close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Storing ABS Polo IV 2003 storing sensor links en + 30 spanning

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2 12v

Auto kwam voor een apk, afgekeurd op abs storring, ik heb de auto vervolgens uitgelezen uit de computer kwam de volgende storing 00668 + 30 spanning en 00283 wielsensoor links. Deze laatste heb ik vervangen maar de storing bleef, vervolgens heb ik de draden gecontroleerd deze kon ik ze tot de pomp doormeten en zijn goed, Na het lezen van diverse fora heb ik de smeltzekeringen en steekzekeringen gecotroleerd en schoon gemaakt, nog geen verbetering
Ik weet nu niet of ik de pomp of de regeleenheid moet vervangen(kopt het dat de regeleenheid op de pomp zit?), Ga vanavond de sensor met een osiloscoop doormeten.
Heeft iemand een idee wat ik over het hooft heb gezien

Bij Voorbaat dank

Tim

Geplaatst door

carsaver (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zie ook :

foutcode: 00668
nl Boordspanning kontakt 30
du Bordspannung Klemme 30
en Supply Voltage Terminal 30
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke oorzaken:
de accu was losgekoppeld
accu is ontladen of kapot
kortsluiting in een electrisch systeem
zekeringen
relais voor de 12V spanning (defekt of hangt)
klem 30 (J317) defekt

Mogelijke oplossingen:
Check alle zekeringen
laad de accu op of vervang de accu
controleer bedradingen en aansluitingen



**********



foutcode: 00283
nl ANS-toerentalsensor links voor (G47)
du Drehzahlfühler vorne links (G47)
en Left Front Wheel Speed Sensor (G47)
Extra info bij de foutcodes. Intermittent

- onwaarschijnlijk signaal
- elektrische fout in het circuit

Mogelijke verschijnselen:
ABS en ASR lampje branden.
let op: het ABS (en ASR) systeem is nu uitgeschakeld door de boardcomputer omdat een sensor niet of niet goed werkt. Bij starten en wegrijden wordt dit altijd even getest. Je kan gerust blijven rijden.

Mogelijke oorzaken:
Draadbreuk of kortsluiting met min/plus tussen G47 en de ABS controller (J104)
G47 niet goed geplaatst
G47 is defect

Mogelijke oplossingen:
Kontroleer de bedrading en de aansluitingen
Kontroleer / vervang impulswiel G47
Kontroleer G47 in kanaal 1 van het ABS measuringblock
Kan de storing met de genoemde maatregelen niet worden gelocaliseerd, dan moet de hydraulische eenheid (N55) samen met Regel Apparaat (J104) worden vervangen

Extra info:
De storingssoort wordt herkent als ten minste 80 seconden lang met een snelheid hoger dan 50 kmh wordt gereden.
De sensor zit van achteraf in de wielnaaf en zit vast met een boutje. Hij zit vanaf de buitenkant wiel af gezien richting achterkant van de wagen (dus rechtsvoor zit ie op de linkerkant van de naaf). Er zijn totaal vier sensoren, op elk wiel eentje. Je kunt ze verwijderen door het boutje los te maken, de stekker er af te trekken en dan moet je hem loswrikken met een schroevendraaier of waterpomptang o.i.d. (ze kunnen behoorlijk vast zitten). VAG-COM geeft soms een verwisseling aan van links en rechts. De juiste aanwijzing kan je testen door bij linksvoor de stekker van de sensor af te halen en de signalen van de sensors even rijdend uit te lezen (ABS meetwaardeblokken). Als je rijdt kan je op die manier de snelheid van elk wiel uitlezen. Geeft de foutcode rechts-voor stuk aan en je haalt links los, lees je op 2 sensors niets uit, is het toch de linker die stuk is lees je er 1 niet uit. Haal de kapotte sensor er uit en ga daar mee naar de dealer om een nieuwe. Kost plm 60 euro.


Het probleem zou ook wel eens in de bedrading kunnen zitten / Relai 109 ..?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Dit is 99 van de 100 keer de 40 ampere zekering boven de accu,je ziet alleen bijna niet dat hij kapot is!!
Probleem van je wielsensor kun je een proefrit maken en je meetwaardeblokken controleren,

Denk het ook..

ricky 10
badge

14 jaar

En al verder gekomen........???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.