close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Stilvallen van Volkswagen Passat 1993

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: Passat CL Variant: 66KWE2

Passat CL Variant: 66KWE2

Cyinderinhoud: 1800cc

4 Cylinders.

Probeem 1: Enkele weken geleden reden we weg na 5 minuten kwamen we aan bij de pond en de auto uitgedaan, na het bereiken van de overkant starten de auto niet. Na even stilgestaan te hebben de zekeringen aangedrukt en hij starten weer. Verders geen probleem.

Probleem na nieuwe APK keuring deze week: Auto starten niet. Zekering is blijkbaar kapot gegaan, zekering is vervangen. Daarna starten de auto gelijk weer.

Probleem nu na: 5 , 10 of 15 minuten erg wisselvallig viel de motor uit tijdens het rijden op de (snel)weg. Stilstaan op vluchtstrook starten en kan weer even rijden. Uiteindelijk anwb langsgekomen en branstofpomp doorgemeten, en kon uiteindeiljk geen probleem vinden, de auto starten ook gewoon.

De anwb meneer heeft een rechtstreeks draadje van de achterruitverwarming naar de benzinepomp omgeleid om te zorgen dat de benzine pomp niet stil zou vallen. De auto slaat nog steeds af tijdens het rijden.

Heeft iemand een vergelijkend probleem gehad en weet jij de oplossing om deze mooie auto weer perfect te laten rijden?

Ik hoor graag van jullie problemcar experts!

Groetjes,
Hans

Geplaatst door

passaat93 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er zijn veel zaken om te controleren . Zit er een toerenteller op het dashboard ??? Beweegt deze tijdens het starten ? Dan is er ook nog wel een ontsteking . Zonodig controleren of dat zo is . !!! De pomp blijft spanning houden door die extra draad,kan ook voorkomen dat de pomp blokkeert. Kan je meten met een manometer in de aanvoerslanng naar de motor voor de verstuivers. 3bar is vereist !!! Ook een ledtester aansluiten op de minpool van de onsteking aansluiten en he ledje op he dashboard plakken . Als het ledje constant "brand "is er geen ontsteking . Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

ik denk zomaar aan het beruchte kontactblokje achter het contactslot.

wat ook kan is het relais dat de computer voed. die willen wel eens inbranden.

audia4 0
badge

12 jaar

Als de motorkap open is zit er een aansluiting vanuit het stuurgedeelte die wel een beetje versleten lijkt. cq het lijkt alsof daar wel is contact sluiting is geweest.

We gaan het even bekijken en proberen op te lossen door alles te controleren. En maken van de week even een video om een beter inzicht te geven.

passaat93 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.