Zoals vermeldt in de titel heb ik dus een Crafter staan met diverse (remsysteem)foutmeldingen in het display. Bij uitlezen wordt er als foutcode gegeven: 43C0 C03C0 224 pomp motor voltage, onderste limiet niet bereikt.
Als de fout gewist wordt komt deze weer terug als je ongv. 10m gereden hebt.
In autodata staan helaas geen schema's van deze auto, dus nu is mijn vraag herkent iemand het probleem met deze Crafter of kan iemand me aan een elektrisch schema van het ESP helpen?
Geplaatst door JagerAutomotive.nl PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Crafter of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
8 Reacties
Jan227 PRO, 9 jaar geleden
Hallo, controleer tijdens een testrit de voeding (massa's en plus ) op de 46 polige stekker van de ABS pomp (belast meten) . Waarschijnlijk zit hier een verval in.
Volgens mij zijn pen nr 2 en 3 plus , pen 1 en 4 zijn massa's. Kan zijn dat bij deze auto de pen posities afwijken, dat is chassisnummer afhankelijk.
Groet Jan227
JagerAutomotive.nl PRO, 9 jaar geleden
Bedankt voor jouw reactie. Als er de voeding wegvalt, zit het probleem dan in de bedrading of verder?
Jan227 PRO, 9 jaar geleden
Hallo, mijn ervaring is dat het probleem vaak in de verbinding in de zekeringskast zit. Eenvoudigst is het om een nieuwe voeding vanaf de zekeringskast te leggen inclusief nieuwe bedrading, vaak ben je dan definitief van het probleem af.
Groet Jan227
JagerAutomotive.nl PRO, 9 jaar geleden
Ik ga er volgende week verder en laat de uitkomst hier weten. Alvast bedankt!
JagerAutomotive.nl PRO, 9 jaar geleden
Jan, bedankt voor jouw reactie, de oorzaak lag idd in de voeding van de pomp.
Ik ben vanavond aan het meten geweest en idd op één positie op de pomp, rood/witte draad, stond bij contact aan de boordspanning, maar met lopende motor maar 2 á 3v. Deze wordt gevoedt vanaf zekering 29 (40A) onderaan het SAM. Zekering gedemonteerd en de pennetjes hiervan waren ingebrand. Nieuwe zekering geplaatst en probleem opgelost.
Unikneet PRO, 9 jaar geleden
Ingebrande zekeringen bij VAG auto's is een bekend probleem voor wat betreft de ABS. Krijgt dan een code op de pomp.
Doe er je profijt mee bij de volgende.
JagerAutomotive.nl PRO, 9 jaar geleden
Bij VAG-auto's wel, maar kan je een Crafter een VAG-auto noemen? Buiten de motor en versnellingsbak is het meeste van Mercedes. Die auto's ken ik goed, maar deze klacht heb ik daar nog nooit meegemaakt.
Greefhorst PRO, 9 jaar geleden
Bedankt voor de feedback, dit ga ik onthouden voor de toekomst!