Hallo,
Heb een beetje een raar probleem met mijn auto.
Als ik hem 's morgens wil starten dan slaat hij wel zeer snel aan maar ook meteen weer af. Het rare is dat als ik 2 of 3 keer gloei dan loopt hij meteen vloeiend terwijl mijn gloeispiralen een paar dagen geleden zijn vervangen.
Ik heb deze vervangen omdat ik dacht dat hiermee het probleem wel opgelost zou zijn, maar helaas.
In de garage hadden ze het ook nog over een brandstofpomp die niet op tijd zou kunnen staan maar dat moet je toch ook merken als hij warm is of na 3 keer gloeien?
Wie weet waar dit aan kan liggen? Weet het ff niet meer.
Groet, Frank
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je pomp niet op tijd staat spuit hij de motor altijd te laat of te vroeg in... dat moet merkbaar zijn tijdens het "gewone" rijden, geen power bv.
Komt er geen lucht in je brandstofsysteem?? & gloeit hij verder goed?
Ja, dat van die pomp vond ik ook al raar, want als hij niet goed staat dan moet hij volgens mij ook roken tijdens het optrekken en dat doet hij dus helemaal niet.
Ik zou niet weten waar er ergens lucht in het brandstofsysteem zou kunnen komen, boven de gloeibougies zit wel een flexibele leiding maar die is vernieuwd omdat ik anders niet bij die gloeibougies kon komen.
Hoe kan ik controleren of dat hij goed gloeit of niet? Lijkt me dat ie dat goed zou moeten doen, er zitten immers 4 nieuwe gloeibougies in, ook al waren de oude eigenlijk nog niet aan vervanging toe.
20 jaar
Gloeibougies worden door een relais gestuurd. Een gloeibougie blijft altijd even nagloeien. Het herhaaldelijk gloeien zorgt erdus voor dat de clinder op temp. blijft (wat dus eigenlijk door het relais moet gebeuren). Waarschijnlijk dat er iets aan de hand is met gloeirelais.
JP
20 jaar
Dank je voor de uitleg, weet iemand toevallig ook waar dat gloeirelais zit? En wat eventueel vervangen kost?
Frank
20 jaar
hoi ik heb dat probleem ook overmorgen komen er nieuwe gloei bougies in hoop dat het dan goed is
20 jaar
Heb het gloeirelais gevonden, klikt 1x als ik het contact aanzet, als het gloeilampje uit is gegaan hoor ik ff niks en na een sec. of 10 a 20 klikt hij nog een keer.
Dus ik denk dat mijn gloeirelais goed is omdat hij later als het gloeilampje pas uitschakelt.
Zou het kunnen dat de gloeibougies op de een of andere manier te weinig stroom krijgen of heeft dat er niks mee te maken?
Heeft iemand anders toevallig nog een idee waar dit slecht starten aan kan liggen? Wordt er stilletjes aan een beetje gestoord van!!
Groeten Frank
20 jaar
slaat hij aan en dan meteen weer af? Dan is waarschijnlijk het leesspoel die om het contactslot heen zit. Die leest de code uit de sleutel. Als deze code niet goed gelezen word zal de motormanagement computer de moter meteen laten afslaan na het starten. Dit probleem zal langzaam erger worden, maar is eenvoudig op te lossen door deze leesspoel te vervangen.
19 jaar
hoi, frank
deze heeft nog geen leesspoel..
paul,
Zeker weten? Mijn Golf 3 TDI uit oktober 1996 (modeljaar 1997) namelijk wel. Ik heb hetzelfde probleem gehad. En dat is opgelost door het vervangen van de leesspoel.
19 jaar
hoi, frank
dan zou het kunnen wezen dat jou auto van eind 96 is
paul,
Ehm, mijn lesauto indertijd, zomer 1996, had ook al deze elektronische wegrijblokkering, en dat was ook een 'gewone' Golf 1,9 D. Wel een van de eerste met deze elektronica volgens mij. Het zou dus kunnen dat het in het geval van Frank (1) hieraan ligt.
Succes, Thijs
hoi,
ik schakel die dingen altijd uit ( lekker er buiten om )
nooit geen problemen meer ;^)
paul,
Volgens mij heeft mijn auto geen leesspoel, want zit er dan niet zo'n zwart vlakje in die sleutel?
Evengoed bedankt in ieder geval voor de suggestie.
Waar ik wel ben achter gekomen is dat mijn gloeispiralen geen 12V krijgen maar bij aanzetten contact 10.5V en dit loopt dan langzaam op naar 11V.
Was bij een dieselspecialist gaan vragen of dit normaal was en die zij dat het aan mijn gloeirelais moet liggen, de contactvlakken zouden zijn ingebrand waardoor de spiralen niet genoeg stroom krijgen.
Overigens is mijn accu wel goed, 12,4 volt 's morgens bij koud weer gemeten.
19 jaar
Nee, aan mijn sleutel is niks te zien van de code chip. Maak de kap om de stuurkolom los (2 schroeven) en kijk of er om het contact slot een bruine kunststof ring zit met daaraan een kabel. Is dit het geval, dan heb je een startblokkering.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar