als er iemand met mij mee rijdt, op de passagierstoel. gaat mijn stuur een paar graden naar links staan.
de garage heeft op mijn verzoek de werkende demping van de schokdempers/veren getest omdat die mij het meest voor de handliggend leken in dit kleine storende probleem.
de schokdempers zijn door de garage uitstekend bevonden, ze hebben toen tevens gecontroleerdt op evenuteele ruime of gescheurde rubbers, kogels en ophangingsdelen. ook dit is in orde bevonden. uitlijning heeft hier volgens de monteur niks mee te maken, omdat zonder passagier er geen problemen zijn.
zij weten eigenlijk niet zo goed hoe dit op te lossen, wellicht is hier een sleutelaar die de oplossing kan aandragen of dit zelf heeft mee gemaakt.
nu is bovenstaand geen groot probleem, doch vind ik het optisch geen fijn gezicht om steeds tegen een scheef stuurwiel aan te kijken wanneer er iemand mee rijdt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nog nooit van gehoord maar het zal zo zijn.
ik zoui niet weten wat je daar aan moet doen .
ik weet dat je er niet veel aan hebt.
als je het stuur laat verzetten staat hij recht met passegier en scheef zonder dus ja wat is dan wijsheid.
ik durf het niet tezeggen.
het enigste wat je kunt laten doen is de complete uitlijning controleren misschien dat daar wat mee is.
groetjes jan.
Of zonder passagier rijden, is de goedkoopste oplossing :-)
14 jaar
Hoe zwaar weegt die passagier?
normaal gemiddeld gewicht, 75/80kg.
14 jaar
Ik neem aan dat ook de bandenspanning is gecontroleerd.
vr.gr. The
14 jaar
dit controleer ik zelf maandelijks theo.
de schokdempers zijn gecontroleerdt door de monteur,en goed bevonden. echter kan het toch zo zijn dat b.v 1 demper iets minder werkt en daardoor meer inzakt tijdens belasting? de schokdemper vooraan, de passagierzijde vertoont wel een lichte lekkage, maar volgens de monteur dempte hij nog uitstekend.
14 jaar
Is er niet een veer gebroken aan de rechterkant? Dat komt nog wel eens voor bij de Golf 4.
En toch blijft het raar want 100kg zou niet van invloed mogen zijn op het stuur.
de veren zijn heel ricky.
14 jaar
ter aanvulling nog, wanneer de passagier instapt, zie je de passagierzijde vooraan duidelijk een cm of 3 inzakken en komt pas weer terug in de oude hoogte als deze uitstapt.
het stuur zie je ook wegdraaien naar links als diegene instapt.
14 jaar
Moet toch echt iets met de ophanging mis zijn. Kijk eens naar de veer als er een passagier instapt. Vergelijk dat wat er gebeurt met de veer aan de bestuurderskant als daar iemand instapt. Lijkt allemaal toch sterk op een gebroken of te slappe veer of iets mis met een veerschotel. Schokbreker lijkt me niet, heeft immers alleen in functie in het dempen van de veerbewegingen.
vr.gr. Theo
14 jaar
Wat gebeurt er dan als jezelf aan de bijrijderskant gaat zitten ? Dus niemand achter het stuur..
Je schokbrekers moeten in elk geval al in orde zijn, en ze mogen dus ook niet lekken..
Gr Stefan
14 jaar
stefan, ook dan zie je het stuur wegdraaien als je gaat zitten, je voelt dan ook dat de auto een stukje inzakt aan de passagierzijde
14 jaar
Lijkt mij toch een camber geval ! eens laten uitlijnen , kijken of er geen afwijkingen zijn !
mvg christoph
cristoph, hij is kort geleden uitgelijndt, waarbij de klacht is vermeld, ze hebben alles dubbel gecheckt en hieruit zijn geen eigenaardigheden naar voren gekomen.
ik heb een uitlijn rapport meegekregen en de waarden daarop vermeld hebben ze me uitgelegdt, auto voldeed prima aan specificatie's
misschien nog een kleine aanvulling, vind de auto de laatste tijd windgevoeliger worden, hij reageert meer op zijwind, een klein beetje wind van zij betekent al corrigeren met het stuur op een rechte snelweg. hoe hoger de snelheid, hoe meer je moet corigeren en hoe gevoeliger hij wordt op wind. mooi rechtdoor rijden is er de laatste tijd eigenlijk niet bij omdat wind eigenlijk altijd wel aanwezig is.
als de passagier meerijdt lijkt dit nog wat versterken en voelt de auto slapper aan bij hogere snelheid dan wanneer ik er alleen inzit.
de auto heeft ruimt 230.000 gelopen en waarschijnlijk zijn het nog de eerste schokdempers.
in de onderhoudshistorie komt naar boven dat bij 175.000 de rubbers voor en achter zijn vervangen.
14 jaar
als je geen overmatige spelingen hebt dan moet dit haast wel een te slappe veer zijn. Al vorderingen?
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar