Collega's,
Onlangs hadden we een T4, 2400d AAB motor over de vloer met een defecte motor. Deze motor kreeg van ons nieuwe zuigers en een ruil cilinderkop, ook de injectiepomp werd hersteld (lekte) en de verstuivers zijn gereviseerd. De koude motor slaat onmiddelijk aan, maar draait precies met één cilinder minder. Dit verdwijnt min of meer bij warme motor en is volledig weg bij 2500 tpm. De compressie is goed (onderling verschil max 3,5 kg), voorgloeiing is ok en distributieafstelling lijkt ons ook ok. Voor het overige rijdt hij zeker niet slecht, alleen stationair hoor je precies (vanuit de wagen) dat er één cilinder min of meer achterblijft. Waaraan denken jullie nog? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk staat toch de brandstofpomp niet helemaal op tijd.
Dit komt vrij precies bij dit type motor.(met micrometer op tijd zetten).
We gaan het nog even controleren. Als ik het goed heb moet de testwaarde tussen 0.93 en 1.07 mm liggen. Nog één klein vraagje, op het vliegwiel bevinden zich drie merktekens, allemaal ongeveer een halve cm van elkaar, welk kiezen??
De pomp moet of met de micrometer op 1,00 mm +/-0,02 en anders dynamisch op 12,5 gr +/- 0,2 staan.
20 jaar
lijkt mij de pompafstelling of er zit toch nog 1 mindere verstuiver bij. succes
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar