Volkswagen Golf: Startprobleem en inhouden bij iets vlotter gasgeven

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: GTI 2.0 8V 115 pk AGG

Golf 3 GTI 2.0 8V 115 pk type AGG van 1997 met LPG heeft volgende problemen
1. Slecht starten, de motor slaat na vele pogingen pas aan als de contactsleutel wordt losgelaten zowel op B als LPG (normalerwijs start de auto op B en schakelt bij gasgeven over op LPG)
2. Inhouden bij accelereren en bij lage toerentallen dan afslaan (en dan slechts met geluk weer te starten)
Bij langzaam accelereen geen probleem, bij iets sneller acceleren begint het inhouden, zowel op B als LPG

Volgende delen zijn vernieuwd of vervangen in opgesomde volgorde
1. bougiekabels (nu ca 20.000 km oud)
2. bougies
3. rotor en verdeelkap
4. na uitlezing door VW-garage bobine waarmee naar hun zeggen de auto beter startte maar nog inhield
5. na hernieuwde uitlezing door VW-garage werd de verdeler vervangen door een ruilexemplaar en werd de auto als hersteld meegegeven
6. na enkel dagen gebruik weer dezelfde problemen (zowel op B als LPG), bij VW-garage werd na uitlezing geconstateerd dat de ECU vervangen moest worden (037 906 025 R) Door de importeur werd een test-ECU voor een ADY-motor beschikbaar gesteld waarop de motor weer goed liep volgens de VW-garage. Door mij werd een gebruikte ECU (037 906 025 H welke ook geschikt zou zijn voor een AGG-motor) aangeleverd die door de VW-garage gemonteerd werd en na codering van de sleutel als goed werd bevonden en de auto wederom als hersteld werd meegegeven
7. Na 10 km wederom dezelfde problemen. De VW-garage zegt niets meer te kunnen doen. Zelf besloten de toerentalsensor te vernieuwen. Geen verbetering
8. Bij kontrole met de ontstekingslamp blijkt de bobinekabel wel een vonk door te geven maar de bougie krijgt tijdens het starten geen vonk enkel bij loslaten van de sleutel

rpmclassics

Geplaatst door rpmclassics (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img260.imageshack.us/img260/1200/...[/img][/url]

dit type contactblokje (bevind zich achterop het contactslot) gingen en gaan nog steeds bij bosjes stuk..... de moeite waard om dit te controleren.

paul,

Toledo GT (0), 17 jaar geleden

Dag Rpmclassics,

kijk eens welk relais je ecu aanstuurt...vaak is dit het relais in je kast [niet die opgestoken erboven] op de derde positie, zou er 1 kunnen zijn met nr. 30 erop maar ook andere nr.s zijn van toepassing de positie blijft echter 3. Kijk eens op www.amt.com, staat een heel stuk te lezen over ECU's die een vonk overslaan en met uitlezen komt dit niet naar boven.Ook inspectie van rotor/verdelerkap/hallgever/bougies en kabels en bobine check komt dit niet boven.....relais kost bij de dealer ong.13 euro...het proberen waard lijkt mij

laat maar ff weten,

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.