Ik zoek gereedschap om de krukas poelie vast te kunnen zetten om de grote bout te kunnen lost en vast te zetten,wie weet waar je dat kan krijgen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo leon..
als het voor een enkele keer ? betreft! kun je hem beter even zien te lenen... (zijn vrij duur)
paul,
Hallo
ik heb hem toch wel vaker nodig,weet je wat het spul kost en waar ik het kan krijgen?
groetjes leon
19 jaar
leon...
ik kan niet meer op de naam komen ? het betreft een duitser vorigeweek heb ik hem nog gezien op de beurs in hardenberg (overijssel)
paul,
Hallo Leon..
Kijk eens op www.rstools.nl dit bedrijf is gespecialiceerd in speciaal gereedschap.Wij hebben diverse speciale gereedschappen van Audi en Volkswagen bij hun gekocht en zijn er zeer tevreden over.
Rolf
Je kan de krukas ook tegenhouden met een dikke pen aan de vliegwielkant in de gaten om de carterpan los te draaien. Hier zitten ook sleuven in het vliegwiel
wil jij een wokkel maken van de krukas 32klepper?
Dit valt reuze mee, doe het al 20 jaar zo zonder schade
deze motoren bestaan nog geen 20 jaar en 160 nm + 180 graden over een krukas verdelen is niet goed vandaar het speciale blokkeer gereedschap
Hoi.
weet iemand van jullie wat de aanhaal momenten zijn van het nokkenas wiel en het wiel wat de pomp aandrijft?
ik meen het nokkenaswiel 8.5 en het aandrijfwiel 10 nm ?
kan dat kloppen?
19 jaar
Nokkenaswiel 100 Nm bij een 10.9 bout, 85 Nm bij 8.8 bout
Aandrijfwiel naar br. pomp 90 Nm
Meneer John
De 2.5 TDI motoren zijn er vanaf 1990 maar daarvoor zijn
de 2.0 diesel en turbodiesel erook geweest allen 5 cilinders met dezelfde constructie. Ook de 6 cilinder 2.4 heeft dezelfde opbouw
Je hebt in principe wel gelijk, maar het speciaal gereedschap is
soms ook niet sterk genoeg.
Gister nog een A6, deze moest 200 Nm en 270graden
Er is naar mijn bescheiden mening geen vijfcilinder geweest van 2.0 liter, dat moet 2.4/2.5 liter zijn.
Meneer Stuiver(toevallig naamgenoot)
Volgens mij vanaf 1978 tot 1990 in Audi 100
Kweet het zeker, heb er verscheidene verkocht
In die tijd was er 1 dieselconcept van 397 cc
4x 397 = 1588 cc
5x 397 = 1985 cc
en een 6 cilinder 6 x 397 = 2382 cc
En zo is alles duidelijk hoop ik
leon..
de firma waarvan ik eerder niet op de naam kon komen heet KLAN..
mocht je een keer een vakbeurs bezoeken! is deze firma daar vaak altijd te vinden.. grijp dan zo'n (gratis) catalogus mee.. staat veel interessant proff, gereedschap in.
paul,
dit zijn 2.5 liters anj ajt enz en die bestaan nog geen 20 jaar geen discussie mogelijk
tja.. john het is allemaal wat!! met die bussies ;)
Sorry hoor!!
Die andere meneer Stuiver is (ook) eigenwijs (what's in a name), maar hij heeft wel gelijk. In de Audi 100 zijn tweeliter diesels geleverd. Code CN, NC en DE.
ja paul en wat zijn er toch veel specialisten heee
leen het van de dealer en maak het na
brandstofpomptandwiel van een 2.5 tdi 160nm en niet 90nm is maar even en dan loopt hij los omdat hij tegen de schroefdraadrichting in draait.
Wat moet het zijn voor een 2,4 diesel ook de 5cil,moet die ook dan 160 nm?
19 jaar
voor de krukas tot modeljaar 1995 is het 450 nm daarna 160 nm +180 gradenen altijd een nieuwe bout gebruiken.het brstp tandwiel 160 nm
Leon
John heeft gelijk brstfpomptandwiel is 90 Nm en aandrijftandwiel op nokkenas 160 Nm
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar