Hallo
Ik kom er helemaal niet meer uit heb een golf 2 gekocht en heb hem rijdend naar huis gereden hij starte gewoon niks aan de hand een echte golf ruikt de sleutel en start.
nou wou ik hem in de garage rijden om e koppelingsplaten te vervangen ja daag dacht hij en niet meer starten.
Heb inmiddels de platen vervangen maar starten ho maar geen vonk .
Wat heb ik al gedaan andere onsteking,verdelerkap,rotor,computer blokje bij contactslot vervangen
bobine het blokje die bij de computer ligt verandert.
maar nog steeds geen vonk hallgever na gekeken.
nieuwe massa naar bobine en nog steeds niks.
brandstof krijgt hij wel de pomp gaat aan.
Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd.
Ik weet het niet meer.
Groetjes Astrid
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je spanning op de bobine ?
Alle zekeringen heel ?
Ja heb spanning op de bobine en alle zekeringen zijn heel
7 jaar
Komt de vonk wel naar de centrale bougie kabel?Op de bobine hoort ook een stuurstroom te komen.
7 jaar
de kabel die van de bobine naar de verdelerkap gaat vonkt soms als je het contact omdraait meer gebeurt er niet
7 jaar
Deze kabel hoort te vonken als je de motor start/draait.Eerder niet.Is deze verdeler met puntjes nog of zit er een elektronische module in?
7 jaar
elektronische module
7 jaar
wat voor motor zit er in?
18. 8 klepper
zit zelf te denken om morgen de zekeringkast te wisselen
7 jaar
onder de verdelerkap zit een hallgever,deze immiteeerd de ouderwetse kontakt punten.
Er zit een stekertje aan met drie draadjes,op de buitenste twee moet je bij ingeschakeld contact acuuspanning meten als je de middelste puserend met een hulpdraadje egen massa oud moet de bobine vonken.
Is dat het geval dan is de regelunit onder de afdekeing van de waterkast goed.
De draadjes van de hallgever in het ontstekgshuis onder de rotor breken wel eens..
Dit ding kan los vervangen worden met enig gepruts.
Hopelijk heb je hier iets aan.
hoi
Ik heb de stekker van de hallgever eraf gehaalt en op contact gezet en gemeten maar heb maar op 1 buitenkant stroom.
Bedoel je het zo of moet ik het meten als de stekker erop zit.
7 jaar
Nee dat is goed,de andere buitenste draad is verbonden met massa,de hallgever doet niet anders dan de middelste draad steeds aan massa leggen.
Als je dus met een hupldraadje de middelste aansluiting (los genomen steker) van de steker tegen
massa houd krijg je 1 vonk per keer,ook loopt dan de benzinepomp aan,ik neem tenminste aan dan het een monopoint injectie systeem is.motorcode RP?
Ja ik heb een monopoint injectie
dus als ik het goed begrijp zet ik hem weer op contact neem een draad dat steek ik in de stekker van de hallgever buitenkant en steek ik dat in het midden van de stekker dan moet de bobine een vonk geven en als hij dat niet doet is de hallegever kapot.
gaan we morgen proberen dan.
7 jaar
Als je het blokje van de verdeler afhaalt is de halgever automatisch uitgeschakeld.Op het moment dat je zelf zoals hierboven beschreven met behulp van een draadje contact met massa maakt(dus jij gaat voor halgever spelen) en vonk krijgt, kun je denken aan een kapotte halgever.
7 jaar
ja oke ik snap hem ik ga het uit proberen.
ps ben maar een vrouw hihi
7 jaar
Yes gevonden een kabelbreuk bij de hallgever
heb het geslodeerd en krimpkous er over en vonken als een nieuwe
nu kijken of ik de boel weer optijd krijg
Bedankt voor jullie mee denken
groetjes Astrid
7 jaar
Gewoon de ontsteking weer in de oude stand zetten zoals deze er af kwam.,dat is voor de hobby het beste..
Voor het op tijd zetten is een hulpstuk nodig .........Je moet dus met het merk en type bekend zijn .
Succes,
Heb ik gedaan er in gezet hoe hij er uit kwam maar daar reageert hij niet op.
is er iets hoe je kan zien met tekens hoe hij ongeveer moet staan
7 jaar
Er zijn tekens op de verdeler.Er is een kleine inkeping op de rand waar de kap op komt.Die is voor de eerste cilinder. Dus zorgen dat de krukaspoelie op de merkteken staat, verdeler met de rotor op merkteken er in en proberen.Mocht ie niet pakken, mogelijk is dat je de verdeler voor een halve slag moet draaien.Om daar zeker van te zijn zou kleppen deksel er af moeten en motor draaien totdat krukaspoelie op de merkteken staat en de kleppen van de vierde cilinder gaan tuimelen.. Dat is de beste methode.
7 jaar
Het klepdeksel hoeft er niet af,er staat een merkteken op binnenzijde van de nokkenas poelie.
Dat ziet er uit als een plat vlakje zo groot als een tand,dit moet gelijk liggen met de bovenkant
van het klepdeksel aan de linkerzijde,gezien vanaf de versnellingsbak.
De verdeler gaat er soms moeilijk in door de aandrijving voor de oliepomp er onder.
De rechter rotortip snijdend met het keepje op de verdelerrand.
Afstellen van het tijdstip kan met een stroboscooplamp,stationair toerental,vacuum slang van de doos
en afgedopt.
Met de kap van de distributie wat los genomen aan de bovenkant kan je het merkteken van de nokkenas pouley op het merkteken van de vaste kap zetten .
Dan weet je zeker dat cilinder 1 op het punt van ontsteken staat.
Dan het ontsteking -huis zo op zijn plaats schuiven dat je nog ruimte hebt om te stellen. ivm. de vacuumdoos indien aanwezig.
De rotor moet nu met zijn streepje aan het koperen eindje in de buurt staan van het beitel kerfje .aan de omtrek van het ontstekingshuis .
Vervolgens "op tijd zetten " met de timelamp.
Als het vonkprobleem gevonden is moet de motor nu aan slaan.
Succes.
is gelukt op mijn manier de auto rijd weer
dankje
7 jaar
bedankt voor jullie mee denken en tips
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar