624 bezoekers online

Volkswagen Golf V: Sporadisch geen vermogen, P0191 - 16575

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V FSI

Beste Problemcar forummers,

Ik heb een probleem met een Volkswagen Golf V uit 2004 met een 1.6 16V FSI motor.

Het probleem luid als volgd.

[b]KLACHT:[/b]
Zo nu en dan verliest deze auto vermogen.

Ze gingen een weekje naar Oostenrijk. In Nederland voelde ze de auto af en toe schokken.

Na dat ze bij de grens van Duitsland waren begon de auto in te houden bij hoge toerentallen.

Daarna pakte ze de eerste en beste afslag en belde mij op. Ik dacht toen ze belde gelijk aan de Luchtmassa meter.

Ze hadden totaal geen gereedschap of iets bij. Dus gaf ik te tip dat ze de accu pool even los te halen en de kabels tegen elkaar hielden.

Dit om het systeem zen eigen te ontladen ( niet geschoten is altijd mis ). Echter had dit geen invloed de klacht kwam terug.

Nu erger want ze konden in eens niet harder dan 30 km per uur op de Duitse autobahn!

Dit was geen goed tegen dus hebben ze de eerst volgende afslag gepakt en kwamen recht op een autobedrijf aan.

Deze wist echter ook niet wat er aan de hand was dus deze hebben de storing gewist en ze zijn verder gereden.

Gelukkig kwamen ze aan in Oostenrijk daar zijn ze naar de VW dealer geweest deze hadden het over een Brandstofpomp.

Echter kon het geen kwaad om verder te rijden want hun hadden een week levertijd maar toen was de vakantie om.

Dus hebben ze het gewaagt om gewoon terug te rijden naar Nederland. Af en toe wat inhouden op de terug weg maar ze zijn aangekomen.

Net gelijk even aan de VCDS gehangen met de volgende foutmeldingen.

[b]FOUTMELDINGEN:[/b]
Adres 01: Motor Labels: Redir Fout!
Onderdeelnr. SW: 03C 906 056 BA HW: Hardware No
Component: MED9.5.10 G00 5697
Revisie: 00000000 Serienummer: VWZ7Z0D9148533
Codering: 0002032
Dealer #: WSC 00028 028 00001
VCID: 63CF5931DB27

4 foutcodes gevonden:
18320 - Druksensor voor rembekrachtiger (G294): kortsluiting met plus
P1912 - 001 - Bovenste grenswaarde overschreden
17443 - Sensor voor NOx (G295): onaannemelijk signaal
P1035 - 001 - Bovenste grenswaarde overschreden - Geregeld
18702 - Lambdasonde 2 - cilinderrij 1: Signaal te arm
P2270 - 001 - Bovenste grenswaarde overschreden
16575 - Sensor brandstofdruk (G247): onaannemelijk signaal
P0191 - 002 - Onderste grenswaarde onderschreden - Geregeld
Gereedheid: 0000 0000

Wil graag jullie conclusies weten en / of jullie dit een keer mee hebben gemaakt. Maandag komen ze naar de zaak probeer ik de brandstofdruk te achterhalen. Zelf denk ik dat het aan de brandstofdruk licht. Wat is jullie conclusie?

neetjeeh

Geplaatst door neetjeeh PRO , lid sinds 11 jaar geleden

3 Reacties

Siem Bijman PRO, 9 jaar geleden

Rene, hebben wij ook eens voor gehad zie:http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Die brandstofdruksensor G247 was de oorzaak en lijkt op de storing van jouw klant.

neetjeeh PRO, 9 jaar geleden

Siem Bijman, dit heb ik inderdaad gelezen. Ik heb meerdere verhalen gehoord ook over het vervangen van een brandstoffilter en het probleem was op gelost. De klant wil sowieso een nieuwe brandstoffilter er op dus dit wil ik eerst gaan doen. Ook heb ik gehoord dat het in de brandstofpomp zelf kan zitten.

De sensor waar jij het over had in de onderstaande txt staat deze ook in ELSAWIN besproken?

[b][u]De sensor wat verder verstopt en daar moet de kunststof inlaat voor losgehaald worden.

Deze hebben we nu vervangen en probleem heeft zich nadien niet meer voorgedaan.[/b][/u]

Dit is dus niet de sensor die op de rail zit maar zou je het beter kunnen beschrijven?

neetjeeh PRO, 9 jaar geleden

Nog even in ELSAWIN gekeken en dan moet NR. 18 ( G247 ) Brandstofdruk sensor zijn.

[img]http://img7.imageshack.us/img7/8334/n241...[/img]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.