Dag
Indien de motor meer bvermogen moet leveren, dus bij optrekken, met name in 3 4 en 5, of in de bergen dan gaat ie een schrapend geluid maken. Er is absoluut geen verlies van vermogen en de auto blojft prima lopen.
Ik ben hiermee naar drie garages geweest van volkswagen. een van hen heeft de motor en de turbo met speciale middelen schoongemaakt omdat ie dacht dat de schoepen van de variabele turbo vast konden zitten.
De andere heeft een demper gezet tussen de turbo en de intercooler omdat ie dacht dat het stromingsgeluiden zijn.
Ook is de moter geheel uitgelezen op foutmeldingen ( geen) en zijn alle slangen etc schoongemaakt en of vervangen.
Niets van dit alles heeft ook maar iets geholpen. Het blijft een uiterst irritant geluid met name als je in de bergen rijdt maar ook op autowegen zo gauw als meer vermogen geleverd moet worden.
Kunt u mij verder helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De vraag is alleen of het uit de motor komt of de versnellingsbak. Hoor je het de gehele tijd in die versnelling bij doortrekken of even een korte tijd in die versnelling?
Auto op de brug met wielen in de lucht en dan gas geven, hoor je dan hetzelfde of alleen ballast?
Geluiden zijn lastig via de pc te beoordelen maar als je het duidelijk hoort in de cabine dan zou je het kunnen filmen en op youtube zetten en hier de link plaatsen.
Ontbreekt er niet een rubber afdichting oid in het schot van de motorruimte naar de cabine toe? Want dan ga je vaak bijgeluiden horen die gewoon normaal zijn.
Hoeveel km heeft hij gelopen? Dit soort achtige geluiden willen ook nog wel eens uit de versnellingsbak komen door speling in de tandwielen wat dan gaat rasselen zeg maar maar dat heb je dan weer niet op hogere toeren, ook de veren in de koppelingsplaat (bij handbak) kunnen bijgeluiden geven bij belasting.
Bedankt.
De auto heeft 120000 gelopen en heeft een handbak met 4 motion aandrijving.
Je hoort het geluid bijvoorbeeld als je in de 4 of 5 rijdt en dan gas geeft om te versnellen. Het duurt zolang als nodig is om op snelheid te komen en stopt onmiddellijk als je gas terugneemt. In de bergen doet ie dat in alle versnellingen zolang als ie meer dan normaal vermogen moet leveren. Op hoge snelheid zonder verder te accelereren of niet bergop heb je er nooit last van. Op de brug zoals aangegeven hoor je het niet.
Ik weet niet zeker maar ik denk ook niet net als de garage dat het de versnellingsbak is.
De geluidsisolatie is intact volgens de levering af fabriek.
Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken met het geluid erop. Het is geen fluit maar een hoog tonig schrapend geluid net als een bad leegloopt maar dan net een wat hogere frequentie.
Ik was vandaag nog in de garage en die willen nu in de turbo kijken of die beschadigd is.
Bedankt voor uw reactie en als u nog ideeen heeft hoor ik die graag.
groeten
Paul
9 jaar
Waar komt het geluid vandaan? Van van voor of juist achterkant van de auto? Loopt het geluid met de teoern of snelheid mee op? Ik zou denken aan acherwiel dif of de overbrenging naar achteren. Evt. kantelt de motor te veel en loopt een poelie of aandrijf as ergens aan. Op de brug kun je evt door het gebruik van de rem belasting nabotsen.
9 jaar
Het geluid komt van voren als je in de auto zit iets rechts van het midden. Het verandert niet noemenswaardig met het toerental, volgens mij maar dat zal ik nog even checken. Al die dingen die u noemt hebben we gecontroleerd.
Het is een idee op de brug de auto met de rem te belasten om het geluid te lokaliseren!
bedankt !
9 jaar
Wij hebben op het werk een soort elektronische stethoscoop,
[url=http://postimg.org/image/du7aqs4hb/][img]http://s11.postimg.org/du7aqs4hb/tools2g...[/img][/url]
daaraan zitten meerdere voelers aan bedrading met een krokodillen bekje zodat je deze voelers op diverse plekken kan plaatsen bijvoorbeeld 1 op subframe en 1 op motorsteun enz. Plak de bedrading langs de auto naar binnen en doe de koptelefoon op en switch met het regelkastje tussen die sensoren en dan kan je horen waar het geluid het hardst is. Misschien is zoiets ook een idee. Weet nu alleen de juiste benaming niet van dat ding.
We hebben vandaag de roetfilter gecontroleerd en die bleek behoorlijk dicht te zitten en ook waren er stukken afgebroken die voor de uitlaat lagen. We hebben de roetfilter eruit gehaald en de pakkingen van de turbo vernieuwd.
Was het geluid voorheen 100 dan is het nu 10, dus het lag goeddeeels aan een defecte roetfilter waardoor de tirbo te veel weerstand ondervond.
Met de roetfilter eruit loopt de moter ook veel soepeler en is ie nog vinniger met optrekken.
bedankt voor jullie hulp.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar