hallo beste forum lezers,
ik ben sinds 2 weken in het bezit van een vw transporter 2500 tdi (65kw)
en heb het volgende probleem met de bus,als je hem s`morgens start slaat hij wel gelijk aan maar rookt hij nogal blauw/grijs(onverbrande diesel)
er komt dus op 1 of andere manier diesel de uitlaat in!als ik een paar kilometer heb gereden is het ook verdwenen!!!!!
bus loopt en trekt verder100%
brandstofpomp timing staat ook 100%goed!!!
heeft iemand nog een ander idee wat dit zou kunnen zijn??
bus heeft 220,000 gelopen.
gr, aj benjamins
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de goei bougies al gecontroleerd.
is er geen verstuiver die bij af zetten na druppelt.
groetjes jan.
ehh, dat doet de 65kw 5 pitter eigenlijk altijd.....
Als ie warm niet rookt zou ik me er niet te druk om maken.
klopt dat de 88pk altijd wat rookt na een koude start, talloze hebben ook getracht dit op te lossen, helaas heeft niemnd nog DE oplossing gevonden.
Kan nog wel kijken naar het inspuittijdstip, die zou nog verkeerd kunnen staan.
René
14 jaar
allereerst bedankt voor jullie reackties!
gloeiers worden maandag gecontoleert!!
tijdstip van de pomp was 2.3 is nu 4.0!!!!
hij rookt nogal veel!!
zo gauw als ik hem start doet 1 cylinder niet direct mee (motor schud). maar een paar tellen loopt hij netjes op alle 5!!
aj
14 jaar
die waardens zeggen me niet veel hij moet officeel met de de testkast in de bassisstand afgesteld worden en dan op 60 staan.
als hij op 4 cilinders start dan als de gloeiers goed zijn dan de verstuivers controleren is er een gloeier stuk deze eerst vervangen en zien hoe het dan gaat.
groetjes jan.
Deze gaat toch pas onder de 4 graden gloeien?.
14 jaar
hallo jan,
is het mischien dan verstandig om de pomp op 60 te zetten mischien?
we hebben ook een vw bora tdi(66kw)die gloeit ook pas onder de 4 graden!!ik weet trouwens niet of een ajt motor dat ook doet.
als ik het zo een beetje begrijp kan ik beter de verstuivers laten testen??
hebben jullie een beetje een indicatie wat die dingen kosten??
gr, aj
14 jaar
ik zou eerst controleren voor dat je want anders doet of het inspuitbegin goed staat.
groetjes jan.
ik gok dat het hele ding niets mankeert. gewoon gaan rijden.
ze roken allemaal als ze koud zijn. zeker de 88 pk.
en onder de 5 graden gloeit hij, als hij direct aanslaat zou ik me echt helemaal nergens druk om maken. Zeker als hij warm zonder stank en walm draait.
hallo allemaal,
vandaag is mn t4 nagekeken en kwam het volgende aan het licht!
- 5 gloeiers kapot
- verstuiver (bakkant)
- compres positief gemeten!!
ze gaan morgen de verstuivers wisselen van cylinder om te kijken of het wel 1 verstuiver is!!
weet iemand trouwens wat die dingen kosten??
ik hou jullie op de hoogte!!!
gr,aj benjamins
14 jaar
een verstuiver zal zon 300 euro zijn vermoed ik.
maar ik zou eerst de gloeiers eerst eens vervangen.
groetjes jan.
Uhmm,
5 gloeiers tegelijk kapot ? Is de zekering / aansturing ervan nog in orde ?
Anders zou ik eerst de gloeiers vernieuwen, met wat geluk is het probleem / roken dan verdwenen.
Gr Stefan
14 jaar
hallo allemaal,
mijn probleem is gevonden!!
alle 5 verstuivers vernevellen niet goed vandaar het roken!
er zitten 5 gaten in een nozle waarvan er bij de ene verstuiver maar 3 los zijn,bij de andere 2 enz enz dus was het bij mij moelijk te zien welke verstuiver slecht was!
ze bleken allemaal niet zo fris meer te zijn dus komen allemaal nieuwe nozles op de verstuivers!!
heb nieuwe gloeiers gemonteerd dus die werken ook weer.zekering/aansturing zijn verder in orde!!!
deze bus is achterstallig onderhouden oa:
- oude olie (ververst)
-koelvloeistof (ververst)
-remmen achter (vervangen)
-remolie (ververst)
kortom alles wat maar te vervangen was was ook echt aan vervanging toe!!
gr, aj benjamins
14 jaar
ja ik verwachte wel zo iets nou als de verstuivers weer goed zijn en de gloeiers weer werken dan zal het zeker wel beter zijn.
groetjes jan.
hallo beste forum lezers,
het probleem met mn bus is opgelost!!de nozzles van al de verstuivers zijn vorige week vervangen.
het hele probleem met het roken is opgelost.heb 6 weken moeten wachten op de nozzles deze moesten uit italie komen!!
bus trekt beter en loopt zuiniger!!
verder wil ik alle forum lezers bedanken voor alle tips die ik heb gekregen!!
gr,aj benjamins
14 jaar
nou prachtigtoch ben je niet voor niks bezig geweest.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar