Probleem met de koeling van een golf mk 2 1.8
We hebben de waterpomp en termostaat vervangen. Toen we gingen rijden werdt de wagen warm, hebben we de oude terug thermostaat terug geplaatst en de wagen blijft mooi op temperatuur.
Hebben we een nieuwe thermostaat besteld en de wagen wordt terug warm, wijzer gaat tot voorlaatste bolletje.
Thermostaat gaat open en het water circuleert in het reservoir .
Ondertussen de radiator vervangen,maar het probleem blijft bestaan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was dat een originele thermostaat?
De eerste die we gestoken hebben niet. De 2 de die we gekocht hebben wel. En bij blijde hetzelfde probleem.
7 jaar
Opgelost?
Zoja, hoe..?
Is nog niet opgelost. Heb op de site hier iets verkeerd gedaan. Kan dit terug aangepast worden?
7 jaar
Oke, niet opgelost....
aangepast.
Als je probleem nog steeds bestaat zou ik een nieuw probleem invoeren want deze staat als opgelost.
Zo komen we niet verder.
Ik weet niet wie er telkens op "Opgelost" klikt, maar ik heb het weer teruggezet (2e keer)
Hans
Prof forum admin
Ik snap het niet goed met de oude thermostaat werkte alles goed ,waarom dan een andere gemonteerd?.
Jaker:
We hebben de waterpomp vervangen omdat deze lekte. Omdat we toch bezig waren,hebben we de thermostaat ook vervangen.
Bij de nieuwe thermostaat ging de wijzer tot 3/4.
Terug een nieuwe thermostaat besteld en geplaatst en weer hetzelfde probleem.
De oude thermostaat terug gestoken en de meter blijft mooi in het midden staan.(2/4)
Ondertussen hebben we de interieur radiator nagekeken en deze werkt voor 100%.
Eigenlijk is heel de miserie begonnen met vervangen van de waterpomp en thermostaat.
Ik moet wel zeggen, toen ben ik blijven doorrijden als de meter op 3/4 stond. Na testen bleek deze NIET open te gaan.
Blijft er nog maar 1 oorzaak over en dat is de koppaking DENK ik.
7 jaar
Thermostaat getest in bakje water?eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom je de oude thermostaat niet weer monteert,die werkte toch goed?
Een lekke koppakking kan je testen met een z,g lektester van b.v midlock,ook worden de koelvloeistof slangen keihard en soms schuimende koelvloeistof bij voorzichtig! opendraaien van de dop bij warme motor.
[quote=jaker]eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom je de oude thermostaat niet weer monteert,die werkte toch goed?[/quote]
Dat vroeg je op 10-04-2017 ook al en dat snap ik dus ook niet....er komt alleen geen antwoord op ?
Misschien openen die nieuwe thermostaten te laat....hij moet openen bij 85 graden.
Ja dat begrijp ik ook niet,afwachten maar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar