👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo, ik heb een vw transporter met een 1900 td motor erin van een passat (75pk). vorige week donderdag had ik startproblemen , blauwe rook en de motor schokte . Als hij warm gedraaid was, draaide hij normaal , en geen rook meer. dus ik dacht gloeikaarsen. Ik heb deze vervangen en het probleem bleef hetzelfde.Dus dacht ik de 1 of 2 injectoren stuk, heb deze laten testen en waren ok. Nog altijd hetzelfde probleem om te starten, maar als ik de motor iets in toeren breng draait deze normaal en heb ik geen blauwe rook meer.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn ?
Dank Bij Voorbaat Jürgen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
timing van de brandstofpomp, koudestartversneller defect of basisafstelling van brandstofpomp om wat voor reden dan ook verlopen.
Check dus eerst eens of de distributie nog op tijd staat, daarna met een meetklok het inspuitmoment en uiteindelijk de pomp uitbouwen en op de testbank zetten.
Wat natuurlijk ook nog kan dat het blok dusdanig versleten is dat hij geen compressie meer heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar