Heb een klant met een Golf 4 1.9TDi waarvan de auto niet meer wil trekken wanneer de 110 km/h behaald wordt en deze wil daarna helemaal niet meer trekken. Waarschijnlijk in de noodloop maar geen MIL lampje.
Auto uitgelezen.
Volgende storing komt naar boven:
17965 laadrukcontrole positieve afwijking
Volgende heb ik al vervangen:
N75 klep
MAP sensor
Vacuüm leidingen gecontroleerd
Turbo inwendig gereinigd uitlaatzijde ( verstelbare schoepen )
DPF cleaner in de tank en een lange proefrit op 3500 tpm gemaakt
Maar de auto blijft in noodloop komen.
Wie o wie heeft hier ervaring mee?
Ik vermoed zelf de turbo.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je de turbodruk zélf al gemeten? Als die te hoog wordt kan hij in noodloop schieten. Als deze te laag schiet hetzelfde. bv niet/slecht gemonteerd turboslang.
Intercoolers willen ook wel eens lekken door steenslag bv, dan mis je vermogen.
e"n keer een auto gehad die softwarematig was begrensd op 120 Hoe moet je mij niet vragen. Ik weet wel dat je kan instellen met je vag tester.
Ecu gechipt?
succes
Maar de vraag is of de hevel van dat variabele gedeelte wel soepel en dus snel genoeg beweegt bij koude en warme motor. Ik ga denken dat toch je probleem hierin zit aangezien je de rest al hebt gecontroleerd en vervangen.
Controleer eens of deze hevel niet schokkerig beweegt.
Turbo vervangen. Trekt weer als een leeuw.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar