close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf IV, v5, 2.3: storingen in electronica

Bouwjaar: 1999

ik heb een golf uit 1999 gekocht met diefstalschade, de komplete binnenkant was leeggeroofd, het is een vijfcylinde V5 automaat, via internet heb ik het grootste gedeelte van de missende delen kunnen kopen, bij de dealer heb ik een nieuwe slotenset gekocht en laten aanleren, de auto loopt en rijd perfect maar een aantal dingen, zolas benzine en temperatuurmeter van het koelwater doen het niet, ook geeft de boordcomputer steeds foutmeldingen in het dispay, zoals koelvloeistofniveau, remblokken en de toeter doet het niet. onder het dashbord zit een zwarte module met twee stekkers, op de orginele module van de auto doen de ramen, spiegels en cv op ab het niet, op een module van de sloop doen de ramen en de cv het wel maar klapt de zekering van de claxon er onmiddelijk uit. aan de testkast van de dealer krijg je een lijst met foutcodes waar je eng van wordt en kom je met aanleren niet verder omdat hij gewoon weigerd, nu is mij iets ter oren gekomen over een geheime slechts een dag geldige code voor de tellerbak en dat je als je deze hebt de rest van de functies weer kan aanleren. wie weet hier wat van? o ja, de cruise control doet het ook niet en de airbags blijven storing geven.
gr marco

Geplaatst door

auto4you (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zo te lezen weet ik wat jij deze zomer te doen hebt.

die geheimcode (immonummer) is inderdaat via de importeur op te vragen MAAR dit 7 cijfer nummer is om te zetten naar een 4 cijfer nummer die langer kan gebruiken.

alleen heb jij daar niets aan want het eenige wat ja daar mee kan is het vrij geven van de sleutelcode en dat is al gebeurt
lees ik in je verhaal.

heb je ook het instrumentenpaneel moeten vervangen?
jij noemt dat de tellerbak.
welke foutcodes komen er steedt weer terug?
heb je alles met een schema weer kunnen aansluiten of heb je maar wat geprobeerd?
wat is er met de zekeringenkast gebeurt?
zomaar een paar vragen die bij mij opkomen als ik je verhaal lees.


de cruise controle is in te leren met een code.(11463)
succes max.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

ik heb inderdaad het instruntenpaneel ook vervangen, ik heb geen nummer of code van de oude omdat deze er domweg niet inzat, ik heb zonder schema gewerkt, maar er was, behalve de stekkers van de koplampen en de voorstoelen niet in de orgineele kabelboom geknoeid, ik zal morgen de foutkodes doorgeven want ik heb ze niet hier, in ieder geval bedankt voor je reactie.
gr marco

auto4you 0
badge

20 jaar

als je geen (oude)instrumentenpaneel dan had je ook geen regelappcodering dit is wel uit te zoeken maar een foutje is zo gemaakt.
BVB:
als je geen remblokindicatie hebt maar het is wel geselecteerd
in de code dan kan dit een foutcode geven.
het wegdraaigetal kan ook anders zijn.
zo zijn er wel meedere dingen die door het regelappcodering worden ingesteld op een bepaalde waarde.
succes max.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

Die module met 2 stekkers is hoogstwaarschijnlijk het regelapparaat van je comfortsysteem (46). Waarschijnlijk heeft je auto 4 electrische ramen, CV met afstandsbediening en verwarmbare spiegels. Heb je ook electrische stoelen (met evt. memeory)? Dit is een apart regelapparaat en heeft in principe niets met je claxon te maken. Wellicht is er iets aan geprutst (je had het over voorstoelen) en moet je hier de oplossing zoeken.

Die code is alleen noodzakelijk voor je startonderbreker. Deze is ondergebracht in je Instrumentenpaneel (17). Andere functies, zoals koelvloeistoftemp en brandstofhoev. zitten ook in Instrumenten (17), maar hebben niets met de startonderbreker te maken en daar heb je dus ook geen login-code voor nodig.

Wat je even uit moet vinden is hoe je instrumentenpaneel gecodeerd moet worden.Zoals LSD al zegt, wordt door de codering bepaalde opties aan-of uit geschakeld en weet het instrumentenpaneel waarmee hij moet communiceren. Als er geen remblokindicatoren zijn, moet je instrumentenpaneel ook niet gaan zitten wachten op een signaal van deze indicatoren, anders krijg je een storingscode.
Ik heb even wat voor je opgezocht. Aan de hand hiervan kun je de codering uitvinden die erin moet:

??xxx: Extra-Optionen und Mehrausstattungen

+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv
+16 - Navigation aktiv

Ergibt dann für Navigation, Wischwasserstandsanzeige und Sicherheitsgurtwarnanzeige 02+04+16=22

xx?xx: Länderauswahl

1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (bis 4/1999)

4 - 4-Zylinder
5 - 5-Zylinder
6 - 6-Zylinder

xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab 4/1999)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada)

