close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: slecht stationair lopen in D stand Tiptronic

Bouwjaar: 2000

Mijn Passat 1.8 T uit 5-2000 is voorzien van een Tiptronic. Als ik, in de drive stand met de voet op de rem, stilsta varieert het toerental bijna constant tussen de 780 en 820 toeten. Ik begrijp dat hij dat, net na tot stilstand komen, even moet doen maar niet gedurende de gehele stilstandperiode. VW heeft het toerental iets hoger gezet (helpt niet) Inmiddels de olie in de bak laten vervangen ( helpt niet) Suggesties zijn welkom.

Geplaatst door

rovama (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik begrijp dat er enige variatie in het toerental mag zijn, maar niet zoveel als boven omschreven. Tevens is het hoorbaar en voelbaar. Ik heb vaker automaat gereden en dit nog niet meegemaakt.

rovama 0

20 jaar

hoi,


het is vrij normaal dat als je in de D stil staat dat je toeren nooit het zelfde zijn zoals in de P.

de auto heeft wel temaken met kruipsnelheid.....

er word afgeremd op de motor in de keuzestand D, daardoor krijg je temaken met toerental verschillen.



paul,

P. Kelder 0
badge

20 jaar

gasklep plus behuizing reinigen,de gasklep word gehinderd door koolaanslag de stationaire stelmotor is niet sterk genoeg omde gasklepstand te corrigeren

Inmiddels heeft de auto een uitgebreide controle gehad bij de dealer. Daar is helemaal niets uitgekomen. Alle uitlees waarden staan goed. Later kreeg ik de tip de (stroom) verbruikers in de gaten te houden als het euvel zich voordeed. Wat bleek, als ik de climatronic uitzet is het probleem een stuk minder. Licht heeft geen invloed en de radio minimaal. Achterruitverwarming geen invloed. Het probleem lijkt dus in de stroomverbruikers te zitten.

rovama 0

20 jaar

Het probleem is, voorlopig, opgelost. Inderdaad is de gasklep en de behuizing schoongemaakt toen de auto in de garage was voor de distributieriem( het zekere voor het onzekere genomen bij 127.000) Iedereen bedankt voor de input.

rovama 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.