Goedendag,
Ik ben bezig met een golfje waar ik niet uitkom.
De golf schokt lage toeren, alleen belast dus met rijden.
Stationair loopt hij goed en gewoon hard rijden loopt hij ook mooi, alleen als je rustig hem in lage toeren houd gaat hij bokken. Niet alsof de ontsteking stottert maar meer alsof hij aan en uit gaat.
Ik heb hetvolgende gedaan aan de auto :
Egr gangbaarheid bekeken ( werkt op vaccuum )
Egr slang eraf gehaald
Ander gasklephuis
Gasklep inleren
Nieuwe bougies
Distributie spanning is goed, riem ligt niet los
Bobine verwisseld met een goedlopende golf
Carterontluchting op geblazen en is mooi open
Remreiniger rond de inlaat gespoten en er zijn geen lekkages
Andere Lambda erin
Nieuw brandstof filter
Brandstofpomp loopt goed
Collega er naar laten kijken maar die vind ook niks.
Er zijn geen storingen in de ECU, uitgelezen met Autocom en Vagcom.
Er valt niks aan te zien of te vinden hij slaat stationair ook niet over. Het is me een raadsel aan het worden.
Hopelijk heeft iemand hier de gouden tip.
Misschien injectoren slecht ??
Met vriendelijke groet,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gister nog even wezen rijden en testen, Lambda werkt niet optimaal en injectie wordt ook steeds aangepast. Motor toerental zie je ook steeds inzakken tijdens een rit. Gaskleppositie op 10 % constant..
Kan het een krukas sensor zijn die vaalt ? het lijkt erop alsof de motor aan en uit gaat voor fracties van seconden.
Niemand een idee ?
Lars, kun het krukas signaal ook meten met een scoop? Want zou best kunnen dat deze niet goed funktioneert of een hapering vertoont.
Siem
Ik heb geen scope :( Wordt wel een keer tijd dat ik zon ding aanschaf denk ik... ( ik weet niet wat de investering daarvoor is )
Rare is dat hij alleen onder belasting schokt.
Brandstofdruk is ook goed?
Tikt de motor?
Alleen met belast kan heel goed duiden op een slechte verbranding. Kan je bv krijgen door een nok van de nokkenas die versleten is of door vervuiling/koolaanslag (dat zou goed kunnen bij jou met dit type motor).
Compressie al gemeten? Al denk ik dit niet want dan merk je dat meestal tijdens stationair maar zou het ff uitsluiten.
Je zou rijdend met de testkast even kunnen kijken of hij cilinderoverslag heeft en op welke cilinder, dan weet je ook waar het probleem zit mocht hij overslagen geven.
Hij slaat niet over, niks van in de ecu te zien. Ik heb voor de zekerheid de bougie kabels ook nog even ingetaped.
Ja apart behalve bij constante snelheid ( het beste met de gasklep op 10 in vagcom ) gaat hij bokken.
Jammer dat de auto ook geen grote kostenpost mag worden anders had ik sneller wel wat meer onderdelen vervangen.
@Siem, ik kom morgen even terug op je mail
Spuit je ontsteking eens nat, ook geen breuk(je) in het bobineblok?
Toch zou ik een set nieuwe bougiekabels overwegen. Injector cleaner geprobeerd?
Vergeet niet dat je iom met de klant moet aangeven dat je óf dieper wil gaan met kosten óf gaat stoppen.
Straks zit je in je eigen tijd te werken, vergeet het bedrijfsbelang niet!
Ik ben er heel veel in mijn vrije uren mee bezig, Ik werk alleen en ik kan er NIET tegen als ik ergens niet uitkom haha. Mijn vrije tijd vind ik het wel mooi om zulke dingen uit te zoeken. Bedrijfsbelang is ook een boven 95 % reparatie factor :)
De kabels zijn doorgemeten en ingetaped, de bobine uitgewisseld met een andere.
Het lijkt ook echt niet op overslaan van een cilinder maar echt op uitvallen van de motor aan uit aan uit aan uit. dus ik denk de krukas sensor/ injecotoren.
Ik zal is overleggen of het testen van de injectoren een optie is en een andere krukas sensor.
Mvg,
Nou idd als je zegt dat hij echt het gevoel geeft van aan/uit, dus alsof je contact aan/uit zet steeds dan zou ik ook voor de bdp sensor gaan, in ieder geval deze uitsluiten en dan weer verder kijken.
Let wel op dat je de kleine imbus niet rond draait...ze zitten soms best vast dus goede imbus erin en met 1 tik losdraaien. (voor het geval je nog niet wist haha).
P.s. kabels doormeten heeft geen zin want als je een overgangsweestand hebt oid inwendig dan meet je gewoon goed maar het gaat niet goed als er dan een hoge stroom doorheen moet.
Ff wat anders, niet toevallig de toevoer en terugvoerslangen verkeerd om?
nee auto loopt al heel lang goed / perfect en de storing kwam ineens en ik ken de auto ook langer.
Sensor ga ik later naar kijken, heb nu een deawoo lanos op de brug met de koppelings hevel ofzo niet goed. dus die staat vast op mijn enige brug.
Gr,
contactslot? massakabel?
Massakabels waren door gebeten? Maar deze zijn gerepareerd. Contactslot heb ik al aan lopen pielen maar die lijkt het goed te doen. Ook gaat het accu lampje niet aan wanneer hij stotterd ( was je vaak ziet met het contactslot.
Gr,
Wat je ook nog kunt doen is de egr klep afsluiten,en dan weer een proefrit maken.
Ik meen mij te kunnen herinneren dat de golf 4 in deellast ongeveer bij 2000 toeren wel eens ging inhouden/stoten.
Dit probleem zat dan volgens mij in de egr klep,maar je moest wel echt de egr afdoppen dmv een plaatje tussen de egr klep.
Het hielp niet om alleen de slang los te trekken van de egr klep.
Succes en wij horen het wel of het heeft geholpen.
Gr,
Bjorn1
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar