Volkswagen Golf III : Storings code VR6

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8

goede morgen,

ik heb na de verwisseling van een kachelradiatuer alles(denk ik zelf) weer op z'n plaats terug geplaatst.
nu blijkt dat de blower van de kachelaanjager het niet meer doet.Heeeeeeelp.
dus laten uitlezen en kwamen de volgende storingscode bovenwater:
-1- 00515
-2- 00533
-3- 00285
-4- 00779 en storing 00513.
nu blijken het zenders te zijn die defect zijn.mijn vraag luidt: waar zijn die bevestigt en hoe kom ik erbij?
b.v.d
Naldo

Naldo

Geplaatst door Naldo (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

00285 is een ABS toerentalsensor rechts voor (G45) en heeft niets met de mtoro te maken.
00779 is Voeler buitentemperatuur (G17). Heeft er ook niet veel mee te maken, als die er al op zit.
Alle codes uit de motor gelezen? Dan klopt er iets niet. Waar lees je mee uit.

00513 is Sensor Toerental Motor (G28)
00515 is Nokkenas sensor (G40)
00533 is Stationair toerental regeling
Misschien een kabeltje naar/van de motor los getrokken?

Naldo (0), 14 jaar geleden

beste oldford,
er waren veel meer storingen van voor het euvel kachelradiateur maar die zijn intussen reset.
maar ik zal ff nagaan van het geen je opgeeft en hou je op de hoogte.
thanks voor je snelle reactie

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Naldo,

Zie mijn vorige info in het andere topic dat je gestart bent bij iemand anders..

Nogmaals, die 00515 moet je negeren, die is weg als de motor loopt..

00513 en 00533 moet je iets aan doen zodat ze niet terug komen, vaak ook een kwestie van een slecht contact in de stekker van de BDP sensor..Of hij ligt half onder de motorsteun en is ondertussen kapot gegaan, je kan de sensor er zelf ook even af halen, deze moet schoon zijn!

Naldo (0), 14 jaar geleden

beste stefan84,
jou vorige info heb ik misgelopen daar ik per abuis in iemands topic zat en het dus is verwijderd door problemcar medewerkers.
maar nogmaals,ik zal de door jou opgegeven info ff nachecken en hou je op de hoogte van het resultaat.
alsvast bedank voor jou snelle reactie.
ps. v.w.b. de blower van de kachel:heb je een idee waarom hij het niet meer doet?

intussen heb ik een loshangende stekker boven de versnellingsbak aan een soort ballast vastgezet.ter info: deze golf heeft climatcontrol

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Kun je de climatronic ook even uitlezen ? Misschien staan er ook foutcodes in..

Anders even de bedrading meten bij de motor, ik neem aan dat de zekering heel is ?

Doet de aanjager helemaal niks meer of werkt wel de hoogste stand nog ? In het laatste geval kan het ook de kachelweerstand zijn..

Heb je misschien een foto van die stekker ? Het kan vanalles zijn omdat er meerdere componenten zitten..

Naldo (0), 14 jaar geleden

hallo stefan84,

als ik 12 volt op de aanjager plaats draait ie 3 sec. en valt dan uit.verder doet de aanjager voor de rest niets meer ook niet als ik via de climatronic op de hoogste stand zet.wel is er een kleine fan hoorbaar naast de climatronic.
foto's van het stekkertje boven de versnellingsbak, die los hing zie je hieronder.
b.v.d.
Naldo
ps.het lukt mij niet foto's te verzenden.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Naldo,

Foto's kun je uploaden via : http://imageshack.us en kopier de link hier in het scherm..

Als hij even draait en erna stopt kan het in de aanjagermotor zelf zitten, misschien draait deze zwaar of zijn de koolborstels versleten, Als je er spanning opzet, trek dan altijd de stekker los zodat nergens anders spanning op komt te staan..

Gr Stefan

Naldo (0), 14 jaar geleden

stefan84,

ik denk ook haast dat het aan de aanjager ligt.Maandag ga ik er een op de sloop kopen.
ik heb intussen een proefrit gemaakt en wat blijkt, als ik een bocht beschrijf onder de 3000 toeren ik compressie verlies.Is dat normaal?
ik hoop intussen dat de foto's doorkomen.
alvast bedank en ik hou je op de hoogte.
[url=http://img69.imageshack.us/i/dscf0174s.j...][img]http://img69.imageshack.us/img69/3416/ds...[/img][/url]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Naldo,

Zo te zien heeft de stekker niks met de motor te maken, deze is voor de achteruit rij lichten, kijk maar even als de stekker los ligt, dan branden ze niet :)

Ik snap alleen niet precies wat je bedoelt met compressie verlies onder de 3000 toeren ? Waarschijnlijk bedoel je iets anders ermee..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.