auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Turbo in noodloop bij te hoge toerental.

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Hallo allemaaal.

Ik probeer er maar hier ook eens erachter te komen wat het probleem is met mijn Turbo dat heel soms in noodloop gaat, Vorig jaar ging hij een tijdje elke dag in noodloop en soms wel een paar keer, daarna heb ik zeker 6-7 maanden geen last van gehad. en nu is het ook weer een maand of 2 geleden voor het laats dat hij in noodloop ging, als ik de motor dan herstart dan doet hij het weer perfect.

ik voel ook soms dat mijn auto sneller optrekt dan de andere keer, kan het nu zo zijn dat mijn LMM niet goed werkt en dat hij mijn Turbo in noodloop zet wegens een niet juiste luchthoeveelheid? zou mijn lampje in dashboard dan niet moeten branden?

Het is dus niet elke keer bij hoge toerental heel soms, dan doet hij het weer voor paar maanden.

wie heeft enig idee wat het kan zijn? LMM niet goed werkend kan Turbo in noodloop laten draaien??

Gegroet allemaal.

Geplaatst door

duran2015 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja dat kan maar turbo probleem kwam vaker voor bij de Golf 5. Beste is om eerst even uit te laten lezen, waarschijnlijk storing laaddruk te hoog of te laag, dan ook de vacuumslangen en de regeling hiervan laten controleren en ook de verstelling van de variabele schoepen op de turbo, die is verdachte nummer 1 normaliter. Maar eerst uitlezen en dan pas verder diagnose stellen.

ricky 10
badge

9 jaar

Want hij houdt ook soms in merk ik, ene keer is hij sneller dan de andere keer. meestal is dat lmm dacht ik. Vandaag opgetrokken met 4e versnellling tot 100 en weer in noodloop. als de druk te hoog wordt valt hij uit, maar ook als hij niet zo'n hoge toerental heb, en de andere keer trap ik vol op de toeren om te kijken of hij weer noodloop gaat, maar nee.

ik heb ook wel gelezen dat Forte turbo cleaner kan helpen, of de n75 klep schoonmaken. is de Turbo misschien vervuild? Gasklephuis heeft er niks mee te maken denk ik?

ik zou hem moeten uitlezen als hij in noodloop is, want als ik aan uit zet en uitleest komt niks naar boven.

mvg

duran2015 0

9 jaar

Anders even loggen..

Maar normaal zou je altijd een storing moeten zien als hij in noodloop gelopen heeft..

Schoepen verstelling is idd vaak het probleem, zeker bij de storing 'laaddruk regeling overschreden', dan turbo eraf en uit elkaar, vnt schoonmaken en dan is hij weer nieuw.

Forte is goed spul, alleen maakt dan je VNT niet schoon..

stefan84 0

9 jaar

[quote=duran2015]ik zou hem moeten uitlezen als hij in noodloop is, want als ik aan uit zet en uitleest komt niks naar boven.

mvg[/quote]
Dus je hebt hem al uitgelezen zo te lezen?
Zo ja, dan zou de luchtmassameter goed kunnen want mocht je een turbo probleem hebben (laaddruk) dan heb je altijd een storing opgeslagen in het geheugen.
Luchtmassameter geeft vaak geen storing.

ricky 10
badge

9 jaar

Jah ik had hem laten uitlezen toen ik de auto weer opnieuw had gestart, maar dan reset hij natuurlijk. ik moet hem misschien uitlezen als hij in noodloop is en zonder dat ik de contact uit/aanzet ?

kan een luchtmassameter zorgen voor noodloop? Hij trekt ook soms minder snel dan altijd op bij hoge toeren. ik heb wel gemerkt dat het in de winter maanden bijna nooit in noodloop gaat, in de zomer dagen wel vaker. kan jij hier iets uit maken?

Mvg

duran2015 0

9 jaar

Zoals ik al zei heeft de motor computer een geheugen en contact aan/uit of uitlezen tijdens de noodloop maakt dan niet uit want eventuele storingen staan dan opgeslagen in het geheugen.
De garage zou hem rijdend uit moeten lezen en de waardes bekijken.
En als het een echte noodloop is dan staat er vast een storing in het geheugen opgeslagen.

ricky 10
badge

9 jaar

Jah want nadat ik hem uit en aan had gezet kon die geen storing meer zien, kan het te maken hebben met het uitleesapparaat? wat zou het zijn als hij in noodloop gaat maar geen storing wordt opgeslagen? is het dan iets mechanisch vraag ik me dan af. .

duran2015 0

9 jaar

Nee, als hij echt in noodloop gelopen heeft, geeft hij altijd een storing aan, egaal wat je doet..

Vcds blijft het beste voor VAG..

Je reset de fouten in de ecu dus niet als je even het contact uit en aanzet, enkel de noodloop, hij word 'begrenst' zodat je niks kapot rijd, daarom kom je ook niet goed meer van de plek, en als je hem uitleest zie je zo wat er aan de hand is.

Vreemd zo..

stefan84 0

9 jaar

Is de auto gechipt? En daarbij de EGR uitgeschakeld? Dan kan het best eens zijn dat er een storingsonderdrukker in de software is geschreven. Om ervoor te zorgen dat je lampje uitblijft wanneer de EGR wil bijregelen en erachter komt dat er geen verschil ontstaat in luchtmassa.

Martijn_vK 0
badge

9 jaar

Dat zou erg slecht gedaan zijn dan, als we hier fouten wegschrijven, hebben die enkel betrekking om die milieu dingen zoals EGR, DPF, achterste lambdas, secundaire luchtpomp + magneetkleppen, N80 etc..

Maar nooit die wat betrekking hebben op de motor, dan ben je slecht bezig..

EGR lijkt me ook het probleem hier niet, maar beter nogmaals met Vagcom uitlezen en tevens een goede log maken, dan word je meteen een stuk wijzer..

stefan84 0

9 jaar

Hallo, allemaal, Mijn auto is niet gechipt, en wanneer hij in noodloop gaat brand er ook geen lampje in de dashboard ofzo. een tijd geleden ging hij elke keer dat ik hem op volle toeren ging optrekken in noodloop, soms maar ook soms weken lang niet. Soms trekt hij nog sneller op dan andere keren en dan denk ik wow,. Hebben jullie wel eens gehad dat een luchtmassameter de oorzaak was voor noodloop? ivm niet juiste luchthoeveelheid. Ik zal hem dus bij een Vag specialist moeten uitlezen.

duran2015 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.