close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Temperatuur sensor fout, G62 en G2 (koelwater)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.3i V5

Ik heb de volgende 2 fouten:

VCDS-Lite Version: Release 1.1
Control Module Part Number: 066 906 032 BB
Component and/or Version: MOTRONIC ME7.1 G 0001
Software Coding: 00033
Work Shop Code: WSC 05311
VCID: 54DBFF53B7F5
Additional Info: WVWZZZ3BZ4E262405 VWZ7Z0C8800769
1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent

VCDS-Lite Version: Release 1.1
Control Module Part Number: 3B0 920 829
Component and/or Version: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04
Software Coding: 05115
Work Shop Code: WSC 00000
VCID: E3B9A251625B
Additional Info: WVWZZZ3BZ4E262405 VWZ7Z0C8800769
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Temperatuur sensor is tweemaal vervangen, dus dat is niet het probleem.
Soms meet ik ook voor -40 graden voor water temperatuur.
Wat ik echter niet berijp is de melding Short to Plus. Als dit zo is heb je kortsluiting zou ik zeggen.
Ik zie ook geen verband tussen de 2 fouten aangezien het, zover ik kan zien, 2 aparte circuits zijn.
Vragen:
Hoe kan het zijn dat ik -40 graden meet? Is dan de schakeling onderbroken?
Is er iets gemeenschappelijks tussen sensor G62 (water temperatuur) en G2 (temeperatuur meter)?
Iemand toevallig hetzelfde probleem gehad?

Extra info.
Het probleem treedt zowel op bij gas als benzine. Volgens gas inbouwer is de temperatuur sensor niet afgetakt voor het gas en wordt hiervoor een eigen sensor gebruikt. Gas syseem is Landi LPI.

Geplaatst door

vanderkoppel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die "Short to plus" moet je lezen als "Kortsluiting met 5 volt". Meer waarschijnlijk ïs een Open circuit (draadbreuk) - Dat is de "Open" in de tekst.
Je meet -40 graden als het signaal 5 volt is. Dat kan veroorzaakt worden door een open circuit (draadbreuk).
Slecht contact in een stekker is ook een mogelijkheid. Ook een massa-probleem kan dit veroorzaken.

oldford 0
badge

13 jaar

Probleem uiteindelijk opgelost.
De derde temperatuur sensor werkt nu 2 maand naar behoren.

vanderkoppel 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.