Ik heb een transporter met de 173 pk sterke motor.
Na elke 400 tot 450 km stinkt het in de cabine naar verbrand rubber.
Bij de dealer wordt mij steeds verteld dat dit heel ''normaal'' is want dan wordt het roetfilter gereinigd en zodoende gaat het naar verbrand rubber stinken.
Helaas kan ik dit verhaal maar moeilijk geloven want dit lijkt mij niet normaal voor een bus van bijna 30000 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing hiervoor of moet ik me hierbij neerleggen en nooit meer een V.W bus kopen.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dealer heeft gelijk, tijdens het regeneren wordt de uitlaat gloeiend heet en kan het gaan stinken.
wat wel vreemd is dat ze het normaal vinden dat die stank de auto in komt, laat ze uitzoeken langswaar het de auto binnenkomt.
gr john
Hallo John,
dus de dealer heeft gelijk maar dat is toch niet normaal toch?
Maar ik laat ze er toch maar weer naar kijken waardoor die stank in de cabine kan komen.
Bedankt.
14 jaar
[quote=Joey 15]Ik heb een transporter met de 173 pk sterke motor.
Na elke 400 tot 450 km stinkt het in de cabine naar verbrand rubber.
Bij de dealer wordt mij steeds verteld dat dit heel ''normaal'' is want dan wordt het roetfilter gereinigd en zodoende gaat het naar verbrand rubber stinken.
Helaas kan ik dit verhaal maar moeilijk geloven want dit lijkt mij niet normaal voor een bus van bijna 30000 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing hiervoor of moet ik me hierbij neerleggen en nooit meer een V.W bus kopen.
Alvast bedankt.[/quote]
Hallo Joey,
hoe is het bij jou afgelopen???
zelf heb ik een T5 uit 2009 2.5 130pk, met het zelfde probleem ook de stank binnen en rechtsvoor van voorkant auto gezien wordt het plaatwek ook heet.
wat deze auto ook doet is na 3km te hebben gereden en de motor uitzet dan gaat de koelventilator draaien start je de auto weer, gaat de koelven uit.
heb er verschillende video opnamens van gemaakt maar de dealer kan het niet oplossen. Het maakt niet uit of het vriestof mooi weer is.
hoor graag hoe het bij jou is verlopen.
groet,
Arnold
13 jaar
hallo
Ik heb een vw uit 2010 en ook heb het gehad dat de auto verschrikkelijk stonk naar verbrand rubber. En ook dat was het roet filter. Ik heb toen een temperatuur meter op het roet filter gehouden en hij gaf aan dat het filter rond de 250 graden was. En ook dit was normaal volgens de dealer.
Na een tijdje ging het lampje van het roetfilter branden en daarna was ik van de stank af.
Dus ff volhouden....
13 jaar
Oke, maar bij mij gaat er en geen lampje branden en het toerental gaat schommelen.
begrijp ik het goed dat er dus een lampje moet gaan branden? de dealer waar hij vandaan komt weet niet wat het is, en willen de auto zo langs als nodig is terug hebben.
gezien dat hij er in totaal al 5 weken is geweest heb ik daar niet zo een zin in.
het volgende is al vervangen;
Turbo, regelunit vd koel ven en de standkachel is weer uitgebouwd.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar