Goede morgen heren,
Wéér heb ik uw hulp weer eens nodig, voor een gek probleem.
Als ik door een oneffenheid in de weg of in een bocht over zo'n ijzeren strip rijd, die wat ongelijk ligt, dan is het net of de hele auto enigszins opzij wordt gezet.
Je schrikt je een ongeluk als dit gebeurt, dat kan ik u verzekeren.
Verder merk ik bij optrekken of remmen, soms, dat de auto naar links of rechts trekt (remklauwen zijn gangbaar.)
Gisteren weer even bij de uitlijnboer geweest en het enige wat hij niet helemaal juist vond staan, was het negatief camber VW adviseert tussen de - 0.2 tot - 0.9 graden en de wielen stonden op -0.2 graden; hij adviseerde - 0.6 negatief.
Dat hiermee mijn eerder vernoemde probleem zou zijn opgelost betwijfelde hij zeer wel wordt de auto minder zoekerig.
Ik ben toen even naar een bevriende chef werkplaats van VW gereden, het probleem uitgelegd en deze zei, zonder verder onderzoek, als de auto naar beide kanten trekt bij remmen, optrekken of oneffenheden, dan ligt dit meestal aan de stuurkogels e/o fuseekogels.
Fuseekogels zijn april 2012 inclusief de draagarmen vervangen en de stuurstangen (compleet) bij VW in 2009.
Zouden het dan tóch de voornoemde onderdelen kunnen zijn??
De rest is allemaal nagekeken en goed bevonden.
Als je de stuurstangen neemt, wordt er dan algemeen aangenomen, dat dit de kogels in het fuseelichaam zijn of de axiaalkogels in het stuurhuis??
Graag uw deskundige hulp.
Met vriendelijke groet Yuri23
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Yuri , ondanks dat hij uitgelijnd is , zou voordat dit gebeurd de diverse onderdelen van de ophanging op speling gecontroleerd worden , wat vaak niet gedaan wordt.
Dus ik zou beginnen met alles te controleren op speling , op de juiste wijze .
Wielen niet vrij in de lucht maar belast bv.
Bouten endergelijke.
[quote=yuri23]Als ik door een oneffenheid in de weg of in een bocht over zo'n ijzeren strip rijd, die wat ongelijk ligt, dan is het net of de hele auto enigszins opzij wordt gezet.[/quote]
Dan zou ik eerst maar eens naar de schokdempers kijken. Uit je verhaal lijkt het dat je wegcontact verliest. Zijn deze al eens vervangen?
Heb het zelf ook wel meegemaakt terwijl de autoeigenaar niets had gemerkt. Bleken de schokdempers zo lek als een zeef te zijn.
Bedankt voor uw antwoord; Kaleido, voordat de auto is uitgelijnd, heeft de uitlijn specialist naar ons verhaal geluisterd en eerst alles gecontroleerd, zoals u het aangeeft. Behalve het negatieve camber vond hij geen enkele afwijking.
Petje57: Ook hebben wij aan de schokbrekers gedacht, maar verklaart dit dan ook het naar rechts én links trekken bij remmen e/o optrekken??
Maar we gaan zeker kijken, of één van de dempers lek zijn, het zijn Monroes gas gevuld, wel een beetje stug, maar wel met de originele VW veren.
We hadden eerst Suplex, maar die bevielen niet en staan nu te koop op marktplaatst.
Ik weet niet of ik de juiste weg volg om hier nog een vraag te stellen of daarvoor een nieuw topic te maken, maar dan tikt de moderator me wel op de vingers .
Wij hebben een 20 mm stabilisatorstang en hiervoor willen we de rubbers én koppelstukken voor vervangen.
De rubbers zijn maar 17 millimeter diameter en de koppelstangen zelfs maar 16 millimeter binnen diameter, dit past toch nooit om een 20 mm stab. stang?
Groetjes Yuri 23
10 jaar
Mijnheer Petje57,
We konden het even niet laten, maar we hebben net even onder de auto gekeken..................................en ja hoor de rechter achter demper is zo lek als een zeef.
ook dit zijn Monroes en dit is binnen 2 jaar de tweede keer, dat deze dempers achter lek zijn, troep????
Mijn vraag aan u; kan deze rechter achter demper onze klacht(en) veroorzaken??
Heeft u een tip om andere, betere dempers te plaatsen; misschien mag u dit laatste niet op deze site vermelden, dat hoor ik dan wel.
Groetjes Yuri23
10 jaar
Dat zal de oorzaak zijn.
Monroe is geen troep. Monteer ze zelf ook regelmatig. Volgens mij zit er zelfs 2 jaar garantie op. Ik zou dus even navragen, als ik u was.
Wij hebben met de Monroes niets anders dan problemen.
Dit is de derde keer, dat ze lek raken.
Garantie geeft de leverancier niet, die zegt ze eerst te moeten sturen naar Monroe België en die moeten dan bepalen of ze onder de garantie vallen.
Het is ons nog nooit gelukt om de dempers onder de garantie vergoed te krijgen, ze zeggen steevast, dat ze verkeerd gemonteerd zijn.
U weet vast wel, dat je achter dempers bij een Golf op een heel eenvoudige manier kunt monteren en daarbij is een fout zo goed als uitgesloten; ergo ze doen moeilijk.
We hebben wel een riante coulance van onze leverancier gehad, maar dat is niet de juiste (juridische) weg.
We denken nu aan de Bilstein B4 gas, heeft u daar een mening over en mag u er hier iets over zeggen??
Met vriendelijke groet Yuri23
10 jaar
Neem eens koni dempers
En geven een goeie garantie
Ze kosten een paar centen heb je ook wat
Over de weg legging maar niet te spreken die is perfect
10 jaar
Dag mijnheer Erik,
Bedankt voor uw reactie én advies; maar welke adviseert u dan, de rode of de gele??
Wij hebben nu rondom de Reflex gasdempers van Monroe met de standaard veren van VW, die veren, vinden wij althans, perfect.
De Monroes zijn behoorlijk stug, dit als aanvulling.
Groetjes Yuri23
10 jaar
Berichtje voor allen,
Ik wil hier een hele vervelende rot vraag stellen, als u niet wilt antwoorden of de moderator laat dit niet toe, even goede vrienden, maar we zijn een beetje wanhopig aan het worden.
Wij zitten ook nog op een andere, weliswaar geen professionele site zoals de onze hier, maar toch.
Daar werd mij het volgende gezegd:
Jullie hebben de draagarmen vernieuwd en daarbij gekozen voor het merk Moog.
Mijn ervaring, zo schreef een beun de haas, is, dat deze armen wel goed zijn, maar dat de geplaatste rubbers te zacht zijn in vergelijking met de originele.
Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van het scheef trekken bij remmen e/o optrekken.
Mag ik u vragen om hier iets over te zeggen??
Wij hebben één keer gekozen voor niet de VW delen, maar voor Moog, graag uw deskundig advies, als dit mag van de moderator.
Deze armen zitten er bijna 2 jaar onder.
Met vriendelijke groet, Yuri23
10 jaar
De rode zijn de standaard dempers
De gele zijn de sportieve dempers deze zijn te stellen
Ik ga altijd voor de gele
Maar dat laat ik aan u over
Allebei perfecte dempers
10 jaar
Moog is in mijn ogen niet het beste vervangingsonderdeel , heb er diverse slechte ervaringen mee , oa fusee en stuurkogels die wel erg snel weer versleten zijn of zelfs na 6 maanden uit elkaar schieten met alle nare gevolgen van dien.
Ik wil met dit verhaal niet de moog naam negatief maken , maar het is een keiharde realiteit.
Dus het zou zo maar kunnen dat de rubbers te zwak zijn om de remkrachten goed op te vangen.
[quote=erik lett]Ik ga altijd voor de gele Maar dat laat ik aan u over[/quote]
Vele vrouwen hebben de voorkeur voor een oversized BH, om het meer te laten lijken dan het feitelijk is.
Dat zo'n BH uiteindelijk toch niet lekker zit nemen ze op de koop toe...., maar ze vinden het helemaal geweldig!
Een beetje vergelijkbaar met een keus moeten maken in een schokbreker.
Voor normaal straatgebruik voldoet een standaard schokbreker prima en behoud tevens de eigenschappen van het voertuig.
Monroe, Sachs, Al-Ko komen het beste tot z'n recht onder dit type VW.
Gr. paul
Beste mijnheer Kelder,
Monroe's, nooit meer!!
Het zijn als deze goed functioneren, goede dempers, maar als ze binnen de garantietijd 3 keer lek slaan, achter, dan vinden wij dit genoeg.
De auto is volledig standaard, dus absoluut niet verlaagd.
Buiten dat, is de service van Monroe meer dan slecht te noemen.
De leverancier stuurt de dempers naar Monroe België en die zeggen standaard, dat de dempers verkeerd zijn gemonteerd.
En dit beweren ze ook, als de dempers, zoals in ons geval 1 1/2 jaar hun werk hebben gedaan; kijk een montage fout aan de achterzijde is al heel erg moeilijk, maar als je dan tóch een fout maakt, dan komt dit niet tot uiting na 1 1/2 jaar, maar meteen.
We gaan voor de Koni's STR-T.
Met vriendelijke groet Yuri23
10 jaar
Beste mijnheer Ferrie,
Nu weet ik genoeg, de rubbers én fuseekogels gaan we vervangen.
Nu is mijn vraag, zouden de originele rubbers/lagers van de draagarm, ook passen in de Moog draagarmen???
Heb zojuist de auto bij mijn garagist opgehaald en die heeft geconstateerd, dat de linker stuurkogel ernstige speling vertoont.
Deze zijn 5 jaar geleden door VW vervangen, beetje snel nietwaar??
Graag uw hulp en advies.
Met vriendelijke groet Yuri23
10 jaar
Ik wordt hier zo moe van ! uit laten lijnen , met de zekerheid dat alles gecontroleerd is op speling , nu kom je met het verhaal dat er een versleten stuurkogel op zit , hoe kan hij dan goed uitgelijnd zijn.
Uitlijnen is zinloos geweest.
5 jaar voor een stuurkogel , valt mee , brede banden ,rijstijl , stoepranden piloot zeg het maar, zal wel niet , 5 jaar vind ik niet overdreven.
Of de rubbers passen kan ik je zo niet zeggen , als je wat maten weet zou je kunnen kijken of het inderdaad past.
Hoi paul
Ben het niet met je eens
tussen een fiets en een fiets zit ook verschil
Zo is het met een demper ook
Monroe is ook goed
Je zal mij niet horen zeggen van niet
Zijn monroe dempers die in de koni fabriek gemaakt worden
Zijn bepaalde dempers die monroe niet zelf maakt
En ik weet zeker een demper in 3 jaar kapot
Repareer koni kostenloos
De koni fabriek staat hier in mijn woonplaats
En geven een perfecte service
Maar laat de keuze aan de bestuurder zelf over
En over de bh
Het oog wil ook wat
10 jaar
[quote=kaleido 1]Ik wordt hier zo moe van ! nu kom je met het verhaal dat er een versleten stuurkogel op zit , hoe kan hij dan goed uitgelijnd zijn.
Uitlijnen is zinloos geweest.[/quote]
Van dit soort mensen wordt ik ook heel moe.
En het zou mij niet verbazen dat de achterasrubbers ook slecht zijn waardoor de levensduur van de schokbreker aanzienlijk wordt verkort.
Het is wel opmerkelijk dat er zoveel setjes schokbreker zijn vervangen in zo'n korte periode, hier is meer aan de hand.
Het onderdeel de schuld geven is natuurlijk veel makkelijker dan het euvel vinden....
We gaan het allemaal beleven ;
Beste mijnheer Paul,
In januari 2009, zijn de rubbermetaalaslagers aan de achterzijde aan beide kanten vervangen, door VW, ze zitten er nu een ton onder en er wordt rustig mee gereden.
Elk jaar worden de achterwiellagers door ons gecontroleerd, indien nodig afgesteld en na maximaal 60.000 á 70.000 km vervangen.
Wij rijden met Michelin Pilot Exalto 195-50-15 en deze zitten er nu 70.000 km onder en er zit nog 4+ millimeter op.
Als het lager, dat u bedoelt kapot zou zijn of minder goed werkt, zou dit dan ook niet terug te vinden zijn in de levensduur van de banden.
En sorry als wij mensen moe maken, maar we zijn geen auto deskundigen, zoals u allen en daardoor soms afhankelijk van anderen; zo ook nu met het uitlijnen.
Wij zijn niet in staat om tegen een uitlijn specialist te zeggen, dat de auto niet juist is is uitgelijnd of dat het uitlijnen zinloos is geweest.
Wat kan er dan bij zo'n relatief eenvoudige achterkant van deze Golf 3 dan in hemelsnaam nog mis zijn.
Maar ik ken uw deskundigheid op deze site inmiddels en zal met u nooit een discussie voeren wie er gelijk heeft, maar wil u wel dan het volgende vragen:
Een vooronderstelling; stel, de rubbermetaalaslagers zijn niet in orde, hoe controleer je dit dan???
Graag uw advies, met vriendelijke groet, Yuri23
10 jaar
[quote=yuri23]Een vooronderstelling; stel, de rubbermetaalaslagers zijn niet in orde, hoe controleer je dit dan???[/quote]
De rubbermetaallagers dienen juist gemonteerd te zijn.
Ook mag de vulcanisatie rondom het hart niet zijn losgelaten.
Ook nog een puntje: welk type velg is nu gemonteerd en wat weegt die velg ?
Zijn het originele velgen of imitatie ?
Gr. paul
Mijnheer Paul,
Bedankt voor de uitleg; ik mag er toch van uitgaan, dat een chef werkplaats van een niet nader te noemen VW dealer, het metaallager juist heeft gemonteerd.
De velgen zijn originele VW (BBS) af fabriek gemonteerde lichtmetalen velgen.
Dit heeft de vorige eigenaar bij de dealer bedongen; binnen in de velgrand staat het originele VW nummer.
Deze velgen zitten er dus al 17 jaar onder en hebben de eerste 12 jaar nooit voor problemen gezorgd.
Dit type velg is alleen verkrijgbaar voor de VW; deze zijn in opdracht van de Duitse fabriek bij BBS vervaardigd, info van Duitsland zelf.
Wij hebben ervoor gekozen om preventief de metaallagers te laten vervangen, dit is na 12 jaar trouwe dienst misschien geen overbodige luxe, zo lijkt mij.
En even voor de heer Ferrie, wij hebben nooit beweerd, dat wij de boel eerst hebben gecontroleerd, dat zou de uitlijn man doen.
Wij zeggen, ieder zijn deskundigheid.
Maar omdat de auto een raar stuurgedrag bleef vertonen, hebben we aan onze Bovag garagist gevraagd de hele voorzooi na te kijken en deze kwam met het stuurkogel verhaal.
Morgen gaan we zelf de achter dempers maar weer eens vervangen en de lagergaten van de draagarmen opmeten.
We hebben even een Moog lager gehaald en deze zijn inderdaad aan de slappe kant, voorzover je dit uit de losse hand kan bepalen.
Morgen krijgen we van de dealer het VW lager en dan hebben we een objectieve meting.
Ook de metaallagers zullen we volgens de methode van de heer Kelder controleren.
We houden u op de hoogte, met vriendelijke groet Yuri23
10 jaar
Mijnheer Ferrie,
Nog één vraagje aan u; vindt u de draagarmen en fuseekogels van TRW beter dan Moog??
Vanmiddag hebben we nieuwe stuurkogels bij de dealer gehaald en raad eens wat, TRW.
Vandaar de zoektocht, want bij de dealer, met alle respect, kosten de armen zonder fusees bijna . 150,-- ex.
En het zou zomaar kunnen, dat vertelde de magazijn mijnheer, dat VW met TRW werkt.
Onze klauwen zijn ook van TRW en dus ook de stuurkogels.
Graag uw deskundig advies, met vriendelijke groet Yuri23
10 jaar
In mijn ogen is alles beter dan moog.
Als de dealer trw gebruikt als vervangings onderdeel , mag je er van uit gaan dat de qualiteit redelijk is , tenzij ze de winstmarge op de reparatiedelen , daarmee willen verhogen , goedkope delen inkopen en voor de hoofdprijs verkopen.
Wat kost een kogel bij de reguliere vervangingshandel en bij de dealer ?
informeer eens wie ze verkoopt , kijk en vergelijk.
Nog even over het uitlijnen , speling is natuurlijk zelf ook te controleren , zo moeilijk is dat niet.
Wij hebben vanmiddag twee kogels bij de dealer gekocht, deze zijn van TRW, staat er duidelijk op.
Deze kosten bij de dealer . 41,40 ex BTW.
Bij de vervangingshandel kost exact dezelfde TRW stuurkogel (OE nummer gelijk) . 21,77 INCLUSIEF.
Het is een hoofdprijs, maar wij wisten niet, totdat u antwoordde, dat TRW een vervangend onderdeel was van VW.
Helaas pindakaas.
Weer iets geleerd.
Op internet én door VW mensen, is ons verteld dat de stuurspeling altijd met zijn tweeën gedaan moet worden en dat dit een lastige meting is.
Als je hiermee wordt geconfronteerd, dan ga je voor zekerheid, als je ziet, dat zelfs een uitlijn man er goed naast zit, die krijg naar aanleiding van uw opmerking nog het één en ander van ons te horen, dan ga je voor zekerheid.
En die hebben we nu.
Nu morgen (op advies van de heer Kelder) nog controleren of de achteras lagers in orde zijn, tenminste als we dit zelf kunnen, anders maar weer naar een deskundige.
U ziet, we hebben de hoofdprijs betaald, maar hebben dan wel de mogelijk goede onderdelen, toch?
Bedankt voor uw hulp en morgen meld ik me weer met een verdere update.
Groetjes Yuri23
10 jaar
[quote=yuri23]U ziet, we hebben de hoofdprijs betaald, maar hebben dan wel de mogelijk goede onderdelen, toch?[/quote]
Volkswagen produceert niet hun eigen onderdelen. Deze worden toegeleverd door verschillende bekende fabrikanten.
Bijv. en in dit geval tikt men er namens Volkswagen een stempeltje in en wordt verkocht als een zgn origineel onderdeel maar ook meteen zo'n 30% duurder in prijs.
Feitelijk wordt je gewoon bij het snotje genomen en waar sommigen dan ook graag voor betalen ;
Gr. paul
Mijnheer Paul,
Het is precies zoals u zegt, maar als je dan één keer gaat voor niet "originele" onderdelen, zoals Moog kiest, dan kom je aan de beurt, omdat Moog inderdaad de krachten van het remmen en optrekken, door de te zachte rubbers niet aan kan.
Wij waren vanmiddag de dempers aan het vervangen, en er waren, geloof het of niet, twee mede sleutelaars, die óók aan de Golf 3 de Moog rubbers aan het vervangen waren.
Op mijn vraag waarom ze dit deden, kreeg ik exact dezelfde uitleg als die van Kaleido.
Dan naar uw opmerking van gisteren:
We hadden voor de verandering Koni's gekocht, deze waren net uit, de STR-T; dit zou het moeten zijn; nu het waren ze niet, omdat ze niet pasten op onze auto een absolute fabrieksfout en zonder verder gedoe, door Koni teruggenomen.
Maar ja wat dan wel te doen; door de goede demper ervaring en de contrôle van de rubbermetaalaslagers, die aan beide kanten perfect waren, geen omgekrulde rubberanden, geen haarscheurtjes en juist gemonteerd, hebben we wéér gekozen voor de Monroes.
De garantie en service is duidelijk verbeterd, we belden, dat we in de penarie zaten en ze hebben ze een uur later op onze sleutelplaats gebracht zonder verdere kosten.
Wij hebben ze verteld van de lekgeslagen setjes van de afgelopen jaren en ze gaven toe, dat de kwaliteit, en vooral ook de roestbestendigheid, zeer waren verbeterd.
We moeten ze aan één kant echter weer lossen, omdat veersteunrubber door lekslaan helemaal geplet was, ook de Michelin band was aan één zijde bijna 1 millimeter extra versleten.
Zo snel gaat dit kennelijk.
De auto rijdt weer een stuk veiliger, nu dan naar de voorkant.
Groet en we houden ieder op de hoogte, Yuri23
10 jaar
Hallo allen,
We hebben nog niet de definitieve oplossing, maar als deze er is, dan is bij deze beloofd, dat wij daar zorgvuldiger mee om zullen gaan en deze hier zullen geven.
Ik schrijf dit, omdat we wéér een andere vraag hebben, die te maken heeft met het verwijderen van de draagarmen.
Lees daarvoor het nieuwe topic.
Groet Yuri23
10 jaar
Hallo beste mensen,
Vandaag worden dan eindelijk de draagarmen vervangen door de originele VW armen, met de originele VW lagers.
Tevens worden de beide stuurstang eindjes, de fusee kogels, de stabilisator koppelstukken én de stabilisatorrubbers vervangen.
Morgen uitlijnen en dan de resultaten hier bij u vermelden; we zijn enorm benieuwd of deze ingreep heeft geholpen.
Omdat de auto aan de achterzijde blijft klappen bij drempels én kuilen in de weg, hebben we woensdag een afspraak bij een gerenommeerde garage in het Oosten van Nederland om de rubbermetaalaslagers te laten vervangen.
De dempers waren immers al vernieuwd, maar de auto blijft klappen aan de achterzijde.
Waarschijnlijk krijgt de heer Kelder tóch gelijk, verbaast ons overigens niets.
We hebben ook de raad van de heer Kelder toegepast; metaalasrubbers bij VW . 65,-- ex, inclusief korting p. stuk. Febi, . 35,-- de twee inclusief.
Zoals beloofd, deze week de oplossing.
Met vriendelijke groet, Yuri23
10 jaar
Hallo allemaal,
De aslagers achter worden morgen vervangen, de rest is gisteren gedaan.
Vandaag de auto uitgelijnd, nieuwe banden voor en achter, de banden waren nog in goede staat, maar sommige waren gecubd.
Het resultaat is vele malen beter dan die met de Moog armen.
Het is nu een duidelijke demping en ook de remweg en acceleratie is minder onvast.
Stuurspeling is eruit.
De auto trekt nog wel een beetje naar rechts en stuur komt na een bocht niet in de neutraal stand terug.
Ook het stuur staat enigszins een tikje naar links.
Donderdag wordt hier opnieuw naar gekeken.
Ook hebben we het negatief camber van - 0,2 naar - 0,5 laten zetten, dan wordt de auto minder zoekerig.
Morgen zoals gezegd de achter as lagers, dan melden we ons hier weer.
Met vriendelijke groet, Yuri23
10 jaar
leuk dat je alles up to date houdt.
Ik ben er zelf ook achter gekomen dat immitatie onderdelen:
-minder goed passen
-slechtere kwaliteit hebben
De dealer is misschien wel iets duurder maar over het algemeen krijg je dan wel goede produkten waar je geen omkijken naar hebt.
Even over het stuur: je zegt dat het stuur niet goed terug komt: onder de auto zit op het stuurhuis een inbus (17mm) of een 13mm moertje (afhankelijk van het merk en type stuurhuis die je hebt) Deze zal je een 1/8 slag terug moeten draaien, dan komt de auto tijdens het rijden vanzelf weer in de rechtuitstant. Staat het stuur scheef dan zul je aan de ene kant bij de stuurkogel een half slag in moeten draaien en aan de andere kant een halve slag uit. (uitlijnen hoeft dan niet als je maar precies werkt)
hopelijk heb je hier iets aan.
10 jaar
[quote=peter139]De dealer is misschien wel iets duurder maar over het algemeen krijg je dan wel goede produkten waar je geen omkijken naar hebt.[/quote]
Dit is een grote fabel, Volkswagen produceert zelf geen enkel onderdeel.
Alle zgn originele onderdelen worden toegeleverd door div. grote fabrikanten en enkel voorzien van een logo.
Sterker nog, het eerst gemonteerde onderdeel af fabriek is vaak ook nog bagger, heeft een vrij korte levensduur.
Volkswagen & Audi kennen dan ook vele overgangsnummers en dat is niet zomaar.
Maarja, sommigen willen nou eenmaal genaaid worden en willen daar ook flink voor betalen.
Naaien prima, maar dan ook kussen..., zeg ik dan maar [url=http://postimage.org/][img]http://s14.postimg.org/9jsl7ms25/puh2.gi...[/img][/url]
Gr. paul
Je hebt gelijk paul, echter heb ik vaak onderdeeltjes van de brezan etc gehad wat gewoon niet goed was. Sensoren, thermostaten etc die snel kapot gaan en vooral produkten waarin rubber verwerkt is vaak van mindere kwaliteit. Koppelstangen precies hetzelfde net als homokineten. Deze worden vaak van minder kwalitiet gemaakt tenzij je voor de bekende merken als skf etc gaat.
Als je bv remschoenen hebt van een B-merk die zijn net even iets breder waardoor je van de vervelende piepjes bij het remmen krijgt. Dit zijn enkele voorbeelden van de ervaringen die ik heb maar voor idereen is dat anders.
10 jaar
Wij monteren exact gelijke onderdelen als het zgn origineel.
O.a de merken :
Contitech, Febi, Trw, Lemförder, Meyle, Até, luk, sachs, Monroe, knecht-mahle, Metzger, Pierburg, IPD, Ruville, SKF, Cautex, Ocap, Denso, Nissens, Vemo, Bosch, Beru, NGK ect ect...
Gr. paul
Hallo beste mensen,
Leuke discussie.
Vanochtend om 6 uur op pad naar de garage in Drenthe, vanuit Amsterdam om de rubbermetaalaslagers te laten vervangen.
De oude werden er met een zeer vernuftig apparaat uitgeperst.
Deze waren ooit verkeerd gemonteerd; beiden vastgezet voordat de complete as weer op zijn plaats was vastgezet, dus onder veel te grote spanning, als de wielen weer op de grond staan.
De rubbervoering was deels los van de gegalvaniseerde bus en op diverse plaatsen waren de rubbers verdraaid.
Dit zou heel goed de voortdurend kapotte dempers kunnen verklaren.
De heer Kelder heeft dan tóch gelijk, zoals gezegd, ben hierover niet verbaasd.
De terugrit was voelbaar beter en comfortabeler.
De totale werkzaamheden hebben 5 kwartier geduurd, echt top.
Rest mij nog een ieder die op deze topic heeft gereageerd heel erg hartelijk te bedanken, jullie zijn KLASSE gasten.
Groeten van Yuri23
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar