👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi.
Ik heb een vw Passat uit 2003 2L 20v.
En nu is het zo dat deze bij een koude motor niet genoeg benzine lijkt te krijgen. De toeren lopen terug en de motor slaat af. De voet op het gas houden verhelpt het probleem.
Dit probleem is alleen bij koud weer, minder dan 5C en een koude motor. Wanneer de motor op temperatuur is heb ik dit probleem niet.
De naald op het dashboard werkt gewoon en loopt naar de 90 en blijft precies recht staan.
Nu zei een kennis van mij dat dit waarschijnlijk een sensor is die vervangen moet worden. Maar welke of waar die dan zat wist hij niet bij mijn auto.
Zelf dacht ik aan een probleem met de shoke.
Heeft iemand van jullie een idee?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een ouderwetse choke zoals bij een carburateur zit er niet meer op. Deze functie wordt uitgevoerd door de software in de motor-computer a.d.h.v. de koelwater temperatuur sensor.
VW gebruikt vaak dubbele sensoren hiervoor. In 1 huisje zitten dan 2 koeltemperatuur sensoren - 1 voor de motor-computer en 1 voor het dashboard.
Je kennis kon wel eens gelijk hebben, maar zonder meten blijft het een gokje.
dank,
is er iets dat ik zelf kan nagaan/meten of moet ik hiervoor toch bij de garage zijn?
en weet u toevallig ook waar dat deze sensor zich bevind in de auto?
2 jaar
Inmiddels zijn de problemen opgelost,
problemen werden steeds erger en beinvloedde uiteindelijk ook de remdruk.
probleem was dat een luchtslang was afrebroken en een aantal rubbers was gaan lekken.
details heb ik niet omdat ik de werkzaamheden niet zelf heb uitgevoerd, Maar zo soepel heeft de auto lange tijd niet gereden.
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar