Volkswagen Passat Variant 2011: Volkswagen passat 1.6 tdi in noodloop

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CAY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Goedemorgen
Ik heb een probleem met mijn volkswagen passat 1.6 tdi
Hij rijd verder goed als ik rustig rij
Maar Als ik een beetje hoog in de toeren rij of hem door trek schiet hij in noodloop
En gaat het gloei spitaaltje branden
Met het uitlezen geeft hij foutcode
(p008700 brandstofverdeler/systeemdruk te laag)
Ik heb het brandstoffilter/brandstofdruk sensor en brandstofpomp in de tank al vervangen
Maar het probleem is nog steeds niet weg
Ook heb geen nergens een zichtbare lekkage

Heeft iemand een idee wat het nog meer kan zijn er word ook gezegd dat het de hogedrukpomp op de motor kan zijn
Maar dat is best een duur pompje om even te proberen

Mennovdm

Geplaatst door Mennovdm PRO , lid sinds 1 jaar geleden

7 Reacties

oldford PRO, 4 maanden geleden

P0078 - Regelsolenoïde uitlaatklep cilinderrij 1 storing in circuit
Dat is een heel andere omschrijving dan die jij hebt.
Hoe kom je aan die omschrijving / waar lees je mee uit (merk, type, versie, etc.)?
Of zit er een tikfout in het nummer van die foutcode?

    Sorry mijn fout zie het nu pas Het is foutcode p008700 Lees hem uit met snap-on ethos+ - Mennovdm PRO, 4 maanden geleden

bert klein PRO, 4 maanden geleden

Meestal druksensor of drukregelaar achter op het rail, bij filtervervanging wel op metaal gruis letten onder in het filterhuis .
Anders meetwaarden meten raildruk.

Mennovdm PRO, 4 maanden geleden

Ik heb de brandstofdruk regelaar op de rail vervangen
Maar de storing komt er nog steeds in helaas en de auto gaat nog steeds in noodloop

Mennovdm PRO, 3 maanden geleden

Ik heb met mijn uitlees computer de drukken inspuit hoeveelheid gemeten van de verstuivers
En er lijkt 1 verstuiver wel veel af te wijken
Ik heb er een foto van gemaakt

Mennovdm PRO, 3 maanden geleden

Hierbij de foto

.

bert klein PRO, 3 maanden geleden

Misschien in het verleden, een keer een verstuiver vervangen , dan krijg je ook inspuitverschil na vervanging injector/verstuiver.
Bij verstuiver vervanging dient de procedurehoeveelheid verstuiversgelijk te stellen te worden uitgevoerd.
Het moter management zal proberen zo dicht mogelijk bij de nul lijn te komen, je ziet ook duidelijk als er een in de plus staat er ook een in de min staat, als je duidelijk indicatie van de verstuivers wilt hebben zal je ze moeten demonteren en laten testen.
Wij proberen het meestal met forte brandstofsijsteemreiniger brandstoffilter vervangen het filterhuis afvullen met reiniger even laten lopen daarna stop zetten om de reiniger z,n werk te laten doen.,daarna rit in zo hoog mogelijk toeren.

    Bedankt voor de snelle reactie Het zijn nog de originele verstuivers Ik denk dat ik ze er toch maar uit ga halen en alle 4 even laat testen - Mennovdm PRO, 3 maanden geleden
check

Beste antwoord, geplaatst door Mennovdm PRO, 2 maanden geleden

Ik heb alle 4 de verstuivers laten testen
En er waren 2 verstuivers Niet best meer
waarvan 1 een te hoge retourdruk had en de andere was lek
Ik heb die 2 verstuivers vervangen en nu is het probleem weg en loopt de passat weer als een nieuwe
Dus dit probleem is opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.