Hallo allemaal,
wie kan mij helpen met het volgende:
mijn motor houdt af en toe in als er gas bijgegeven wordt, vooral na een stukje gelijke snelheid rijden. Het is het ergst merkbaar omstreeks 100 km/h . Het lijkt net of de turbo niet aanslaat. Na een paar keer gas geven doet ie het weer ok.
Er zijn geen foutcodes te zien ! Zou het de LMM kunnen zijn ? Hoe kan ik dit controleren ?
De auto produceert geen (extra) rook ...
alvast bedankt !
Geplaatst door Japie5168 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi,
het zou idd, de luchtmassameter kunnen zijn.
even deze uitlaten lezen.. dan weet je het zeker.
paul,
Japie5168 (0), 19 jaar geleden
Hoe kan ik die het beste uitlezen ? Er waren geen foutcodes te zien tijdens het uitlezen ! Ik heb wel eens iets gelezen over rijdend uitlezen, maar welke waarde moet ik dan naar kijken ?
Lars
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi,
de waarde moet liggen tussen de 750-850 mg/sl bij 4000 toeren
paul,
imacthomas (0), 19 jaar geleden
Als de lmm defect is heeft de motor helemaal geen vermogen
wat veel voor komt bij deze motoren is dat de wastegate klep vast gaat zitten of dat ie krom is
John Doornbosch (0) PRO, 19 jaar geleden
de waarde moet ong. 800mg/sl dit moet je meten rijdend in de tweede versnelling bij 1500rpm gas opde plank tot 3000rpm bij 3000rpm moet de meter ong. 800mg/sl aangeven, kanalen zijn motorelektr.01 meetwaardeblok 08 kanaal 010 en de turbodruk kan je zien in kanaal 011, zelfde procedure maar dan in de derde versnelling. de druk moet ong 1800mbar zijn
Japie5168 (0), 19 jaar geleden
Ik ga het morgen gelijk eens nameten ! Dank je wel !
Japie5168 (0), 19 jaar geleden
Heb allerlei dingen gemeten, maar toen hield de auto natuurlijk niet in en waren de waarden ook goed. Kan het zijn dat die LMM langzaam kapot gaat, of moet ik het ergens anders zoeken ? Om nou gelijk die LMM te vervangen is ook een beetje duur !
P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden
hoi,
die lmm zijn niet meer zo duur.. neem een pierburg die zijn 75,euro.
paul,