auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: T5 trekt niet goed na koprevisie

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: AXD

deze T5 heeft een volledige koprevisie gehad, hierbij zijn vervangen; de kleppen, stoters, nokkenas, alle pakkingen, alle rekbouten, alles origineel. Origineel timinggereedschap gebruikt. De auto loopt opzich goed, alleen begint hij pas bij ong. 2600 tp/m te trekken en veel minder hard als eerst.
MAP sensor, LMM, en turbo actuator zijn 100% goed, met vacuumtester de turbo op volle druk houden werkt ook niet.
Krijg soms foutcode P0235 (turbo bereik). Ander probleempje is dat als de auto koud is en gestart word hij heel even op 3/4 cil loopt en even blauw (diesel) rookt.
wie kan ons helpen?

Geplaatst door

dennisz (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lees de site van gerrit speek eens goed door,hier kun je veel info te weten komen. www.gerritspeek.nl.
mogelijk een N75 klep/of slangetjes ervan?

maarten4874 0
badge

14 jaar

dennisz

Zijn tijdens de koprevisie de pompverstuivers in dieselolie bewaard gebleven?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

gerrit speek is een veel gebruikte snel koppeling hier, kwam ik niet verder mee.
Bovendien veranderd er niets als ik de turbo handmatig bedien, en de N75 is oke.
De pomp verstuivers zijn niet in dieselolie bewaard, ik hoorde idd laatst wel dat dit raadzaam is. De verstuivers zijn intussen wel op weg naar Kleinjan om getest te worden.

dennisz 0
badge

14 jaar

Hallo, komt er bij die 2600 toeren ook pas turbodruk ? Zo ja, dan moet je het waarschijnlijk toch in de variabele turbo zoeken, evt kat losnemen. Is bij deze motoren wel kenmerkend voor een turboprobleem, zo'n "turbogat" Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

Ik heb de kat al los gehad en geprobeerd zonder, geen verschil. Als je rijd gebeurd er gewoon niks tot 2600 tpm dan voel je duidelijk de turbo. Je mist gewoon het echte geweld net onder de 2000 tpm. Aan de turbo is niets te zien, variabele gedeelte werkt prima. En voor dat de kop kapot gaat liep hij prima.

dennisz 0
badge

14 jaar

Hallo, die turbodruk, bij 2600 toeren, is dat puur voor het gevoel, of komt er dan ook pas in het meetwaardenblok turbodruk ? De stang naar het variabele gedeelte kan wel gangbaar zijn, maar dan kan er nog wel inwendig iets mis zijn met het variabele deel, dat de auto voordien meer trekkracht had, wil niet zeggen, dat er nu geen defekt in de turbo kan zitten. Als je lmm waarde goed is, dan lijkt me dat je probleem ook niet in de egr kan zitten. Mede vanwege het feit dat er een foutcode opgeslagen wordt mbt de turbodruk, lijkt me de turbo er af halen en laten testen, een logische volgende stap. Groet Jan227

Jan227 30
badge

14 jaar

Indien het probleem is ontstaan na koprevisie hoef je het probleem in de turbo niet te zoeken lijkt mij.
Het verhaal van de pompverstuivers haalde ik niet zomaar aan, hier gaan velen mee het schip in.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Hallo, dat ligt er maar net aan of de turbodruk in orde is. Daar is namelijk nog geen antwoord op gegeven. Het wijst wel in die richting vanwege de foutcode. Groet Jan227.

Jan227 30
badge

14 jaar

We wachten rustig af.... ben bekent met dit soort grappen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

heb al gereden met de kts op schoot, de lmm waarden en turbodruk waarden lijken goed, turbodruk is bij de 2600 tpm ong. 1,8 bar. We hebben wel aan de turbo getwijfeld, maar die was 100% goed voor tijd en er valt niets aparts aan te ontdekken. Ik heb de rookmachine voor de zekerheid nog ff op het inlaatsysteem gehad, helemaal dicht. EGR blijft ook niet los staan, werkt 100%.

dennisz 0
badge

14 jaar

Hoi Dennisz,

Ik heb ook zo'n soort gelijk een keer meegemaakt, toen bleek dat de pomp verstuivers niet helemaal correct waren afgesteld, dit komt wel heel precies.
Daarna perfect trekken en geen rook meer bij het starten, en koud ook gelijk mooi lopen.

Mischien helpt je dit.

E v.d. B 0
badge

14 jaar

De verstuivers waren 100% correct afgesteld, ook stonden alle verstuivers onder de zelfde hoek.
Maar het probleem is boven water; alle 5 de pompverstuivers kapot. Ze haalden bij vrijwel alle toerentallen lang niet de juiste opbrengst. Vanmorgen even geprobeerd en ik kon het asfalt weer van de banden schrapen.
Dank u allen voor het meedenken!

dennisz 0
badge

14 jaar

dennisz

Dank voor de feedback.

Succes

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.