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (bis 5/1999)

1 - 4345
2 - 3528
3 - 4134
4 - 3648

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab 2001)

1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schalt.)
2 - 3648 (1,6l/69,78,81kW mit Schalt.)
3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt.)
4 - 3582 (alle übrigen Motoren mit Schalt.)
5 - 3528 (alle Motoren mit 4-Gang-Automatik)
6 - 3648 (alle Motoren mit 5-Gang-Automatik)
7 - 3528 (alle Motoren mit 5-Gang-Allrad-Schalt.)
8 - 3648 (alle Motoren mit 5-Gang-Schalt. (auch Allrad))

Bereken het goede nummer en laat dit er (bijvoorbeeld met VAG-COM) inzetten. Ik wil het ook wel voor je doen als je langskomt.
Dan ben je al een eindje verder.

Groet,

Guido

Guido Priemus 0
badge

20 jaar

kanonne guido je hebt er wel werk van gemaakt.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

ik dank de beide heren alvast voor alle moeite en info en wil denk ik graag gebruik maken van het aanbod om bij meneer Guido in leiden langs te komen, ik hoor wel wanneer dit kan en wat voor kosten hieraan zitten.
m.vr.gr. marco

auto4you 0
badge

20 jaar

Lightsomedog: Copy & Paste :) En dit soort problemen zijn toch het leukst :)

Marco: Bel maar even. Kost je niks, anders heb ik hier reclame gemaakt en dat mag niet :)
Tel.nr, email etc. op http://www.priemus.nl

Groet,

Guido

Guido Priemus 0
badge

20 jaar

ik bel je morgen, alvast bedankt
gr marco

auto4you 0
badge

20 jaar

Dit zijn mooie storingen voor de echte freaks
als je een beetje in de diagnose zit en je boeren verstand gebruikt is het een peace of cake
tenzij alles aan elkaar is geprutst of het een duikboot is (waterschade)
We love VAG-COM !!!!!

bobbie1352 0
badge

20 jaar

guido daar heb je wel gelijk in ik ben benieuwd wat er allemaal uit komt.
succes max.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

meneer guido, ik zou morgen, donderdag dus, graag in de middag met de auto langs willen komen.
schikt dit?
bvd marco

auto4you 0
badge

20 jaar

Ja, is goed. Bel even aan het eind vd ochtend svp, dan spreken we een tijd af.


Groet, Guido

Guido Priemus 0
badge

20 jaar

Heren, maak ons deelgenoot van de uitkomsten van jullie ongetwijfeld nuttige en gezellige bijeenkomst.
v.g. Jan

Audifreak763 0
badge

20 jaar

Ja Jan, gelijk heb je:
We zijn maar ten dele geslaagd. Het instrumentepaneel is opnieuw gecodeerd. Opties zoals remblokindicator etc. zijn uitgezet, zodat die lampjes niet blijven branden. Verder bleek regelapparaat 19- CAN-gateway niet goed gecodeerd te zijn. Achtergrond hierbij is dat regelapparaten onderling via de CAN-bus communiceren. In 19 moet je opgeven welke 'hieraan meedoen'. Toen de airbag aangemeld werd, ging het airbaglampje
netjes uit.
Benzinemeter en koelvloeistoftemp functioneren wel met Actuator diagnose, maar geven in de praktijk niets aan. Dat betekent dat het instrumentenpaneel niet kapot is maar geen (goed) signaal krijgt. Bij navraag bleek dat het instrumentenpaneel van de sloop komt en een jaar nieuwer is. Dan kun je coderen tot je een ons weegt, je krijgt het nooit goed. Mijn advies was dan ook het goede instrumentenpaneel te bestellen. Hetzelfde gold voor 46-Comfortsysteem. Was van een andere auto en had geen communiatie met de regelapparaatjes in de deuren. De originele deed het nog wel, maar maakte kortsluiting oid met de claxon. Daar zal wel fysiek een draad niet goed zijn aangesloten. Ramen etc. deden het dan wel goed.

Overigens, Marco zelf was niet aanwezig maar stuurde een (overigens vriendelijke) hulp. Ik had aangeboden een regelapparaat te hercoderen. Niet om een middag op te offeren om gratis en voor niks andermans prutswerk op te lossen. Na 3 kwartier ben ik ermee opgehouden. Ik wens ze verder veel succes.

Groet,

Guido

Guido Priemus 0
badge

20 jaar

Goedenmiddag,
ik lees zojuist het verslag van het bezoek van Gerry aan Guido, het was sowieso niet de bedoeling om een middag als liefdadigheid te claimen, maar elke hulp en overige tips waren welkom, heb inmiddels bij de VW orgineel instrumentenpaneel besteld (viel ook erg mee, 190 euro ex. btw) en ga er mee verder zodra deze binnen is. Meneen Guido, alsnog bedankt voor U tijd en kennis.
groet marco

auto4you 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.