Beste Collega's
Voor 2011 heb ik een nieuwe uitdaging voor jullie !!!
Ik heb een golf V staan bj 2004 modeljaar 2005. 2.0 FSI Mot BLX.
De storing is dat de ruitensproeiers voor niet functioneren. Naderhand doen de ruitenwissers voor het ook niet. Soms wel en soms niet.
Auto heeft GEEN Xenon
Wat heb ik tot nu toe al geprobeerd:
Voldoende water in reservoir: OK
zekeringen gecontroleerd en vervangen: OK
De 2 relais (code 404)van de ruitensproeierpompjes verwisseld en vervangen. Het relais van de ruitensproeier voor klikt NIET.
Schakelaar motorkap doorverbonden.
Spanningen bij de ruitenwissermotor zijn aanwezig. Goede massa.
Massa Punten gecontroleerd en schoon gemaakt Ook die in de Waterbak.
Verbindingen stekker ruitenwissermotor en boordnetregelapparaat gecontroleerd. ( ook geen omgebogen pinnetjes)
Ruitenwisser mechanisme werkt soepel.
Dus dacht ik dat het aan de schakelaar/hendel op het stuur lag. Deze vervangen maar nog steeds het zelfde resultaat. Opnieuw gecodeerd.
Dus toen uitgelezen met VagCom. geen bijzonderheden.
Ruitenwisser module opnieuw gecodeerd via Vagcom. ook geen resultaat.
Met de actuator diagnose kan ik de ruitensproeiers wel aansturen. Maar de ruitenwisser motor NIET.
De ruitenwisser motor wordt aangestuurd door een LIN Data bus. Dat is het lila.wit kabeltje bij de startmotor. Hier weet ik niet hoe ik een signaal erop moet krijgen ??
Dat gaf hij wel als storing (communicatiefout) maar deze was later weer weg en kwam niet meer terug.
Verder denk ik dat het dan de ruitenwissermotor zelf is. Maar omdat hij het dan wel en niet doet durf ik deze niet zomaar te vervangen vanwege de kosten.
Wie zou met met deze uitdaging kunnen helpen? Of wie heeft al eens zoiets meegemaakt ??
Alvast heel vriendelijk bedankt
En de beste wensen voor 2011 allemaal.
Pascal Wenmaekers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt een heftig probleem maar je hebt de motorkapschakelaar doorverbonden en dat moet juist niet.
Als je de stekker lostrekt boots je na motorkap gesloten dus wie weet zit daar je probleem.
Hoi Benny,
Ten eerste nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
Het is inderdaad wat je zegt een zeer lastig probleem. Ik had de stekker losgetrokken van de motorkap schakelaar en deze met een draadje verbonden. Ik ga het nu eens proberen wat jij voor stelt. Ik hou je op de hoogte.
Bedankt alvast
gr
Pascal
Hoi Benny,
Soms is het simpele denken toch nog het makkelijkste !!! Misschien een goed voornemen voor dit jaar!
Je had helemaal gelijk probleem opgelost !!!! Super bedankt.
Het is dus een verbreek schakelaar en ik dacht dat het een maak contact was. Daarom ook de door verbinding.
Maar enfin nogmaals bedankt voor deze super TIP Benny.
Groetjes
Pascal
Opgelost !!!!
Hallo ik heb precies zelfde probleem. Was het gewoon stekker eruit halen? Mgr Berend.
4 jaar
Zo zie je maar weer !!!!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar