Hey jaker ,
Stand van zaken.
Elektrische bediening gedemonteerd (zie foto).
Deze bediening bediend via een tandwieloverbrenging de klep.
Heb dan het tandwiel manueel naar links gedraaid zo gezegd wat die elektrische bediening uitvoert , gestart maar heeft geen resultaat opgeleverd.
Dus ik vermoed dat zijn hele EGR inrichting samen met zijn koeler vervangen moet worden .(verstopping)
Wat denk je Jaker ?
Krijgt de melding P0405 - uitlaatgas EGR sensor A circuit laag.
Dikke gr.
Jantje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dag samen.
Vandaag deze wagen wat bekeken en geprobeerd te starten, slaat aan maar na een paar seconden val deze uit.
Wat heb ik gedaan ?
Dat klein buisje dat uit zijn motor komt en naar een soort huis is verbonden heb ik losgemaakt. locatie van deze huis of hoe het noemen mag bevindt zich midden vooraan, de onderkant van deze huis is verbonden met een luchtinlaatbuis.
Na deze demontage van deze buis heb ik de motor gestart en de motor bleef draaien, wanneer ik deze buisje terug verbind slaat de motor terug af.
Nu de vraag? bevind de egr klep midden vooraan of bevindt deze egr klep in de buurt van zijn turbo.
Op internet kom ik van verschillende soorten egr kleppen van een 12 TDI.
Bijkomende informatie:
Chassisnr. WVWZZZ6RZBY086413(01)
Hopend mij daarmee te helpen.
Gr. Jantje
Ps: Nog nooit aan zo een type motor gewerkt daarom deze vraag
Hallo, de egrklep bevindt zich aan de achterkant van de motor(bij de uitlaat en is een geheel met de koeler.
Een enkele keer komt het voor dat de klep loskomt en er dan zoveel uitlaatgas aangezogen wordt dat de motor niet meer loopt,
het ding is uit te bouwen zonder het roetfilter te demonteren,klem oplossen en na steunen losgemaakt te hebben verdraaien op de turbo stomp.
Pendelsteun aan de bak losmaken en de motor naar achteren kantelen.
Prima jaker
Bedankt voor je reactie
Dikke gr.Jantje
7 jaar
De egrkoeler en de klep is idd 1onderdeel en kan alleen compleet vervangen worden.
De storing p0405 ontstaat waarschijnlijk doordat de steker los is?
De positiesensor is niet het sterkste onderdeel van de klep,er zijn al heel wat egrkoelers met klep voor vervangen.
Mogelijk dicht de klep toch niet goed af.
Dus ja ik denk dat het spul vervangen moet worden.
Inderdaad Jaker,
Maar zijn meting is gebeurd voor dat ik aan begon.
Ben er bijna, nu nog zijn rechterbuiske dat met zijn uitlaat verbonden is en dan moet het wel gaan, amaai tegenwoordig is alles zo compact hé.
Zal deze niet zuiveren, maar gewoon een nieuwe opzetten, anders dubbel werk, éénmaal een nieuwe opgezet is zijn motor terug de goeie, hoop ik toch.
gr.
Jantje
7 jaar
Ja, het wordt er niet makkelijker op,steeds meer toestanden voor de emissie eisen,'t is niet anders.
wel na afloop nog inleren op motor regelapparaat (leerwaarden wissen en egr klep adaptatie uitvoeren)
met b.v vagcom.
Dag Jaker,
Leerwaarden wissen en egr klep adaptatie uitvoeren zullen ze bij de verdeler moeten doen, ben niet in bezit van vagcom.
Maar toch goed nieuws voor de eigenaar zelf, heb deze onderdeel wat opengedraaid en heb de oorzaak gevonden, was de klep dat gewoon los was, terug lichtjes erop geklopt en een kleine laspuntje aanbrengen, weet niet of deze te lassen is maar kan het proberen, denk het wel, voor derest niets verkeerd aan te merken.
gr.
Jantje
7 jaar
Hallo,goed bezig,dan weet je waarom je het allemaal doet! meestal vervang je een onderdeel en dan is de stroring weg,maar wat het dan precies was.
Of het vastlassen lukt?het zal wel geen pannekoekijzer zijn denk ik.
Inderdaad Jaker,
Laat nog iets van mij horen.
Dikke gr
Jantje
7 jaar
Hey Jaker,
Motor draait terug als een zonnetje, moet nog alleen een klein koelvloeistof lekkage oplossen (zie foto), is dit te verhelpen met vloeibare pasta, ben niet van plan om alles terug te demonteren, misschien heb je een tip voor mij.
Heb dat één boutje losgedraaid, maar krijgt de buis gedeeltelijk eruit ;
dikke hr.
Jantje
7 jaar
Moest het toch niet lukken zou ik het moeten wegslijpen waar die buis aan zijn koeler is vast gelast en kan ik dan het buis volledig uitrekken, maar volledig alles terug demonteren NOW WAY , heb toch afgezien tijdens demontage en heb ook wat iets bijgeleerd en als ik nog eens een Polo op de vloer krijg zal het ook sneller gaan hé, komt wel in orde.,
gr.
Jantje
7 jaar
Dag Jaker.
Waterlekkage is opgelost, moest toch niet slijpen,
Wagen is terug in, orde.
Gr.Jantje
Informatietips om wat ruimte te maken.
Elektrische motor egr klep demonteren
Buizen olie toevoer onderkant losdraaien.
Linkerkant wagen omhoog krikken om meer ruimte te maken, één van de oliebuizen komt dan over het aandrijfas.
Onderdeel kan langs de rechterkant eruit getrokken worden.
Werkje valt wel mee maar je moet geduld hebben.
7 jaar
Nou ,mooi dat het opgelost is,oefening baart kunst ,zeggen ze. en o ja ,als je de steunen van het roetfilter weghaalt de klem iets oplost,de pendelsteun aan de bak 2 bouten losmaakt,kan de motor achterover gekanteld worden,het roetfilter daait dan om de flens en heb je nog meer ruimte.
(voor een volgende keer)
Bedankt voor de feedback.
De topic is ook op de facebook pagina geplaatst van problemcar.
https://www.facebook.com/Problemcar.nl/
Hey Jaker,
Dank u.
Klein correctie, het was zijn rechterkant dat omhoog gekrikt moest worden i.p.v. de linkse.
gr Jantje
7 jaar
T's maar net hoe je er tegenaan kijkt.
gr jaker
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar