Volkswagen Golf: Slechte koude start Golf IV TDI (110pk)

Bouwjaar: 1998

Mijn auto start heel slecht bij koude motor. Maar als de motor ene keer gedraaid heeft heb ik geen probleem met starten.
Ze hebben gezegd dat de gloeibougies waren en ik heb de bougies vervangen, maar heb nog altijd slechte (koude) start.
Wie kan mij hierbij helpen?

zuriye

Geplaatst door zuriye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

peterh8902 (5) PRO, 18 jaar geleden

krijg je spanning op de gloeiers?

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 18 jaar geleden

ZIE "GOLF 2001 SLAAT SLECHT AAN"
OiRaM.

dupl-u-11119-5dd14a3c1175b+dirkbeek (0) PRO, 18 jaar geleden

is de startsnelheid goed
is het alleen als de auto koud is
of als de buitentemp laag is

zuriye (0), 18 jaar geleden

_Ik krijg wel spanning op de gloeiers
_Auto start slecht de motor koud is (smorgens alleen en als de auto meer dan 8uur stil ligt)

Hylander4640 (0), 18 jaar geleden

Ik heb recent ook deze problemen gehad (Bora TDI 110 pk). 1e keer starten, altijd mis. 2e keer starten en hij loopt, warm geen probleem.
Wat mij opviel was dat hij eigenlijk altijd ongeveer 2 seconden voorgloeide, koud, warm, maakte niet uit. Na wat snuffelen op deze site heb ik de temperatuursensor vervangen (G62) en hij start nu goed, ook na vorst.
Deze sensor heeft eigenlijk twee sensoren, 1 voor de indicatie (binnen) en 1 voor de computer die dit signaal o.a. gebruikt om de voorgloeitijd te bepalen. Ik heb de computer weerstand van de nieuwe sensor gemeten, 2,48 Kohm bij 20 graden C. Dat is de waarde die deze moet hebben en neemt af naarmate hij warmer wordt. Na demontage heb ik de oude ook gemeten, deze was 2,9 Kohm en nam wel af naarmate de sensor warmer werd. Het lijkt niet veel een halve Kohm, maar bij mij was het voldoende om de motor weer in 1 keer te kunnen starten.

Groet en suc6

Hylander

Dreamer6 (0), 18 jaar geleden

De oude sensor is 2,9 kOhm bij 20°C, de nieuwe 2,48 kOhm. Hoe warmer de sensor, hoe kleiner de waarde.
Dus geeft de eerste sensor een koudere motor aan dan de nieuwe en zou de auto toch beter moeten starten?

Hylander4640 (0), 18 jaar geleden

Klopt wat je zegt Kristof, alleen weet je niet hoe de computer het ziet. misschien berekent de computer met een lagere weerstand een langere voorgloeitijd. Misschien neemt de computer wel het spanningssignaal wat van de sensor komt, net als de temperatuurmeter in het dashbord.
Je hoort het, hoe dit precies allemaal werkt weet ik niet. Maar ik heb sinds ik de sensor vervangen heb steeds in 1 keer gestart, en dat was uiteindelijk het resultaat wat ik wilde zien.

Hylander

zuriye (0), 18 jaar geleden

Tis ongelooflijk!!!
Probleem is opgelosd.
Ik heb de luchtfilter uitgehaald, en het was VOL.
Tis vervangen, en nu heb ik geen problemen!!!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.