Te pas en te onpas stijgt de temperatuurmeter naar 110 en meer en gaat het lichtje knipperen
Nochtans werkt het koelsysteem van de motor prima,is het niveau van het water normaal en slaan de koelventilatoren op tijd aan.
Dit probleem doet zich reeds enkele maanden voor maar met de vakantie in zicht wil ik dit graag verholpen zien.
Alle aansluitingen zijn reeds gekontroleerd op beschadigingen of korosie.
Ik heb dit probleem nog gezien bij vw maar meestal dan in kombinatie met te weinig of sterk vervuilde koelvloeistof (olie),dit is hier voor alle duidelijkheid niet het geval.
Ik vermoed dus dat in mijn geval de niveau voeler in het expansietankje, niet appart vervangbaar, of de print op het dashboard het probleem
veroorzaken.
Voor enkele jaren heb ik datzelfde probleem gehad met een T4 1900 TD van een klant ,maar ik heb toen ook niet direkt een oplossing gevonden.
De klant maakte toen geen bezwaar omdat ook hier geen probleem was met het koelsysteem en hij de wagen korte tijd later heeft verkocht.
Mogelijk herkent iemand dit probleem en zet mij op het goede spoor
alvast bedankt
peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de temperatuursensor al vervangen?
Ricky,
Neen,ik heb alleen nog maar de ansluitingen gecontroleerd.
ik heb deze vraag geplaats omdat ik het vermoeden heb dat dit bij T4 wel meer gebeurd en er mogelijk een gekend probleem mee zou zijn.
Uw vermoeden is zeer terecht, maar zeer regelmatig is de logica ver te zoeken bij dit soort problemen.
Bvb als het olielampje bij een golf 3 diesel pinkt blijkt er een probleem te zijn met de alternator die dan ook nog eens voldoende laad en geen problemen geeft,maar toch de oorzaak van deze fout is.
Als een renault meganne niet wil aanslaan zit het probleem in de startmotor, terwijl de motor toch goed ronddraaid,deze stoort dan het signaal v:d krukassensor enz.
Vermoedelijk word ik paranoia van al deze problemen en hun op het eerste zicht onlogische oorzaken.
Toch bedankt voor uw snelle reaktie
Ik plaats zeker een antwoord als ik het heb gevonden
Mvg
Peter
Zoals ricky al zei zou ik maar met een temperatuursensor beginnen mocht je toch twijfelen over je niveausensor in het voorraad tankje verbind je hem toch even door op je stekker al moet ik eerlijk zeggen dat ik hier bijna nooit problemen mee heb gehad. Ik zou echt met een temperatuur sensor beginnen
mvg patrick
Ik heb dit zelfde soot probleem met een volkswagen passat variant uit 1991.
Lampje gaat knipperen temp meter stijgt tot 110 graden alleen stijgt ook de benzine meter mee.
Even later gaat het lampje weer uit en zakt de meter weer naar normaal en dan ook de benzine meter.
Soms als het iritant wordt geef ik een ram op het dashbord zo van vervelend ding en ploef lampje uit en alles weer normaal.
Koelvloeistof niveau blijft netjes op peil.
????????
17 jaar
selanty Ik weet niet niet of dit passat ook het geval is maar bij transporters met het oude type instrumentenpaneel. dus met groene verlichting. de constanthouder in het instrumentenpaneel overlijden instrumenten paneel open schroeven en het blokje met 3 pootjes doorsolderen of vervangen maar nogmaals van passat weet ik het niet zeker aangezien bedrijfswagens mijn specialiteit zijn
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar