Collega's deze auto heeft schommelend stationair tussen 700 en 900 toeren.. Auto valt stil. Is uitgerust met de fameuze Pierburg 2E (2 of 3). Carbu is "uitgekuist" elektrische stationair klep is vervangen geweest maar geen verandering (oude was erbij). Uit rondvraag door eigenaar blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is bij dit type Golf II met Pierburg. Maakt ook geen "choke" bij koude motor.
Hij draait maar valt altijd van 900 of 700 toeren. We krijgen geen vast stationair toerental. Bougies heel zwart. Ontsteking is ok.
Voer voor de oldtimers?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit de carburateur met de 2 vacuumpotjes? En is daar niet 1 van lek? Lijkt ook op valse lucht via het inlaatspruitstuk, maar neem aan dat je dit wel hebt kunnen checken.
Ontsteking goed, maar toevallig geen type met contactpunten want die zijn er ook nog geweest in eerdere jaren van de Golf II en heeft ons al eens bij de neus gehad (stonden bijna dicht)
.
Al inlichtingen bij een paar VWkenners ingewonnen. Blijkbaar zou die volledige Carbu vervangen moeten worden. Nochtans probeer ik het toch zo op te lossen. Is elektronische ontsteking al. Welk nummer die carbu juist heeft weet ik niet. Maar je hebt de 2E - 2E2 - 2E3. Bij deze is al een elektrische klep voorzien die te maken heeft met stationair toerental. Deze is ook al vervangen. Acceleratiepompje lekte maar is ook al vernieuwd.
Is idd al gecheckt op valse lucht. Auto heeft 3 jaar stilgestaan. Hij heeft 1 maand goed gereden.
ik dacht dat die carburateur ook op een opel zat opel vectra?
Eigenaar heeft auto doorverkocht aan Golf 2 fanaat. Wou geen verdere kosten doen. Nochtans....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar