemand je nog vertellen.

maar het gros is vandaag de dag verzonken/gegalvaniseerdt, dus met roesten zal het allemaal wel meevallen te zijner tijd.

prietje (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=arie549]of, het dezelfde kwaliteit blik waarvan ook de golfjes3/vento's en polo6n/ibizia van voorzien zijn...das ook van dat kwaliteits spul wat al roest als je er naar kijkt.[/quote]
niet zo overdrijven arie..... een peusjoo is ook niet zalligmakend ;[/quote]
Naar mijn en ervaring tot nu niks aan overdreven!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=prietje][quote=paulkelder][quote=arie549]of, het dezelfde kwaliteit blik waarvan ook de golfjes3/vento's en polo6n/ibizia van voorzien zijn...das ook van dat kwaliteits spul wat al roest als je er naar kijkt.[/quote]
niet zo overdrijven arie..... een peusjoo is ook niet zalligmakend ;[/quote]
Naar mijn en ervaring tot nu niks aan overdreven![/quote]
kweet niet hoor.... het geen wat jij ziet, en waar ik aan werk daar zit het grote verschil........;

koen6346 (0), 16 jaar geleden

Mijn Caddy van 1999 heeft geen puntje roest. Caddy van m'n broer uit 1997 (gekocht in Scheveningen) roest ook overal en op de gekste plekken. Dus waar het aal ligt weet ik niet maar misschien toch wel zout ofzo..

Koen

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Les 1; koop nooit een auto die zijn halve leven aan de kust gebivakeerd heeft....

Vaak zijn ze op zeer goedkope wijze overgespoten omdat ie bij de 1e beste storm en buitenstaan gezandstraald is; en het zout doet de de carros ook geen goed.

prietje (0), 16 jaar geleden

Deze rijdt in Limburg, daar zit weinig zout in de lucht (normalerwijze) of zou het door zure regen komen?

Ik wijt het aan inferieure kwaliteit van de gebruikte grondstoffen i.c.m. spaanse desinteresse.
Enige goede aan deze auto is het blok, maar daar heb je weinig aan zonder chassis.

Iemand tips om de roest te stoppen?

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

kijk hier eens http://www.autoverleden.nl/ mischien heeft hij schade gehad of iets dergelijks en is dit slecht gerepareed

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

leuke site, de enige die daar belang bij heeft....is diegene achter de site...die beurt van ieder gesprek minimaal 1.10 euro......staan maar 8000 kentekens in...dat is maar een heeeel klein handje vol van wat hier om rijdt in nederland..


alleen verzekeringsmaatschappij kan in het schadeverleden van een auto kijken, dat staat nl. wel geregistreedt, maar voor niemand toegankelijk...maar let op, dit is enkel schade waar bij uitgekeerd is..schade wat zelf betaalt is..zonder expertise staat ook hier niet geregistreedt.

als je iemand kent bij een verzekeringskantoor..of je kent een expert...kun je vragen of die het kenteken voor je wil natrekken.....of ze het doen is vraag 2, maar proberen kan geen kwaad..

Treb (0), 16 jaar geleden

Moi,
Ik heb die anderhalve euro er -tegen beter weten in- maar es tegenaan gegooid. Mijn auto, die ik met schadeverleden heb gekocht, wordt niet herkent.
De code is twee dagen geldig: 124212
Als het lukt: Veel plezier ermee.
Bert

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

dat zei ik....de enige die daar belang bij heeft...is de eigenaar van de site..

Treb (0), 16 jaar geleden

'k Zie het als een kleine investering voor de bezoekers van dit topic :-)

Als je iets te weten wilt komen over auto's dan heb ik ook nog wel een goede tip: www.problemcar.nl

jan4919 (0), 16 jaar geleden

Misschien heeft de Caddy voor Limburg toch aan zee gereden ......???

Een collega van mij, staat elk weekend ( van maart t/m okt) op de brouwersdam tussen Zeeland en Zuid Holland , om te surfen.

Als je roest wilt zien, kom dan eens kijken naar zijn Toyota Carina.

In het begin (garantie tijd) is de auto vaak bij (over) gespoten, en de dealer en Importeur zich maar afvragen hoe kan dat ?

Woonplaats ; Zuid Limburg ! (gelukkig kan mijn collega goed zwijgen, ha ha ha)

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

dan zouden al die golfjes 3 en vento's polo's caddy's en ibiza's die rood van de roest zijn ook hun halve leven bij de zee doorgebracht hebben......goedkoop plaatwerk is van deze roestvorming de oorzaak...

jan4919 (0), 16 jaar geleden

Ik zeg ook niet dat bovenstaande Caddy aan zee heeft gereden, maar het kan één oorzaak zijn, maar ook zware schade, en de kwaliteit plaatwerk speelt zeker ook een grote rol.

Ik heb 9 jaar een Golf 3 - 2.0 variant gereden, hij was anderhaf jaar oud toen ik hem kocht, twee jaar geleden hem ik hem ingeruild, en die had toen ik hem inruilde nog een enkele roest plekje, nergens.

En ik zie toch ook genoeg Golfjes 3 en ook Vento's rijden zonder roest.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.