auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Lt 46a: Snelheidsmeter doet niets meer.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: AUH

Sinds de tachograaf is gedemonteerd doet de km/snelheidsmeter niets meer.(op deze plaats zit nu andere app)
Waarschijnlijk moet er wat door verbonden worden,maar wat/welke draden??

Geplaatst door

MVE (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat voor app. zit er nu dan in plaats van de tacho en is er een ander instrumentenpaneel in gehangen?

uultje 0
badge

15 jaar

Nu zit er een radio-cd op die plek gemonteerd.(de bedrading ligt los van de tachograaf)

MVE 0
badge

15 jaar

De tachograaf was zeker een met een lade, zoals een soort dvd lade van een computer ????? ( 1324) Dan heb je nu GEEN signaal vanaf de sensor aan de bak naar de boordelectronica.

Achterop zaten als het goed is 3 stekkers die op elkaar lijken, maar waar de uitsparingen anders van zijn. 1 stekker heeft 4 draden, deze loopt naar de sensor op de bak. De andere is voor de voeding, en de derde voor het signaal naar de boordelectronica te sturen. Als het goed is heeft de tachograaf ook een k-waarde ingesteld staan, deze moet op een rood omlijnde sticker op de lade staan.

Wat is de reden geweest van demontage. Normaal gezien MOET een voertuig boven een bepaald gewicht van een tachograaf zijn voorzien, of deze nu wel of niet gebruikt wordt.

Indien je vrijstelling hebt van deze plicht, moet hij alsnog gemonteerd zitten, maar hoeft niet geijkt te worden, of correct te werken.

Helaas zijn er maar 2 manieren om de zaak weer aan de gang te krijgen.
1- Tachograaf terugplaatsen.
2- Tachograaf imitator plaatsen, die de sensorsignalen omzet naar een signaal dat handelbaar is voor je boordelectronica.

Optie 2 heeft 2 nadelen.1- Ding is net zo duur, zoniet duurder dan een gewone tachograaf.
2- gebruikt net zoveel ruimte als een gewone tachograaf.

Je zult nu waarschijnlijk ook zien dat je klokje niet goed werkt, omdat de tijd ook van de tachograaf wordt overgenomen.

Mijns inziens blijft HELAAS optie 1 over.

Groeten Marcel

P.S. Mocht nou de rest wel gewoon werken, is het MISSCHIEN mogelijk om het op een andere manier aan te sluiten. Hiervoor moet ik wel eerst weten of de tachograaf het signaal via Canbus naar de boordcomputer stuurt. Dit is te zien aan een paar getwiste draden die achterop de derde stekker moeten zitten.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

[quote=hellbat]De tachograaf was zeker een met een lade, zoals een soort dvd lade van een computer ????? ( 1324) Dan heb je nu GEEN signaal vanaf de sensor aan de bak naar de boordelectronica.

Achterop zaten als het goed is 3 stekkers die op elkaar lijken, maar waar de uitsparingen anders van zijn. 1 stekker heeft 4 draden, deze loopt naar de sensor op de bak. De andere is voor de voeding, en de derde voor het signaal naar de boordelectronica te sturen. Als het goed is heeft de tachograaf ook een k-waarde ingesteld staan, deze moet op een rood omlijnde sticker op de lade staan.

Wat is de reden geweest van demontage. Normaal gezien MOET een voertuig boven een bepaald gewicht van een tachograaf zijn voorzien, of deze nu wel of niet gebruikt wordt.

Indien je vrijstelling hebt van deze plicht, moet hij alsnog gemonteerd zitten, maar hoeft niet geijkt te worden, of correct te werken.

Helaas zijn er maar 2 manieren om de zaak weer aan de gang te krijgen.
1- Tachograaf terugplaatsen.
2- Tachograaf imitator plaatsen, die de sensorsignalen omzet naar een signaal dat handelbaar is voor je boordelectronica.

Optie 2 heeft 2 nadelen.1- Ding is net zo duur, zoniet duurder dan een gewone tachograaf.
2- gebruikt net zoveel ruimte als een gewone tachograaf.

Je zult nu waarschijnlijk ook zien dat je klokje niet goed werkt, omdat de tijd ook van de tachograaf wordt overgenomen.

Mijns inziens blijft HELAAS optie 1 over.

Groeten Marcel

P.S. Mocht nou de rest wel gewoon werken, is het MISSCHIEN mogelijk om het op een andere manier aan te sluiten. Hiervoor moet ik wel eerst weten of de tachograaf het signaal via Canbus naar de boordcomputer stuurt. Dit is te zien aan een paar getwiste draden die achterop de derde stekker moeten zitten.

Groeten Marcel[/quote]
Dit is een serieus antwoord.
Ik laat de klant langskomen en zal e.a. doornemen.
Zo te zien zal de tachograaf wel terug gemonteerd gaan worden.
Dank je wel,

MVE 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.