close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : Te weinig benzinedruk op aanvoer leiding?

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v gti met compressor

Mannen,

ben bezig met een golf 2 gti 16v met Compressor. Ik heb mijn bezinepomp die onder de auto hangt al vervangen, heb ook gekeken naar de pomp in mijn tank. Nu haal ik voor bij de aanvoerleiding naar mijn bezinerail de slag eraf en de bezine loopt er langzaam uit. Heb begrepen dat die moet spuiten als je hem start, er moet een straal uit komen die krachtig is en dat is niet het geval. Waar kan het probleem zijn?

Anyone?

Gr. Henk

Geplaatst door

vwgolfII1977 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe is het met Brandstoffilter is die al een keer vervangen?

Gr
Tiguan

Tiguan 0
badge

13 jaar

Beste tiguan heb onder de auto de pomp en benzinefilter vervangen maar heb nog iets daar langs zien zitte ook wat lijkt op een pomp of fiter weet niet wat dat is kan dat ook stuk zijn ofzo? Mvg henk

vwgolfII1977 0

13 jaar

Henk,

Dat is je opvoerpompje, daar staat dus niet veel druk op.

De benzinepomp zou ik laten zitten, zijn goed genoeg qua opbrengst en druk.

Maar hoe ga je dat doen met die compressor ? Maak je er een electronische inspuiting van, van bv een G60 ? Gezien je nu een spinkop hebt.

Heb je de motor ook aangepast en welke compressor gebruik je, een Eaton ?

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Heb inderdaad electronische inspuiting van een g60 met groene injectoren zou het ook de druk accumulator kunne zijn wil hem zo graag horen lopen man word gek?

vwgolfII1977 0

13 jaar

Zo snel moet je niet gek worden..:)

Maar heb je de motor nu ook aangepast erop ? Zo nee, doe maar rustig met de druk, max 0,5 bar, het liefst safe spelen en hem op 0,4 / 0,45 aanpassen, anders heb je er niet lang plezier van.

Laat ook de software opnieuw schrijven ( chip ) voor je setup, en ga niet eerst ermee knallen, anders grote kans op motorschade!

Word de bezinepomp onder de auto wel aangestuurd ? Zo ja, komt bij de injectorrails ook brandstof eruit gespoten ? Dus niet de slang van de opvoerpomp los trekken in de tank,

stefan84 0

13 jaar

ik zou eens een drukmeter tussen de aanvoerleiding en de fuelrail zetten. Vermoedelijk loopt alleen je opvoerpomp en de hoofdpomp niet. De hoofdpomp begint ook pas te lopen op het moment dat je de auto start.
Je kunt in de zekeringkast de relais eruit halen en hier even een draad tussen steken (de 2 brede stekkers) dan moet je pomp lopen (wel contactslot op stand 1).

peter139 0

13 jaar

De pomp gaat ook even lopen als je het contact aanzet, maar vraag me af wat je allemaal overgehangen hebt, wat betreft de kabelboom ??? Als hier iets over het hoofd is gezien, of iets vergeten aan te sluiten, of een relai wat ontbreekt of op de verkeerde plaats zit, of noem maar op, dat zie en hoor je vaker na een ombouw,

Vonkt hij uberhaupt wel ?

stefan84 0

13 jaar

Vonken doet ie wel want op carberateur reiniger loopt ie wel wat voor nummer staat er op dat relais dan? Mvg Henk
Je wou graag weten wat ik allemaal heb gedaan wat niet van andere zuigers tot intercooler alles
wat er voor nodig was rond de 6000euri aan nieuwe spullen afz Henk

vwgolfII1977 0

13 jaar

Zit wel een verschil tussen een K-Jetronic inspuiting (de originele situatie) en een Motronic (G60 systeem).
Bij een K-Jetronic moet de stuwklep open gaan om de brandstofpomp te starten.
Die stuwklep is er nu niet meer, dus het signaal dat deze open staat ook niet.

Ik denk dat er een ander brandstofpomp relais/aansluiting nodig is.
Originele schemas moeten te vinden zijn op: http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...

oldford 0
badge

13 jaar

Oldford,

De pomp zelf word toch ongeveer hetzelfde aangestuurd dan de andere ? bij de 16V gaat de klep omhoog en krijgen de injectoren brandstof, bij de G60 worden ze via de ECU aangestuurd, m.a.w. zou de deze pomp ook gewoon moeten draaien als de motor gestart word.

Heb deze 16v pomp ook nog steeds onder de 6 cilinder hangen..

Henk,

Dat relai zit op plaats 12, ofwel helemaal rechts onderaan in de zekeringkast, waarschijnlijk een nr 67 of 167

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Ik had het bijna goed. Er wordt een wissel-relais gebruikt waarbij tijdens het starten het pomp-relais gestuurd wordt vanuit klem 50.
Als dat kontakt van de stuwklep weg is zou het brandstofpomp relais continue aangestuurd moeten worden.
Zie pagina 14: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp...
In ieder geval is het anders dan bij een Motronic.

oldford 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.