Moet heel lang doorstarten bij 1e start voordat motor wil aanslaan,daarna de gehele dag geen probleem meer (slaat gelijk aan).
Gloeipitten vervangen-temp.sensorverv.-brandstoffilter verv-Opvoerpomp gecontroleerd-
mot 4cylinder met direkte inspuiting
Dealer laten uitlezen >>geen foutcodes
groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stroomt de diesel niet terug richting de tank? hiervoor heeft het alle kans en zeker na een nacht stilstaan.
paul,
Hoi Paul heb nog 2 kleppen (eenrichting) in toe en retour gemonteerd,moch niet baten.
Batie
Trek hij toch geen lucht in de diezelleiding
Daar doet het mij wel aan denken.....
18 jaar
Heb het nog gekontrleerd of er geen luchtbellen inzitten en of de retourleidingen goed zijn.
Pomp timing (exact) goed?
Start snelheid goed?
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Pomp timing (exact) goed?
Start snelheid goed?
Oiram[/quote]
een pomp zit hier niet op.. het betreft een PD
paul,
Nee maar de timing is wel heel belangrijk.
Als het nokkenastandwiel iets verkeerd staat t.o.v. de krukas krijg je ook startproblemen.
Afstelbaar met die 3 boutjes van het nokkenaswiel.
benny helemaal gelijk pomptiming erg belangrijk.
groeten GIZMO !!!!
[quote=peter]benny helemaal gelijk pomptiming erg belangrijk.
groeten GIZMO !!!![/quote]
tuurlijk belangrijk... maar dat wordt ook niet bestreden.
Nog bedankt voor de reakties.
Passat startprobleem is over.
Pomptiming gekontroleerd>goed.
Hogedruk pomp (diesel) vervangen (van VW dealergehad >goeie gebruikt)>>>>Startprobleem was nog niet opgelost.
Motor olie ververst>>>5/30W zat eerst 5/40W in motor.
????????
Daarna perfekt starten (al 10 dagen)
??????????????????????????
Dat wil me nou effetjes niet aan.......ooit eens een berlingo gehad met stroop in het carter, maar ja die mensen reden 60000 kilometer zonder verversing.
Sytze
[quote=Benny1078]??????????????????????????[/quote]
precies bennie..
hier wil ik niet aan! een verkeerde olie lijkt mij ook niet het probleem....
5W (koud) 40 (warm) 5W (koud) 30 (warm) de viscociteit in koude toestand maakt in dit geval geen verschil.
paul,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar