Het probleem is zo, Als de motor koud is moet je een hele tijd melken om hem aan te gang te krijgen precies alsof hij zonder mazout zit, als je hem dan toch aan de gang hebt en je duwt de gas volledig in dan komt hij maar heel langzaam op toeren. We hebben de pomp al rechtstreeks gevoed van uit een kannetje en dat mag ook niet baten. Warm hij hij dit probleem niet. Tandriem staat ook goed, we hebben hem wel eens volledig volgetankt en toen had hij dat probleem niet meer. Ik was persoonlijk aan het denken aan de brandstofpomp. Maar ik vind het maar een riskante onderneming, want stel dat hij niet zo is. Kent iemand dit probleem?
Vriendelijke Groet
Dries Huijskens
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo Dries
je zegt dat de moter koud met een volle tank wel start ?
lijkt mij eerder dat de brandstof afloopt en hoe heb je het met je kannetje geprobeerd? ook de retour erin gehad?
en ga anders eens met je sensoren proberen .en je kunt natuurlijk ook de moter uitlezen!
met vr gr Willem
nog ff dit staat jouw brandstof pomp wel optijd?
veelgemaakte fout bij de 5clinder.
deze heeft namelijk een exentrische rol!
met vr gr Willem
Mischien stom en volledig buiten de kwestie,maar ik dacht dat er op oude BMW 5 serie diesels,op de brandstofleiding,een anti terugloopklepje zat.Mischien even proberen?
is dit een pompverstuiver diesel is het mijn mening dat je de afdicht ringen van de verstuivers maar moet vervangen
Temp sensor dan ?, je kan de stekker eraf halen kijken hoe deze dan start koud.
[quote=frans t]is dit een pompverstuiver diesel is het mijn mening dat je de afdicht ringen van de verstuivers maar moet vervangen[/quote]
Nee is geen pompverstuiver. Het storingsgeheugen is al uitgelezen, totaal geen enkele fout. Distributietiming nog eens nagekeken, ook perfect. Het klepje op de brandstoffilter vervangen, geen resultaat. Nu heb ik voorlopig een drukpompje tussen brandstofbak en brandstofpomp gezet zodat die een beetje druk op het systeem zet . Nu start ie precies wel al iets beter maar het is zeker nog niet goed. Toch al bedankt voor de reacties!
Zoals al eerder opgemerkt door WLS ik zou toch de timing van mijn brandstofpomp maar eens checken. Deze moet namelijk afgteld worden met de computer. Het tekentje op je pomp is namelijk maar ongeveer, dat je weet waar dat ie met zijn slag voor eerste cilinder begint.
Dat is ook al gebeurd. Hij staat perfect tussen de 2 waarden wat aan staat gegeven in de werkplaatshandleiding.
Dan denk ik lucht in het systeem bij het brandstoffilter en bij de pomp heb je een stukje doorzichtige toevoerslang zitten kan je mooi zien of er lucht mee komt. Wat ook kan is wat je zelf ook al aangegeven hebt het element in de tank. heb zelf al paar keer meegemaakt dat deze gescheurd waren.
[quote=klapband]Dan denk ik lucht in het systeem bij het brandstoffilter en bij de pomp heb je een stukje doorzichtige toevoerslang zitten kan je mooi zien of er lucht mee komt. Wat ook kan is wat je zelf ook al aangegeven hebt het element in de tank. heb zelf al paar keer meegemaakt dat deze gescheurd waren.[/quote]
Er vertelde me vandaag nog iemand om onderdruk op de toevoerleiding te zetten. Want er zou eventueel een lek kunnen zijn, die net groot genoeg is voor lucht binnen te laten, maar te klein is voor een lekkage van vloeistof te krijgen. Lijkt deze stelling jullie wat? Het stukje tussen brandstoffilter en pomp is doorzichtig, maar daar heb ik ook nog niets speciaal kunnen zien. Ik kan dat morgen nog eens shecken.
Dat kan die stelling een mooi voorbeeld is al je een nieuw brandstoffilter zet. een hele hoop trappen dat ding erin zonder even die aftapplug onderaan even goed vast te draaien. gevolg kan zijn lucht in je systeem zonder dat je ook maar een zichtbare vloeistoflekage vind. En je kan inderdaad onderdruk op de leidingen zetten alleen moet je dan wel de leidingen los halen en goed afdichten.
[quote=klapband]Dat kan die stelling een mooi voorbeeld is al je een nieuw brandstoffilter zet. een hele hoop trappen dat ding erin zonder even die aftapplug onderaan even goed vast te draaien. gevolg kan zijn lucht in je systeem zonder dat je ook maar een zichtbare vloeistoflekage vind. En je kan inderdaad onderdruk op de leidingen zetten alleen moet je dan wel de leidingen los halen en goed afdichten.[/quote]
Die plug had ik ook al nagekeken of die goed vast zat. Hij is 2 weken terug voor een groot onderhoud bij ons geweest. Voor dat ik de filter had geplaatst had hij het ook al. Maar de wagen is nu voorlopig terug bij de klant, Als hij terug komt houd ik jullie op de hoogte. Bedankt alvast voor jullie hulp. Als we de oplossing hebben laat ik het jullie zeker weten!
Vriendelijke groet
Dries Huijskens .
"we hebben hem wel eens volledig volgetankt en toen had hij dat probleem niet mee"
Dries, als dit inderdaad met een volle tank niet zo is, dan denk ik dat de ontluchting op de tank niet goed is en de tank dus tijdens de nacht op vacuum staat en langzaam de brandstof terug zuigt in de tasnk. Als de tank vol is, kan hij niet genoeg vacuum trekken om de leiding leeg te zuigen. Als de tank bijna leeg is, kan hij dit wel.
Wij hebben dit laatst bij een peugeot Boxer gehad die ook dezelfde klacht had. Toevallig vertelde de klant dat hij toen hij de auto had volgetankt het op dat moment toen goed was. Oplossing is de ontluchting checken of , wat wij hebben gedaan een klein gaatje in de ontluchtingsslang geboord en het probleem was opgelost.
Misschien heb je er iets aan.
[quote=Siem Bijman]"we hebben hem wel eens volledig volgetankt en toen had hij dat probleem niet mee"
Dries, als dit inderdaad met een volle tank niet zo is, dan denk ik dat de ontluchting op de tank niet goed is en de tank dus tijdens de nacht op vacuum staat en langzaam de brandstof terug zuigt in de tasnk. Als de tank vol is, kan hij niet genoeg vacuum trekken om de leiding leeg te zuigen. Als de tank bijna leeg is, kan hij dit wel.
Wij hebben dit laatst bij een peugeot Boxer gehad die ook dezelfde klacht had. Toevallig vertelde de klant dat hij toen hij de auto had volgetankt het op dat moment toen goed was. Oplossing is de ontluchting checken of , wat wij hebben gedaan een klein gaatje in de ontluchtingsslang geboord en het probleem was opgelost.
Misschien heb je er iets aan.[/quote]
Ja inderdaad! Nu ik had het niet echt meer gevolgd de vorige keer. Maar ik meende ergens iets opgevangen te hebben dat hij het toen niet meer deed. Der is nog een 2de transporter en die heeft dit probleem wel. Dus bij deze is het probleem bij die andere transporter opgelost.
moet glueboege vervangen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar