Volkswagen golf 1 gti: start niet behalve als ik de luchtweger omhoog trek

Bouwjaar: 1981

start niet behalve als ik de luchtweger omhoog trek
loopt dan nog even op drie poten tot dat ie warm is zitten nieuwe injectoren in maar ik kom er niet meer uit! wie kan mij helpen bedankt!

jpgolf

Geplaatst door jpgolf (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Dan is je mengsel te arm. ( Je verrijkt door de weger omhoog te trekken). Benzinedruk te laag, koudstartinjector defect, temperatuursensor defect.

jpgolf (0), 18 jaar geleden

de koudstartinjector heb ik al vervangen temp sensor nog niet maar hoe controleer ik de benzine druk dan? alvast bedankt.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Koudestartinjector even testen, 2 inbusjes waarmee hij vast zit losmaken, ding uit het alu huis trekken, vrouw achter de geraniums vandaan halen, injector in een jampotje, vrouw voor deze 1e keer op de bestuurdersstoel laten plaatsnemen. Jij kijken, zij starten.

Injector spuit alleen bij de volgende voorwaarden:

**** Startmotor draait
**** Koelvloeistoftemperatuur onder de 20 graden
**** Niet langer dan 10 seconden achter elkaar (dan heeft hij hem n.l. wel verzopen)

Als hij niet werkt en bovenstaande voorwaardes is voldaan dan is of de bedrading of de koperen koelvloeistofsonde stuk.

Benzinedruk en debiet (net zo belangrijk bij dit systeem) controleer je met speciaalgereedschap van VW of Bosch. Dus bij de dealer of bij een bosch service.

succes ermee

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Harry

bij mij zo'n soort gelijk probleem,

golf 2 1800 16v KR

koud start deze goed,is de motor warm dan start hij helemaal niet meer,bedien ik de koudstart handmatig,door er 12v op te zetten,dan start de motor wel!denk dat hij geen benzine krijgt als de motor warm is..

hoe werkt dit precies ?als de motor koud is werkt de koudstartinjector,maar wat precies als de motor warm is ?
deze koudstart zit verbonden samen aan de warmdraairegelaar als ik me niet vergis ?tenminste zo staat het in het schema..1 kabel van koudstart gaat naar 1 kabel van warmdraairegelaar,de overige 2 gaan samen naar de startmotor ( + bij starten )

graag wat meer info over het 'start' verhaal..

de auto loopt verder prima..alleen het starten is een probleem..

deze is overigens van '87

Stefan

Parlato (0) PRO, 18 jaar geleden

Stefan,

Wat jij omschrijft kan te wijten zijn aan de opvoerpomp in de benzinetank, deze geeft een lichte overdruk in het pomphuis van de hoofdpomp.
Dit om problemen tijdens de warme start te voorkomen.

Tijdens het starten hoort er 2-4 seconden spanning op de stekker van de opvoerpomp te komen.
Je kunt ook de opbrengst van die pomp nog meten.
12 volt op de pomp zetten, dan moet er per 10 seconden tenminste 300 cm3 opbrengst zijn.

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

En, dit topic is gestart om een 1.8 DX blokje, met K jetronic. Het enige wat elektronisch aan deze motoren te noemen is is de ontsteking.

Jouw motor is een KR blok, welke voorzien is van KE jetronic. De E staat voor elektra (of ellende??) In ieder geval is de basis gelijk maar zijn er een aantal regelcircuits opgenomen.

Wat bij jouw auto geschikt kan is dat de brandstofdruk in het systeem te snel wegzakt. Hierdoor krijg je vaporlock (dampbellen) in de leidingen naar de injectors. Oorzaak is vaak het terugslagklepje dat onder de banjowartel in de brandstofpomp bij de achteras is geschroeft. Een inwendig lekke accumulator welke naast de brandstofpomp zit kan ook.

Storingen zoeken in de K of KE jetronic is alleen te doen met ervaring, drukmeetapparatuur en testgegevens. Heb je er geen ervaring mee of ontbreekt je de testapparatuur, ga dan naar een prof want alles wat je doet levert een steeds beroerder wordend resultaat op. Lukraak onderdelen vervangen wordt je ook snel zat want alles is nieuw brandduur.

Oorzaak 2 kan zijn dat de luchtweger niet vrij door het huis kan bewegen door vervuiling of verbuiging door backfire. Check dit, maak hem schoon maar verbuig niets. Hij is gevoellig. (ding zit boven het luchtfilter, aan de brandstofspin onder de rubber machet)

succes er mee.

(en een goed lopende DX of KR motor rijd vele malen fijner dan de tegenwoordige computergestuurde injecties........)

stefan84 (0), 18 jaar geleden

Harry

de luchtweger e.d is al allemaal brandschoon

wat me wel is opgevallen is dat als ik de de brandstof leiding los maak,en bijna geen druk op staat,ook bij lopende motor niet..ik kan hier gewoon met mijn vingers de slang wat induwen..en aangezien er wat aantal Bar's op komen te staan lijkt me dit niet goed!

en inderdaad zoals je al zegt,ze lopen als de brandweer..

ook de brandstof pomp hoor je duidelijk goed lopen in de auto,als hij op contact staat en ik de pomp inschakel..wat bedoel je eigenlijk met de banjowartel?bij de benzinepomp onder het achterwiel ?daar zie ik de pomp zitten + filter..

@ Perlato

bedankt,ik ga dit even controleren..

Stefan

jpgolf (0), 18 jaar geleden

Ik heb nu de druk verdeler onder op het blok vervangen en nu loopt ie al iets beter maar het schiet nog niet echt op ik heb er een opgezet die je niet kan stellen die erop zat kun je stellen maar dat veranderde dan niks ik ben nu van plan om ook maar even de kleppen te stellen want je weet maar nooit.
allemaal alvast bedankt voor jullie hulp gr jp

stefan84 (0), 18 jaar geleden

heb je al eens geprobeerd 12 v op de koudstart injector te zetten als je start,laat dit even door iemand doen,wel met de stekker ervan af getrokken..

is snel en makkelijk getest..

en dan weet je waar je ongeveer moet zoeken!

voor je dalijk een hoop onnidige andere dingen vervangen gaat.

Stefan

jpgolf (0), 18 jaar geleden

ik heb hem nu goed startend de koude start sproeier werd niet aangestuurd maar stationiar loopt ie op 3 pitten op toeren loopt ie wel op 4 zitten nieuwe injectoren in brandstof druk was te laag maar heb hem kunnen verhogen met een extra ringetje bij de benzine verdeler

jp

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.