close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Sludge uit carterontluchting

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4 8v

Hallo,

Ik heb last van witte sludge die via de carterontluchting het luchtfilter inkomt. Om de twee maanden maak ik dit schoon. Tevens bestaat het gevaar dat de sludge de inlaat inkomt (al meerdere keren gehad) waardoor de motor slecht gaat lopen.

Nu zat ik er aan te denken de slang van de carterontluchting los te gooien, en de sludge dan eventueel in een apart reservoir op te vangen of gewoon weg te laten lekken. Ik weet dat dit vanuit milieuoogpunt niet goed is, maar ben het schoonmaken iedere keer zat.

Weet iemand op deze oplossing de juiste is? Of weet iemand een andere oplossing??


P.S. Ik rij alleen lange stukken en heb mijn olie onlangs ververst.. de sludgevorming (op LPG) opzich lijkt niet te verhelpen..

Geplaatst door

agieze (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat zijn lange stukken Agieze ?

en tjaa..het milieu..haha wat zouden we daarvan kunnen zeggen he..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

ja witte sluge betekent vocht in de motor en dat krijg je van kleine stukjes dus hoelang zijn jou lange stukken?

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Onder lange stukken versta ik heen en weer tussen Den Helder en Amsterdam..

Maare nu een echt antwoord?? Kan dit zomaar of is het niet aan te raden? Andere suggesties?

agieze 0

17 jaar

Raak je ook koelwater kwijt?

Als je regelmatig van De Helder naar Amsterdam rijdt met 120-130 dan zal het vocht uit de olie wel weg zijn na deze rit waarbij de hele motor goed warm wordt.

Vraag is dan waar het vocht uit de olie dan weg komt, koelwater verlies naar de olie of eventueel een andere oorzaak.

Dus, eerst controleren of je ook koelvloeistof verliest.
Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Om eerlijk te zijn denk ik dat je zuigerveren versleten zijn en dat je daardoor veel carterdruk krijgt en veel rotzooi het lucht filter ingeblazen wordt. Zit er ook olie bij, of is het alleen maar grijze sludge? Als er ook olie bij zit vrees ik het ergste, het is nu eenmaal een kwaaltje van deze motoren. Zou het niet zomaar weg laten lekken, vang het in ieder geval op.

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Er zit geen olie bij, de sludge is echt overduidelijk wit. Ik begrijp (andere topics) dat witte sludge bij rijden op lpg meer voorkomt (door meer vocht en andere residuen uit lpg). Misschien maar iets maken om die troep in op te vangen dan, en met de apk weer ff weghalen;)

agieze 0

17 jaar

waarom toch zoveel moeite doen gooi hem toch 1 keer per 2 maand leeg en je bent weer klaar. Deze motoren hebben nou eenmaal veel last van slugt vorming.

Groet Thijs

thijs11387 0
badge

17 jaar

Thijs wat is 'slugt' voor een gerecht ?

stefan84 0

17 jaar

[quote=Cor1822]Raak je ook koelwater kwijt?

Als je regelmatig van De Helder naar Amsterdam rijdt met 120-130 dan zal het vocht uit de olie wel weg zijn na deze rit waarbij de hele motor goed warm wordt.[/quote]
Wanneer hij met deze snelheid via de N99 van Den Helder naar Amsterdam rijdt, raakt hij wel meer kwijt dan alleen koelwater......

Maar laten we er maar van uit gaan dat hij via de A7 rijdt.....

Sludgevorming komt niet alleen voor bij het rijden van korte stukjes, het komt OOK voor bij bestuurders die heel snel opschakelen en eigenlijk altijd laag in de toeren rijden.

Santa 0

17 jaar

probleem heb ik ook gehad kort nadat ik vervuilt gas had getankt pomp aansprakelijkgesteld alles netjes betaalt gekregen,groetjes sjef

jt.dankers 55

17 jaar

Heh? Wat voor gas?

sytze 0
badge

17 jaar

Jongens het zit in het temperatuur,aan het begin waar de slang van afkomt is die warm aan het eind is die slang een andere temeratuur daar krijg je botsingen tussen warm en koud en krijg je sludge.Je zou eigelijk de slang kunnen isoleren of boven de uitlaat monteren zo dat die warm word.

flow 0

17 jaar

man man man wat een antwoorden weer...

stefan84 0

17 jaar

Dag Heren,

ik zie het probleem niet met die sludge of hoe die slet ook heet. Je komt er gewoon mee door de apk, je auto blijft goed lopen, hikt alleen af en toe een X door zo'n klodder slet heen. Ik rijdt al jaaaaaaaren [olie 1 X per jaar=25.000 km. ververst incl.filter] op Gas en heb nog nooit problemen gehad met welke slut/slet/sludge dan ook. Gewoon doorrijden,

Hans

Toledo GT 0

17 jaar

heb ik ook gehad en je kunt er van uit gaan dat je koppakking naar de kloten is maar kijk ook of jou auto ook koelfloeistof gebruikt

martines 0

17 jaar

[quote=sytze]Heh? Wat voor gas?[/quote]
lach gas
ik ook effe z
condens komt vaak voor
mogelijk om de slang rechtstreeks op luchtfilter huis plaatsen voor het filter.
volvo 740 d had zelfde probleem,en gaf dit als modificatie.
moet dan wat vaker filter vervangen
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.