Bij deze auto het volgende probleem. Het stationaire toerental schommelt op en neer. Als je bovenop de elektronische carburateur kijkt (pierburg 2EE), dan zie je dat de chokeklep open en dicht gaat. Ik heb het idee dat die grote witte ronde vacuumdoos niet goed regelt. Iemand hier ervaring mee?
Vr. gr. Maikel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de gasklepstelmotor die groote ronde pot geeft vaak problemen met schommelend stationair toerental. Deze zijn volgens mij het zelfde als van opel deze heb ik laatst op de sloop gehaald en toen liep de motor weer netjes stationair. (ook schommelen)
Hello, Maikel
2EE carb. zie of er geen valse lucht aanzuig via de dunne leidingen achter de
carburator zo niet.
1/ stel de c.o op 0.5. 2 /toerental 950 T/ door met een sleutel 13 draaien achter de (rondepot) is de drietrapsonderdrukdoos.
gaat die nog op en neer.
TREK dan DE RELAIS UIT v/d drietrapsonderdrukdoos . stel je co dan op 2 .
en laat de relais gewoon weg.
Groet , carmelo
zo niet
Ok, als klant terug komt, dan ga ik dit proberen. Bedankt voor de info.
En check ook of de voetpakking (riubber) niet is gescheurt. Dit kun je controleren door de carburatuer te bewegen en dan merk je heel snel of er verandering van toerental optreedt.
Klopt, maar de pakking was ok. Bedankt voor het meedenken!
[quote=GARAGE IC]Hello, Maikel
2EE carb. zie of er geen valse lucht aanzuig via de dunne leidingen achter de
carburator zo niet.
1/ stel de c.o op 0.5. 2 /toerental 950 T/ door met een sleutel 13 draaien achter de (rondepot) is de drietrapsonderdrukdoos.
gaat die nog op en neer.
TREK dan DE RELAIS UIT v/d drietrapsonderdrukdoos . stel je co dan op 2 .
en laat de relais gewoon weg.
Groet , carmelo
zo niet[/quote]
We praten over een 2EE carburator en deze volledig electronisch dus stationair afstellen kun je wel vergeten.
Dit is alleen afstelbaar bij een 2E2 carburator.
CO is wel afstelbbaar aan de achterkant maar moeilijk bij te komen.
Relais uittrekken bij een 2EE ???????
heb het zelfde probleem een keer gehad met m'n eigen auto. probleem was de grote witte vacumdoos. choke klep ging ook open dicht. heb een carb. van de sloop gehaald en liep weer als een zonnetje.
Bij de Pierburg 2ee carburateur komt het heel vaak voor dat de gasklepregelaar defect is. Deze is lastig te krijgen op een sloop en als je hem al vind is hij vaak ook al kapot. Helaas heb ik dit zelf moeten ondervinden, maar ik heb inmiddels een oplossing!
17 jaar
[quote=revisienl]Bij de Pierburg 2ee carburateur komt het heel vaak voor dat de gasklepregelaar defect is. Deze is lastig te krijgen op een sloop en als je hem al vind is hij vaak ook al kapot. Helaas heb ik dit zelf moeten ondervinden, maar ik heb inmiddels een oplossing![/quote]
en dat is ?? ..............................
Mail mij maar even op revisienl@planet.nl
17 jaar
niets gezegd
VW hebben dezelfde besturing en carburateur als die van audi. Opel is anders.
Het schommelend toerental is niet het gevolg van een defecte gasklep regelaar, dat een een gewone moter die het doet of het af laat weten. Meestal is er een lek ontstaan in het vacuumsysteem. Meet dit naar en kijk of het aan de norm voldoet. De motor loopt nimmer helemaal stabiel, dat is normaal. Controleer ook even of de massaverbinding OK is. Deze loopt van de carburateur naar het kleppendeksel alwaar deze middels een lamel vast zich. Wil wel eens stuk gaan.
Klopt. De massaverbinding is inderdaad vaak verbroken door een ongelukkig gekozen draadlengte en slechte geleiding van de aardedraad. Ik ben ook met je eens dat een gebrek aan vacuum het probleem kan veroorzaken. Mijn ervaring is echter dat nu juiste een defecte (en dus lekke) gasklepregelaar het gebrek aan vacuum veroorzaakt.
De Pierburg 2ee carburateur is dermate complex dat er bij storing feitelijk maar 1 oplossing is: Het uitlezen van het Econtronic regelapparaat! Jammer dat zelfs de officiele Audi garage niet weet hoe je dit moet uitlezen. Veel later heb ik zelf ontdekt dat het uitlezen altijd fout is gegaan omdat het Ecotronic apparaat geen geheugen heeft. Contact los: foutcode lijst leeg. Je moet dus eerst een proefrit maken, dan uitlezen zonder het contact uit te zetten (motor aan!).
17 jaar
De ongunstige ligging van de besturingseenheid, bestuurderskant onder de buitengril, staat vrijwel constant blootgesteld aan het weer. Het komt voor dat de connector geoxideerd is waardoor dit soor storingen ook wel willen voor komen. Kortom, het is een zoekplaatje maar de meest mogelijke en voor de hand liggende oorzaken zijn hiermee wel aangegeven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar