Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het startprobleem van mijn auto., als hij koud is en ik start hem dan schud hij en shockt hij niet, maar bij warme start pakt hij hem niet zo goed al dat de motor koud is. waar aan kan dit liggen eigenlijk?> mijn accu heb ik 1.5 jaar geleden nieuw gekocht het is een Duracell van 72. amp
Ik ben langs een paar garages geweest om te horen wat ze allemaal weten. de ene zegt dat het de Startmotor kan zijn, de ander zei vliegwiel maar vliegwiel heb ik in mei 2015 vervangen. vliegwiel+kopelingsplaat+drukgroep. het lijkt soms dat hij hem moeilijk pakt, als ik de motor uitzet schudt hij ook een beetje en gaat wat schokkend uit, een klein ratelend geluid bij uitzetten motor. heb ook te horen gekregen dat 1 van mijn motorsteunen vervangen moet worden omdat de motor toch wat schud. maar het slecht starten in combinatie met schudden kan ook te maken hebben met motorsteun in combinatie met niet goed werkend Startmotor?
iemand enig idee?
Met vriendelijk groet.
Duran
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gasklephuis?
wat is er met gasklephuis??
9 jaar
Je bedoeld dat het bij warme motor langer duurt voordat de motor aanslaat? Zeg maar 3 seconden? Zo ja, dan 9 van de 10x startmotor probleem.
Dat schudden als hij eenmaal loopt is weer een ander probleem.
Jah klopt als ik hem koud start start hij iets sneller en rustiger, maar bij warme start doet hij ook gewoon starten maar een beetje schuddend starten. ik had al te horen gekregen dat het de startmotor kon zijn, Accu heb ik 1.5 jaar geleden nieuw gekocht 72 amp. Vliegwiel heb ik vervangen 2 maanden terug. als ik hem ook uitzet valt hij wat shuddend uit en dan hoor je trrrrt. als ik koppeling ingedrukt houdt en uitzet hoor je hem minder. ook als ik hem start met koppeling ingedrukt is het ander dan zonder koppeling starten.
Motorsteun moet ook vervangen worden, kan het zijn dat hij schuddend uitvalt en dan versnellingsbak wat meetrilt en bij koppeling ingedrukt minder trilling??
Mvg
9 jaar
Film het even goed wat je precies bedoeld en zet het op youtube en post die link hier.
jah dat zal ik dan gaan doen, dat is wat makkelijker als je het ook ziet en hoort. ik zal proberen het vandaag nog hier met je te delen. Mvg
9 jaar
Hallo Ricky,
Ik heb mijn startprobleem vandaag opgenomen, bij koude start doet hij gelijk starten zonder geratel enz. bij herhaling van starten telkens gaat het wat lastiger. en bij het uitzetten hoor je ratelend geluid. en wat schuddend uitvallen. maar als ik Koppeling ingedrukt houdt en dan uitzet hoor je heem heel minder. je kan het horen op de video. Hier is de link https://www.youtube.com/watch?v=KKxAC-7P...
9 jaar
Tis lastig te horen door de wind maar het lijkt sterk op het vliegwiel wat je hoort na rammelen.
Met koppeling ingetrapt is de prise as in de bak losgekoppeld dus minder gewicht en dus ook minder gewicht wat het vliegwiel meer zou kunnen laten rammelen maar meestal is dat verschil maar heel weinig en verschilt dan elke keer.
Ow maar mijn vliegwiel en koppeligsplaat+drukgroep heb ik pas 2 maanden geleden vervangen. hele nieuwe set van LUK. Het heeft niks te maken met versneliingsbak ? ik kan wel een nieuw filmpje maken als het niet te duidelijk was. heb je ook gehoord hoe het starten gaat als je het vaker achter elkaar doet. gaat wat moeizaam. Zou het ook een startmotor probleem zijn?
het zou toch niet zo zijn dat de vliegwiel niet goed gemonteerd is dat hij dit geluid maakt? want ik ben er hele tijd bij geweest tijden de vervanving. want me oude vliegwiel was helemaal kapot, hij rammelede heel erg tijdens stationair.
9 jaar
Ja bak kan ook maar tis wel lastig te horen hoor, sowieso geluiden zijn lastig te beoordelen via speakers, kan in het echt heel anders klinken. Misschien idd beter even een beter filmpje plaatsen en iig zonder dat je de wind hoort, ff op goed plekje gaan staan.
Hij pingelt.
Denk de startmoter of brandstof prombleem
Zou eerst b filter is vervangen
Blijft moeilijk om het zo te zeggen
9 jaar
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuwe filmpje gemaakt en nu is het duidelijk te horen. om de hoeveel km moet je de brandstof filter vervangen eigenlijk? ik heb de auto 2 jaar al en heb er bijna 40.000km mee gereden. wat zijn de symptonen voor je auto als je brandstof filter aan vervanging toe is?? dat pingelen kan start.motor zijn?
op de filmpje zie je ook de motor wat schudden ik weet niet of dat normaal is voor diesel, ik ben benzine gewend, dit is me 2e diesel auto ooit.
Op het eind van het filmpje als ik hem uitzet dan houdt ik Koppeling ingedrukt. je hoort wel wat verschil tussen ingedrukt of niet bij het uitzetten.
https://www.youtube.com/audio?v=esYVQn_w...
gr
9 jaar
Vaak zal het even zoeken zijn waar het probleem zit
Om uitsluiting te geven zou ik eens beginnen met de brandstoffilter te vervangen deze staat voor 80.000km maar komt vaak in het vergeethoekje bij de onderhoud
Je zou ook je egr is kunnen schoon maken die wil vaak vol met troep zitten olie.
90%van de gevallen zit het probleem toch wel in de startmotor.
Verder weet ik niet of je geluiden heb als de motor loopt?
De sensor op je luchtfilterslang zou je kunnen schoon maken
Of haal de stekker van je coolant sensor er eens af en kijk wat i dan doet met starten .
Ff zoeken dus
9 jaar
De linkt werkt niet bij mij. Waarschijnlijk stond je nog ingelogd oid toen je link kopieerde?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar