Volkswagen Golf IV: Slaat af bij warme motor (90 graden) en slaat daarna niet meer a

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 AGG

Hallo,

Een kennis van me heeft een volkswagen golf cabrio met een 2.0 8V motor met motorcode AGG en deze slaat af bij een warme motor plus/minus 90 graden en slaat daarna ook niet meer aan.
Auto is nu bij twee garages geweest die de auto hebben uitgelezen en gecontroleerd.
Naar hun mening moet het motorregelapparaat vervangen worden.
Er is al een andere bobine gemonteerd.
Ik heb er zelf een ander hoofdrelais NR 30 en en brandstofpomprelais NR 167 vervangen.
Krijg spanning op de buitenste 2 aansluitingen van de Hall-gever. Waarschijnlijk zal contactblokje dan goed zijn.
Heb de Hall-gever zelf nog niet gecontroleerd, want heb geen LED tester bij de hand. (neem aan dat de garage dit wel gedaan heeft)
Wat me opvalt is dat voortdurend de gasklep open en dicht gaat zelfs enige tijd nadat contact is uitgeschakeld en sleutel is verwijderd.
Moet een nieuw regelapparaat worden geprogrammeerd/gecodeerd?
Iemand anders hier toevallig ervaring mee?
Alvast bedankt.

Groeten Herman

Herman BMW

Geplaatst door Herman BMW (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Het eerste waar ik aan denk omdat het alleen warm gebeurd is de bdp sensor maar inderdaad ook vaag dat je de gasklep maar steeds hoort, dat is normaal een paar sec nadat je sleutel verwijderd maar niet langer.
Maar volgens garage moet motor ecu worden vv? Hoe zijn ze tot deze conclusie gekomen? Stonden er foutcode's in?

Herman BMW (0) PRO, 11 jaar geleden

Het is zo die auto is van een pa van een vriend van me en zijn ouders zijn op vakantie op dit moment en de zoon weet niet precies wat er allemaal aan gedaan is. Ik zag wel direct dat er een nieuwe bobine gemonteerd is.
Bdp sensor is trouwens ook vernieuwd.
Foutcodes weet hij dus niet.

ricky (0) PRO, 11 jaar geleden

Zou ik hem toch ff opnieuw uitlezen en kijken welke storingen erin staan.

hvdtweel (0) PRO, 11 jaar geleden

Klinkt als een probleem met de temperatuursensor. Deze kan een verkeerde waarde geven waardoor hij stopt met inspuiten of te veel of te weinig inspuiten. dit kan ie ook alleen bij een bepaalde temperatuur doen.

Gr. Hans

Herman BMW (0) PRO, 11 jaar geleden

Probleem opgelost zat in het ontstekingshuis (hall gever)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.