sinds dit weekend een probleem met mijn auto,
Zaterdag mijn accu vervangen, daarna nog keurig gereden maar na een paar uur stil te hebben gestaan, start hij niet meer. De startmotor laat de motor draaien maar deze reageert er niet op. Op het dashboard knippert het lampje van de startonderbreker (autootje met een sleuteltje). Maandagochtend deed ie het opeens, (eenmalig helaas) de garage heeft geprobeert de storing uit te lezen maar kwam wel in motorgedeelte en niet in het starblokkeergedeeltje
Na wat forum's en telefoontjes ben ik nu van plan de kilometertellerunit te vervangen. deze moet volgens mij opnieuw ingelezen worden. is dit probleem herkenbaar voor iemand? heb maar 1 sleutel bij de auto, en naar de dealer gaan betekent in mijn geval dat de auto economisch total loss is...
als er iemand tips of hints of oplossingen weet hoe dit bij een tdi uit 98 geregeld is dan hoor ik het graag...!
bvd.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat nog wel eens voorkomt is dat de transponder in de sleutel net tever bij de sleepring achter het kapje vandaan zit.
Even kapje verwijderen, sleepring iets naar voren trekken en opnieuw proberen.
Of transponder uit sleutel halen en deze op de ring plakken, op deze manier kun je even controleren of hier het probleem zit.
Ik heb al diverse pogingen gedaan, zoals de auto een half uur op het contact laten staan, contactspray, kabelbreuken zoeken (niet gemeten hoor) transponder bij de ring gehouden. ik heb geen batterijen in de sleutel.... is dat kapje van de sleepring makkelijk te verwijderen? leek me als 1 zwart kunstof geheel?
Weet er iemand of het mogelijk is om het hele startonderbrekings-gedeelte compleet uit te zetten / omzeilen of iets dergelijks?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar