auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Thermostaat 1.9 tdi

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI AGR

Simpele vraag,

Auto komt niet op temperatuur, dus ik verdenk de thermostaat. Dit omdat in de warmere maanden de temp al niet meer boven de 80 graden wou komen. Nu heb ik zojuits een andere thermostaat gehaald + een paar liter koelvloeistof.

Alleen nu komt het, waar zit de thermostaat op deze motor? Het betreft de 1.9 tdi AGR.
Klopt het dat deze op de waterpomp zit geschroefd? Zo ja, klopt het dan ook dat deze aan de onderkant van het blok aan de distributie zijde zit?
En als laatste, kan ik daar bij zonder een brug?

Google helpt me niet bepaald verder, dus ik denk ik vraag het hier.

Alvast bedankt voor jullie tijd en info.

Geplaatst door

Frank79 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De thermostaat vind je hier, vermoedelijk op de plaats die jezelf al aangaf!

Zie pijl :

[url=http://img63.imageshack.us/i/32785101.jp...][img]http://img63.imageshack.us/img63/6299/32...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Je had hem er niet uit hoeven schroeven hoor. :P

ff Serieus, ik zie 2 pijlen, ik neem aan dat je de pijl onder de brandstofpomp bedoelt?

Frank79 0

15 jaar

Haha..

Ja juist, die pijl onder de pomp, daar vermoed ik dat hij bij jou zit..

stefan84 0

15 jaar

Dat wordt een lastige dan, de radiator + ventilatoren van de airco zitten waarschijnlijk in de weg.

Maar goed, als ik dat kunststof pijpje loshaal dan moet ik de thermostaat zo aankunnen? Zit zo te zien met 1 of 2 boutjes vast.

Frank79 0

15 jaar

Bij Golf 4 kun je daar makkelijk bij,gewoon de 2 boutjes losdraaien met een klein ratelsetje en de flens eraf trekken,dan nieuwe thermostaat monteren en zorg dat het afdichtrubbertje juist op z'n plek ligt,dan de 2 boutjes handvast erin draaien terwijl je de flens blijft aandrukken,dan alles vast zetten.(vast is vast).
Pak een tuinslang en spoel de resten weg op het blok en onderplaat,dan reservoir vullen tot boven max,dan starten en laat 10 minuten draaien met dop eraf,dan dop erop en gaan rijden,na +/- 10 km voorzichtig de dop losdraaien (druk) en weer bijvullen.Het beste is op te wachten totdat allebei de radiateurslangen heet zijn en dan als laatste te peilen,dan is hij volledig ontlucht.

ricky 10
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.