Volkswagen Golf 2 GTI 1800 16v (pl): Start slecht als hij koud is

Bouwjaar: 1991

mijn golf wil bijna niet aanslaan,de eerste keer dat ik de sleutel omdraai lijkt hij bijna aan te slaan maar daarna doet hij helemaal niks meer.
na een stuk of 20 startpogingen begint er weer een beetje leven in te komen en gaat het steeds iets beter.
als hij dan eindelijk aanslaat lijkt hij op 3 cilinders te lopen en moet ik hem boven de 3000 toeren houden anders slaat hij af
zodra de motor ook maar iets warm is heb ik er geen last meer van.

Wie o wie kan mij helpen

Bobbes1349

Geplaatst door Bobbes1349 (0) , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

koudestartverstuiver of thermotijdschakelaar defect....

Bobbes1349 (0), 19 jaar geleden

nee die zijn het niet

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dan drukken van de KE-jetronic meten, met speciale drukmeter. Je hebt kans dat de mengselverreiker (zit naast het oliefilter op het blok geschroeft, 2 branstofleidingen en 1 electra stekker met 2 pennen) niet goed werkt.

Bobbes1349 (0), 19 jaar geleden

die mengselvereiker kan ik niet vinden naast het oliefilter.
En zon drukmeter heb ik niet
weet wel dat de bougies niet nat worden´

P.S. Waar zit trouwens mijn brandsoffilter???

tinus11482 (0) PRO, 19 jaar geleden

kijk eerst eens even of je wel brandstofdruk heb

Bobbes1349 (0), 19 jaar geleden

druk is er wel als ik mijn leiding losdraai spuit de benzine me om de oren

Bobbes1349 (0), 19 jaar geleden

Ben er nog steeds niet uit.
Heb wel druk op de brandstoftoevoer, maar niet op de injectoren.
Dus ik dacht injectiesysteem kapot.
Heb een ander injectiesysteem geprobeerd, maar gaf geen resultaat.
Dus waarschijnlijk een electrische storing.

Wie o wie kan me verder helpen.(begin al bijna gek te worden)

stefan84 (0), 18 jaar geleden

te injectoren zuigen een soort vacuum dus die spuiten niet als je ze eruit haalt en vervolgens de motor start!brandstofdruk moet je met een meter meten en niet op het oog!komt best precies allemaal want te weinig of teveel druk is ook slecht lopen!

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Stefan

Geplaatst op 13 juli 2004 om 18:15:23

Het heeft weinig zin hier nog een reactie op te geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.