Volkswagen PASSAT: Sporadisch inhouden

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: BLS, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 77

Beste Forumleden,

Ik heb een probleem met mijn Passat Tdi. De auto houdt vaak in. Hij blijft dan bijvoorbeeld hangen bij 60km, soms gaat hij na ongeveer 10 seconden weer als een speer en soms pas na een minuut. De egr, intercooler, turboslangen zijn al vervangen. De storing die ik steeds krijg bij het uitlezen is p1503:belastingsignaal pf van dynamo onaannemelijk signaal.

De dynamo is al een x vervangen door de vorige eigenaar.

Kan iemand mij aub helpen. Ben al bij 3 garages geweest. Alvast bedankt voor de hulp.

John Ekelen

Geplaatst door John Ekelen (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

John Ekelen (0), 5 jaar geleden

.

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Bron: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

foutcode: 17911 P1503

Deze foutcode is 'Manufacturer Specific' (voor elke autofabrikant een andere omschrijving en betekenis). De onderstaande omschrijving / verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's.
nl Belastingssignaal wisselstroomdynamo onwaarschijnlijk signaal
du Belastungssignal von Generatorklemme DF unplausibeles Signal
en Load Signal from Alternator Term. DF Implausible Signal

Extra info bij de foutcodes.
Let op: onderstaande gegevens zijn niet afkomstig van het VAG concern, wel uit talloze andere bronnen. Volledig en foutloos kan dus niet worden gegarandeerd. Blijf kritisch nadenken.

Mogelijke verschijnselen:

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Zekering(en) maken slecht contact of zijn defect
Dynamo defect
Spanningsregelaar defect
Bedrading en/of aansluitingen defect

Mogelijke oplossingen:

Check / vervang zekering(en)
haal de zekering(en) er uit
maak de uiteinden van de zekering(en) schoon (heel licht opschuren met fijn schuurpapier, daarna heel klein beetje contactspray er op)
zekering(en) doormeten met een multimeter (de zekering(en) ziet er soms prima uit, maar schijn kan bedriegen)
zekering(en) terugplaatsen / vervangen
soms is aan de buitenkant van de zekeringkast niets zichtbaar, maar inwendig is zekeringkast defect
is het gedeelte waar je de zekeringen indrukt geoxideerd of gesmolten?
Check / vervang de Dynamo
Check / vervang de Spanningsregelaar
Check / repareer bedrading en aansluitingen
Check de zekeringenkast bij de accu, die kan doorgebrand zijn (een zekering, maar ook de hele plastic kast); een veel voorkomend probleem bij een Sharan omdat die veel zware elektrische systemen heeft. Vervang dan de hele plastic box, is niet duur

Extra info:

Bij deze foutcode moet je de oorzaak vrijwel altijd zoeken in de bedrading en aansluitingen, zelden in de dynamo en spanningsregelaar

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Die andere foutcodes lijken mij ook wel een reden waardoor de motor kan gaan inhouden (foutcode P0113 en P0238) zie: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutco...

John Ekelen (0), 5 jaar geleden

Wij hebben alle zekeringen en bedradingen al gechekt. Die zijn goed. De andere foutmeldingen zijn niet meer teruggekomen na het wissen.

Ik heb vandaag de luchtmassameter losgekopelt en de auto draait nu perfect zonder in te houden. Ik dacht toen dat de lmm dus defect was en heb een nieuwe erop gezet. Helaas blijft het probleem zich voordoen. Dus bij loskopellen van de lmm is hij perfect.

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Laat hem eens uitlezen met origineel odis(vw dealer)heb wel meegemaakt dat een defecte verschildruksensor voor het roetfilter dezelfde problemen gaf.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.