Volkswagen Passat: Rookt heel erg, na vernieuwen koppakking!

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Wie o wie weet wat het probleem is.

Door de dealer is een nieuwe koppakking aangebracht incl alle toebehoren, olie, filter etc. Voor de reparatie rookte de auto helemaal niet. Nu heel erg en stinkt ook naar verbrand olie/plastic! Wat is het probleem?

Ferit26

Geplaatst door Ferit26 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

heb je toevallig niet over een plastic zak gereden die aan je uitlaat is blijven plakken?????en wat zegt de dealer hierover???

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

Nee, geen plastic zak. De Dealer heeft zelf km's gereden omdat de auto rookt. Hoge Co2 uitstoot. Ik moet maandag terug. Ik vertrouw het niet. Beetje raar allemaal.

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

Aanvulling op dit probleem;

Vorige week had ik de olie al laten verversen incl filter. Ook toen was er niks aan de hand. Nu rookt hij dus na het vernieuwen van de koppakking. Volgens de dealer hebben ze in het verleden een spul in de olie gedaan om het roken tegen te gaan??

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als hij is gaan roken na het vervangen van de koppakking klopt er ergens iets niet..

Gewoon maandag even terug gaan..

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

nee dit vertrouw ik inderdaad ook niet,maar waarom is eigenlijk je koppakking vervangen??wat waren de klachten???

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

De koppakking is vervangen, omdat hij koelvloeistof verbruikte. Voor de rest was er niets aan te merken. Volgens diagnose van de dealer was de pakking lek omdat er luchtbellen te zien waren in het resevoir.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

is de kop ook afgeperst? meschien is deze wel gescheurt ;) dan krijg je ook lucht bellen in je reosvoir en verbruik koel vloeistof, is er niet dom we gerg veel gemorst met vullen (makelijk te zien aan de extreme hoeveelheid koelvloeistof op de motor ed, dat nu verdampt :)

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

De kop was inorde. Hoefde niet afgevlakt te worden. Op de pakking was duidelijk een plek te zien waarover de koelvloeistof wegliep. Er is niet gemorst. Er is inmiddels 20km meegereden en dan zou het wel verdampt zijn.

Er komt gewoon zwarte rook uit de uitlaat. Het stink naar verbrand olie/plastic/rubber. Soms valt de trekkracht ook weg met gasgeven.

Ik snap er niks van. Zeker omdat dit voor de reparatie niet was. Denk je goed onderhoud te hebben verricht bij de dealer....

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

*als je wilt een bij de auto liggen en kijken waar het vandaan komt komt het echt uit de uitlaat of lijkt het zo ?

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

Komt echt uit de uitlaat. Sterker nog, in m'n binnenspiegel zie ik alleen een zwarte wal dan wat anders.....

Ilbrink (0), 14 jaar geleden

[quote=Ferit26]De kop was inorde. Hoefde niet afgevlakt te worden.[/quote]
Voor zover mij bekend is; altijd vlakken! over de ernst van afpersen zijn nog wel eens discussies; maar vlakken moet altijd voor zover ik weet

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=Ilbrink]maar vlakken moet altijd voor zover ik weet[/quote]
Niet altijd.... enkel indien de kop / motor oververhit is geweest.

Gr. paul

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

Verder niemand een idee? Kat. defect? of iets verkeerd aangesloten tijdens reparatie?
Graag bericht.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

wacht gewoon even af tot morgen en plaats de reactie van de garage..

Ferit26 (0), 14 jaar geleden

Ff update. Auto gebracht. Kunnen niks vinden. Ze gaan de kleppenrubbers vervangen.
Iemand een idee??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.