auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen New Beetle: stuur maakt geluid bij helemaal links of rechts draaien

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (rode i)

Hai,

Als ik m'n stuur helemaal naar links of rechts draai dat hoor ik een geluid wat verdacht veel lijkt op het geluid dat een losse V-snaar maakt bij optrekken. Dealer had het over spannersrol en dat het me misschien wel 5 a 600 euro kon gaan kosten als ze bij de distributieriem moesten zijn.

Geplaatst door

Karagoz (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien dat de multiriem die de stuurbekrachtigingspomp aandrijft wat te slap staat of aan vervanging toe is?

suc6
Peter

Hoe zou ik dat zelf kunnen controleren alvorens ik het aan een dealer ter reparatie aanbied?

Karagoz 0

15 jaar

Of mogelijk de vrijloop van de dynamopoellie stuk.
Die kun je controleren door de multieriem te verwijderen en dan de poellie en slinger te geven naar links en rechts,de ene kant op draaid de as van de dynamo mee en de andere kan op draaid de as niet mee (vrijloop naar 1 kant op).

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=ricky]Of mogelijk de vrijloop van de dynamopoellie stuk.
Die kun je controleren door de multieriem te verwijderen en dan de poellie en slinger te geven naar links en rechts,de ene kant op draaid de as van de dynamo mee en de andere kan op draaid de as niet mee (vrijloop naar 1 kant op).[/quote]
snellere manier is een schroevendraaier pakken dan kijken of je de scoepen in de dynamo naar rechts kunt drukken vanaf poulliezijde gezien
wil dit niet poullie vast

ps wel zeker van zijn dat er ook een vrijloop op zit en niet doen als je geen verstand van dynamo s hebt

in het laatste geval riem er idd afhalen en zoals ricky beschreef uitvoeren

als ze vast ziteen zie je de riemspanner ook als een gek tekeer gaan

poppekast 0
badge

15 jaar

[quote=poppekast][quote=ricky]Of mogelijk de vrijloop van de dynamopoellie stuk.
Die kun je controleren door de multieriem te verwijderen en dan de poellie en slinger te geven naar links en rechts,de ene kant op draaid de as van de dynamo mee en de andere kan op draaid de as niet mee (vrijloop naar 1 kant op).[/quote]
snellere manier is een schroevendraaier pakken dan kijken of je de scoepen in de dynamo naar rechts kunt drukken vanaf poulliezijde gezien
wil dit niet poullie vast

ps wel zeker van zijn dat er ook een vrijloop op zit en niet doen als je geen verstand van dynamo s hebt

in het laatste geval riem er idd afhalen en zoals ricky beschreef uitvoeren

als ze vast ziteen zie je de riemspanner ook als een gek tekeer gaan[/quote]
Ja klopt is idd sneller,maar idd wel heel voorzichtig doen.

ricky 10
badge

15 jaar

Het was idd de dynamo. Is vervangen, maar na amper 100 meter gereden te hebben brak de ophanging van de turbo-slang af. Waarschijnlijk hadden ze die te strak(?) aangedraaid waardoor het gelijk is afgebroken bij het optrekken.

Karagoz 0

15 jaar

Kan toeval zijn , maar dat is dan wel errrrug toevallig.
Er lopen helaas monteurs rond , die niet goed weten , hoe vast ze iets moeten aandraaien.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

De garagebedrijf heeft aangegeven, na onderhandeling, dat zij de kosten(alleen onderdeel al 159 euro) voor zich nemen. Onderdeel is besteld.

Karagoz 0

15 jaar

In elk geval netjes van ze!

[quote=Peter Schouten]In elk geval netjes van ze![/quote]
Inderdaad,als alle bedrijven in soortgelijke gevallen zich zo zouden opstellen,zou het voor de consumenten een stuk aangenamer en goedkoper worden.
En uiteindelijk verdient het zichzelf weer, want naar zo'n bedrijf ga je weer terug.
Bovendien mag je aannemen , dat zoiets intern wordt besproken om herhaling te voorkomen.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

[quote=E.T.Wiersum]Inderdaad,als alle bedrijven in soortgelijke gevallen zich zo zouden opstellen,zou het voor de consumenten een stuk aangenamer en goedkoper worden.
En uiteindelijk verdient het zichzelf weer, want naar zo'n bedrijf ga je weer terug[/quote]
Klant is koning, zolang hij zich koninklijk gedraagt. Helaas zijn lang niet alle mensen zo..., juist voor dat soort doe je het nooit goed genoeg je mag ze allemaal van me hebben...........................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Ik heb lang genoeg met klanten te maken gehad, om te weten wat je bedoeld Paul.
Sommige kun je idd missen als kiespijn.
Mijn punt is,dat als je ergens recht op hebt, dat ook zonder ruzie moet kunnen krijgen.
Heb je nergens recht op,moet je dat ook aksepteren.

E.T.Wiersum 0

15 jaar

[quote=E.T.Wiersum]Mijn punt is,dat als je ergens recht op hebt, dat ook zonder ruzie moet kunnen krijgen.
Heb je nergens recht op,moet je dat ook accepteren.[/quote]
Is zeker waar.....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Het is inderdaad zeer netjes van ze. Het is dan ook een bedrijf die ik ook aan anderen adviseer, zoals familie en vrienden. En daar hebben ze al een aantal klanten uit gekregen. Onderdeel schijnt binnen te zijn, morgen wordt ie er op gemonteerd.

Karagoz 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.